Page 325 - Geleceğin İnşası Eğitim 2002-2024
P. 325

KAYNAKÇA




 AFET VE KRİZ DÖNEMLERİNDE EĞİTİM ÇALIŞMALARI
 Bölüm Değerlendirmesi  5902 Sayılı Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında
               Kanunu, 19/02/2011 tarih ve 27851 sayılı Resmî Gazete.

 Afet  ve  kriz  dönemlerinde  eğitim,  toplumsal  dayanıklılığı  güçlendirmek  ve  kriz  sonrası  iyileşme
            Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı. (2017). Türkiye’de çocuklara yönelik koruyucu ve ön-
 süreçlerini  desteklemek  açısından  son  derece  önemlidir.  Bu  çalışma,  Türkiye  ve  dünya  genelinde   leyici politikaları değerlendirme çalıştayı raporu. Ankara: Aile ve Sosyal Politikalar Ba-

 uygulanan  kriz  yönetimi  politikaları  çerçevesinde  afet  süreçlerinde  eğitimin  sürdürülebilirliğine   kanlığı Yayınları.
 odaklanmaktadır.  Özellikle  COVID-19  pandemisi  ve  6  Şubat  Kahramanmaraş  depremleri  gibi  kritik
            AFAD (2022) Tamp Türkiye Afet Müdahale Planı. Ankara, T.C. İçişleri Bakanlığı Afet ve
 kriz anlarında, eğitim sistemlerinin adaptasyon süreçleri, dijitalleşme ve uzaktan eğitim uygulamaları,   Acil Durum Yönetimi Başkanlığı.
 öğrencilerin  psikososyal  destek  gereksinimleri  ile  eğitimde  fırsat  eşitliğinin  sağlanması  gibi  konular
            AFAD. (2023). 06 Şubat 2023 Pazarcık-Elbistan Kahramanmaraş (Mw: 7.7 – Mw: 7.6) Dep-
 kapsamlı bir şekilde incelenmiştir.
               remleri Raporu. Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı.
 Salgın sürecinde dijital dönüşüm, eğitimde önemli bir araç haline gelmiş; uzaktan eğitim uygulamaları
            Aral, N. (2023). Depremin çocuklara etkileri. Çocuk ve Gelişim Dergisi, 6(11), 93-105. htt-
 sayesinde  öğrencilerin  öğrenme  kayıplarını  en  aza  indirme  çabaları  sürdürülmüştür.  6  Şubat  2023   ps://doi.org/10.36731/cg.1299175
 tarihinde  meydana  gelen  Kahramanmaraş  depremleri,  özellikle  bölgedeki  eğitim  sistemine  yönelik
            Atalay, A. (2023). Afet sonrası iç göç ve eğitimde zincirleme reaksiyonlar. Dokuz Eylül Üni-
 önemli  etkiler  yaratmıştır.  Deprem  sonrası  dönemde,  bazı  bölgelerde  yaşanan  fiziksel  ve  psikososyal
               versitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 57, 1716-1734.
 kayıplar,  Millî  Eğitim  Bakanlığının  hızla  devreye  soktuğu  destek  programları  ve  yeniden  yapılanma
            Atış, D. (2022). The use of learning management systems in education during Covid-19
 çalışmaları ile telafi edilmeye çalışılmıştır. Bu bağlamda eğitim sistemlerinin esneklik, sürdürülebilirlik
               pandemic: A case study of teachers’ perspectives. Political Economy and Management of
 ve  kapsayıcılık  ilkelerine  uygun  şekilde  yapılandırılması  gerektiği  ortaya  çıkmaktadır.  Kriz  yönetimi
               Education, 3(1), 20-43.
 çerçevesinde  geliştirilecek  politikaların  hem  fiziksel  altyapıyı  güçlendirmeye  hem  de  öğretmen  ve
            Baz, F. Ç. (2017). FATİH projesi üzerine bir içerik analizi çalışması. Batman Üniversitesi
 öğrencilerin psikososyal ihtiyaçlarına yönelik kapsamlı destek programlarını içermesi, gelecekte benzer
               Yaşam Bilimleri Dergisi, 7(2/1), 93-103.
 krizlerde eğitim hizmetlerinin sürdürülebilirliğini artıracak bir strateji olarak değerlendirilmektedir.
            Bird, L. (2009). Promoting resilience: developing capacity within education systems affec-
 Sonuç olarak COVID-19 pandemisi, Türkiye’nin eğitim sistemi üzerinde derin ve kalıcı etkiler bırakmış;
               ted by conflict. Think piece commissioned for the EFA Global Monitoring Report 2011:
 eğitim  politikalarının  yeniden  şekillenmesine  zemin  hazırlamıştır.  Uzaktan  eğitim  uygulamalarının,   The Hidden Crisis–Armed Conflict and Education.
 322
 Eğitim  Bilişim  Ağı  (EBA)  ve  TRT  iş  birliği  ile  geliştirilen  EBA  TV  aracılığıyla  geniş  kitlelere  ulaşılması,
            Bozkurt, Ö. (1998). Kamu Yönetimi Sözlüğü. Ankara: Bizim Büro Basımevi.
 eğitimdeki  fırsat  eşitsizliklerinin  azaltılmasında  önemli  bir  adım  olmuştur.  Türkiye’nin  FATİH  Projesi,
 dijital dönüşüm konusunda hazırlık yapılmasına olanak tanıyarak uzaktan eğitimde hızlı bir adaptasyon   Bulu, D. (2023). Sınıf öğretmenlerinin afet bilinci algı düzeylerinin belirlenmesi [Yayınlan-

 süreci yaşanmasına katkıda bulunmuştur.  mamış yüksek lisans tezi], Bartın Üniversitesi.
            Can, N., & Köroğlu, Y. (2020). Covid-19 döneminde yaygınlaşan uzaktan eğitimin değer-
 Bu süreçte öğretmenler, teknoloji okuryazarlığı yeterliklerini artırarak yenilikçi öğretim stratejilerine
               lendirilmesi ve eğitim emekçileri açısından incelenmesi. Madde, Diyalektik ve Toplum,
 yönelmişlerdir.  Kahramanmaraş  depremleri  sonrası  eğitim  sisteminin  güçlendirilmesi  çabaları  da
               3(4), 370-380.
 Türkiye’nin  eğitim  politikaları  gündeminde  önemli  bir  yer  tutmaktadır.  Buradan  hareketle  eğitimde
            Dagdia, Z. C., & Silva, A. C. S. E. (2022). Effects of COVID-19 pandemic on education and
 esnek ve yenilikçi modellerin geliştirilmesinin, kriz ve afet dönemlerinde eğitimin kesintisiz sürmesi için
               society. STEM Education, 2.
 kritik bir gereklilik haline geldiğini göstermiştir. Türkiye Cumhuriyeti, elde edilen tecrübe ve kazanımları
 uzun  vadeli  stratejilere  entegre  ederek  uluslararası  standartlara  ulaşmayı  hedeflemekte  ve  eğitimde   Davran, İ. (2020). Pandemi sürecinin toplum, kültür ve eğitime etkisi ile ilgili görüşlerin

 eşitsizlikleri  gidermek  için  daha  kapsayıcı  politikalar  geliştirmeye  özen  göstermektedir.  Bu  çabalar,   değerlendirilmesi. In 2nd International Conference on Interdisciplinary Educational Ref-
               lections (pp. 46-67).
 gelecekte yaşanabilecek olası krizlere karşı eğitim sisteminin dayanıklılığını artıracaktır.
   320   321   322   323   324   325   326   327   328   329   330