Page 328 - Geleceğin İnşası Eğitim 2002-2024
P. 328

Millî Eğitim Bakanlığı. (2023f, Nisan 24). Depremzede ögrencilerin sınıf geçme notunda                            Education’s Disaster Preparedness and Response to Kahramanmaraş Earthquake. IDRiM
               iki dönemde aldıkları en yüksek puanı esas alınacak. https://www.meb.gov.tr/depremze-                          Journal, 14(1), 27-48. https://doi.org/10.5595/001c.94365
               de-ogrencilerin-sinif-gecme-notunda-iki-donemde-aldiklari-en-yuksek-puani-esas-alina-
               cak/haber/29699/tr. (Erişim tarihi: 07.10.2024)                                                             Seufert, C., Oberdörfer, S., Roth, A., Grafe, S., Lugrin, J. L., & Latoschik, M. E. (2022).
                                                                                                                              Classroom management competency enhancement for student teachers using a fully im-
            Millî  Eğitim  Bakanlığı.  (2024a).  Millî  Eğitim  Bakanlığı  Bireysel  Öğrenme  Platformu                       mersive virtual classroom. Computers & Education, 179, 104410.
               (MEBİ) https://mebi.eba.gov.tr/ (Erişim tarihi: 22 Ekim 2024)
                                                                                                                           Shonkoff, J.P., Boyce, W.T. ve McEwen, B.S. (2009). Neuroscience, molecular biology, and
            Millî Eğitim Bakanlığı (MEB). (2024b). Psikososyal Destek Programları. https://orgm.meb.                          the childhood roots of health disparities: Building a new framework for health promotion
               gov.tr                                                                                                         and disease prevention. Journal of the American Medical Association, 301(21), 2252-
                                                                                                                              2259.
            Millî Eğitim Bakanlığı. (2024c, Ocak 27). 6 Şubat depremlerinin birinci yılında yapılan
               eğitim  seferberliği.  https://www.meb.gov.tr/6-subat-depremlerinin-birinci-yilinda-yapi-                   Şensin, C., & du Mérac, E. R. (2020). A good scare is worth more than good advice: Edu-
               lan-egitim-seferberligi/haber/32458/tr. (Erişim Tarihi: 09.10.2024)                                            cational regulations in Italy and Turkey after Covid-19. International Journal of Social
                                                                                                                              Sciences and Education Research, 6(3), 429-442.
            OECD. (2021). Digital strategies in education across OECD countries: Exploring education
               policies on digital technologies. pdf (oecd.org) (Erişim Tarihi: 12.10.2024)                                T.C. Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığı. (2023). 2023 Kahramanmaraş ve Ha-
                                                                                                                              tay Depremleri Raporu. https://www.sbb.gov.tr/wp-content/uploads/2023/03/2023-Kah-
            Of, N., & Öztürk, S. (2022). Depremlerden sonraki yeniden yapılanma süreci üzerine küre-                          ramanmaras-ve-Hatay-Depremleri-Raporu.pdf.) (Erişim tarihi: 01.10.2024)
               sel bir araştırma: Çelik prefabrik malzeme kullanımının gerekliliği. Afet ve Risk Dergisi,
               5(1), 346-360.                                                                                              T.C. Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığı. (2024). Kahramanmaraş ve Hatay dep-
                                                                                                                              remleri yeniden imar ve gelişme raporu. https://www.sbb.gov.tr/kahramanmaras-ve-ha-
            Öz, F. (2020). Travma duyarlı okullar: Tanımı, amacı ve kapsamı. İnsan ve Toplum Bilimleri                        taydepremleri-yeniden-imar-ve gelisme-raporu/. (Erişim tarihi: 03.10.2024)
               Araştırmaları Dergisi, 9(3), 2284-2304.
                                                                                                                           T.C. Millî Eğitim Bakanlığı strateji Geliştirme Başkanlığı. (2024). Deprem bölgesi illeri ra-
            Özdemir, M. (2020). Duygusal zekâ eğitimlerinin öğrenci başarısına etkisi. Eğitim ve Bilim                        poru. https://sgb.meb.gov.tr/yayinlarimiz/yayin/113. (Erişim tarihi: 01.10.2024)
               Dergisi, 45(2), 123-135.
                                                                                                                           Tağraf, H., & Arslan, N. T. (2003). Kriz oluşum süreci ve kriz yönetiminde proaktif yakla-
            Özen, E. (2019). Eğitimde dijital dönüşüm ve eğitim bilişim ağı (EBA) (editöre mektup).                           şim. CÜ İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 4(1), 149-160.
               Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 5(1), 5-9.
                                                                                                                           Tawil, S. & Harley, A. 2004. (eds.) Education, conflict and social cohesion. Geneva: UNES-
            Özmen, B. (2023). Acil durum ve afet yönetimi planlarının tarihsel gelişimi. Jeoloji Mühen-                       CO International Bureau of Education.
               disliği Dergisi, 47(2), 165-181.
                                                                                                                           Tercan, B. (2011). Afet bölgelerinde yeniden yerleştirme politikaları, planlamanın dünü, bu-
            Özmen, B., Gerdan, S., & Ergünay, O. (2015). Okullar için afet ve acil durum yönetimi plan-                       günü, yarını: planlamada yeni söylem arayışları. Ayda Eraydın vd. (Eds.), 2, 485-497.
               ları. Elektronik Mesleki Gelişim ve Araştırmalar Dergisi, 3(1), 37-52.
                                                                                                                           Tercan, B. (2018) Türkiye’de afet politikaları ve kentsel dönüşüm. Abant Kültürel Araştır-
            Pektaş, T. (2012). İlçe bazında afet lojistiği: Başakşehir uygulaması [Yayınlanmamış doktora                      malar Dergisi, 3(5), 102-120.
               tezi], Bahçeşehir Üniversitesi.
                                                                                                                           Terr, L. C. (2003). Childhood traumas: An outline and overview. Focus, 1(3), 322-334.
            Pollock, A., & Berge, E. (2018). How to do a systematic review. International Journal of
               Stroke, 13(2), 138-156.                                                                                     Türk Dil Kurumu. (t.y). Kriz, İçinde Türk Dil Kurumu Sözlükleri. Erişim tarihi. Ekim 1,
                                                                                                                              2024, https://sözlük.gov.tr
            Sarı, E., & Sarı, B. (2020). Kriz zamanlarında eğitim yönetimi: Covid-19 örneği. Uluslara-
               rası Liderlik Çalışmaları Dergisi: Kuram ve Uygulama, 3(2), 49-63.                                          Türkiye Cumhuriyeti Strateji ve Bütçe Başkanlığı. (2023, Mart). Hatay ve Kahramanmaraş
                                                                                                                              depremleri raporu. https://www.sbb.gov.tr/wp-content/uploads/2023/03/2023-Kahraman-
            Sensin,  C.,  &  Gokmenoglu, T.  (2024).  Sharing  the  Responsibility:  Ministry  of  National
   323   324   325   326   327   328   329   330   331   332   333