Page 327 - Geleceğin İnşası Eğitim 2002-2024
P. 327
Dinçer, M. (2003). Eğitimin toplumsal değişme sürecindeki gücü. Ege Eğitim Dergisi, 3(1). McGarr, O. (2021). The use of virtual simulations in teacher education to develop pre-ser-
102-112. vice teachers’ behaviour and classroom management skills: implications for reflective
practice. Journal of Education for Teaching, 47(2), 274-286.
du Merac, E., Sensin, C., & Livi, S. (2022). The importance of teacher-student relationship
for distance learning during Covid-19 pandemic. Journal of Educational Cultural and Millî Eğitim Bakanlığı. (2020a). Millî Eğitim Bakanlığı. http://fatihprojesi.meb.gov.tr/about.
Psychological Studies, 2022(25). html (Erişim tarihi: 02 Ekim 2024)
Ekici, S., & Yılmaz, B. (2013). FATİH Projesi üzerine bir değerlendirme. Türk Kütüphane- Millî Eğitim Bakanlığı (2020b, 1 Nisan). Türkiye, Koronavirüs salgınında ulusal çapta uzak-
ciliği, 27(2), 317-339. tan eğitim veren 2 ülkeden biri. https://www.meb.gov.tr/turkiye-koronavirus-salginin-
da-ulusal-capta-uzaktan-egitim-veren-2-ulkeden-biri/haber/20618/tr
Ergünay, O. (1999) Afet yönetimi nedir? Nasıl olmalıdır? Türk Psikoloji Bülteni, Deprem
Özel Sayısı, 5, 110-118. Millî Eğitim Bakanlığı. (2020c). Akıllı öneri sistemi ile yenilenen EBA sayesinde 18 mil-
yon öğrencimizin dilediği her an yanındayız. https://www.meb.gov.tr/akilli-oneri-siste-
Gören, S. Ç., Gök, F., Yalçın, M., Göregen, F., vd. (2020). Küresel salgın sürecinde uzaktan mi-ile-yenilenen-eba-sayesinde-18-milyon-ogrencimizin-diledigi-her-an-yanindayiz/ha-
eğitimin değerlendirilmesi: Ankara örneği. Millî Eğitim Dergisi, 49(1), 69-94. https://doi. ber/20343/tr (Erişim Tarihi: 30 Eylül 2024)
org/10.37669/milliegitim.787145
Millî Eğitim Bakanlığı. (2020d, 19 Haziran). Millî Eğitim Bakanlığı. (2020, 19 Haziran).
IIEP-UNESCO. (2020). Building resilient educational systems. https://report.iiep.unesco. Türkiye Uzaktan Eğitim İstatistikleri ile Dijital Dünyanın Listelerini Zorladı. https://
org/value-stream/building-resilient-education-systems (Erişim tarihi: 13.10.2024) www.meb.gov.tr/turkiye-uzaktan-egitim-istatistikleriyle-dijital-dunyanin-listelerini-zor-
ladi/haber/21158/tr (Erişim Tarihi: 3 Ekim 2024)
INEE. (2018). Psikososyal destek kılavuzu. New York: Inter-Agency Network for Education
in Emergencies. Millî Eğitim Bakanlığı. (2021). Millî Eğitim Bakanlığı Psikososyal destek dokümanları. htt-
ps://orgm.meb.gov.tr/www/psikososyal-bilgilendirme-rehberi/icerik/1314 (Erişim Tarihi:
Ishiwatari, M. (2021). Institutional coordination of disaster management: Engaging national 30 Eylül 2024)
and local governments in Japan. Natural Hazards Review, 22(1), 04020059.
Millî Eğitim Bakanlığı. (2022). Öğretmenlerin uzaktan eğitim süreçlerinde öğretim bece-
Işık, Ö., Aydınlıoğlu, H. M., Koç, S., Gündoğdu, O., Korkmaz, G., & Ay, A. (2012). Afet rilerinin geliştirilmesi. https://oygm.meb.gov.tr/www/ogretmenlerin-uzaktan-egitim-su-
yönetimi ve afet odaklı sağlık hizmetleri. Okmeydanı Tıp Dergisi, 28(2), 82-123. reclerinde-ogretim-becerilerinin-gelistirilmesi/icerik/3739 (Erişim Tarihi: 28 Eylül 2024)
Kaya, A. (2021). Aile rehberlik hizmetlerinin çocuk gelişimine etkisi. Psikoloji Araştırma- Millî Eğitim Bakanlığı. (2023a, Şubat 9). Deprem bölgesindeki illerde öğrenciler için ikinci
ları Dergisi, 39(1), 45-60. dönemde devam koşulu aranmayacak. https://www.meb.gov.tr/deprem-bolgesindeki-il-
lerde-ogrenciler-icin-ikinci-donemde-devam-kosulu-aranmayacak/haber/28991/tr. (Eri-
Karoğlu, A. K., Bal, K., & Çimşir, E. (2020). Toplum 5.0 sürecinde Türkiye’de eğitimde şim tarihi: 06.10.2024)
dijital dönüşüm. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(3), 147-158.
Millî Eğitim Bakanlığı. (2023b). https://www.meb.gov.tr/depremden-en-cok-etkile-
Kılıç, M. (2021). Pandemi Döneminde Türkiye’de Eğitimdeki Eşitsizlikler. Journal of Edu- nen-4-ilde-egitim-ogretimekademeli-olarak-baslanacak/haber/29406/tr. (Erişim Tarihi:
cation and Future, 17, 1-14.
05.10.2024)
Kılıç, N. (2020). Okul Temelli Psikolojik İlk Yardım. Turkiye Klinikleri Journal of Pediatri- Millî Eğitim Bakanlığı. (2023d, Mart 24). 2022-2023 eğitim öğretim yılı 16 Haziran’da
cs/Türkiye Klinikleri Pediatri Dergisi, 29(3).
tamamlanacak. https://www.meb.gov.tr/2022-2023-egitim-ogretim-yili-16-haziranda-ta-
Kukuoğlu, A. (2018). Doğal afetler sonrası yaşanan travmalar ve örnek bir psikoeğitim prog- mamlanacak-uzatma-yapilmayacak/haber/29460/tr. (Erişim tarihi: 06.03.2024)
ramı. Afet ve Risk Dergisi, 1(1), 39-52.
Millî Eğitim Bakanlığı. (2023e, Mart 10). Depremden etkilenen ögrencileri izleme grubu
Kus, G. (2018). Doğal afetler sonrasında insanların ilkyardım bilgi ve beceri düzeyi: ne ya- olusturdu. https://www.meb.gov.tr/depremden-etkilenen-ogrencileri-izleme-grubu-olus-
pabiliriz? Eskişehir Teknik Üniversitesi Bilim ve Teknoloji Dergisi B-Teorik Bilimler, 6, turdu/haber/29290/tr. (Erişim tarihi: 06.10.2024)
204-210.