Page 69 - Geleceğin İnşası Eğitim 2002-2024
P. 69

eğitime yönelmesi ve mesleki eğitimle ilgili algının olumlu yönde değiştiğini işaret etmektedir. Sonuç   yaptığı yatırımlar hem resmî hem özel okullarda kalabalık sınıf mevcutlarının azaltılmasına hem de daha
 olarak ortaöğretim meslek liselerindeki öğrenci sayısındaki artış, eğitim sisteminin güçlenmesi ve iş gücü   nitelikli bir eğitim sunulmasına olanak tanımaktadır.

 piyasasına nitelikli bireylerin kazandırılması açısından büyük bir fırsattır. Yine aynı kademedeki derslik
            3. Millî Eğitim Bakanlığı Bütçe İstatistikleri
 sayısının yıllara göre verileri Tablo 16’da sunulmuştur.
               Bu bölümde ise Millî Eğitim Bakanlığı bütçesi ile ilişkili olarak bazı temel veri setleri analiz edilecektir.
  Tablo 16. Ortaöğretimde yıllara göre derslik sayısı
            Bu  bölümde  üç  farklı  istatistik  seti  ele  alınacaktır.  Bunlar  sırasıyla:  “Millî  Eğitim  Bakanlığı  Bütçesinin
 Ortaöğretim  Merkezî  Bütçeye  Oranı”,  “İlköğretim  ve  Ortaöğretim  Öğrenci  Burs  Ücreti,  Öğrenci  Sayıları  ve  Ödeme
 Yıl
 Toplam   Resmi  Özel  Miktarı” ve “Millî Eğitim Bakanlığı Engelli Eğitim Desteği” olarak sıralanmaktadır. Millî Eğitim Bakanlığı

 2002/’03  80.002  72.964  7.038  Bütçesinin Merkezî Bütçeye Oranı Tablo 17’de gösterilmiştir.
 2003/’04  83.878  76.010  7.868
            Tablo 17. Millî Eğitim Bakanlığı Bütçesinin Merkezî Bütçeye Oranı
 2004/’05  88.874  80.925  7.949
                                           MYB
                                                                                        %
                                                                 MEB
                      Yıl
 7.815
 2005/’06  187.665  69.048  12.917  2000  46.827.360.000      3.350.330.000             7,15
 76.863
 SAYILARLA EĞİTİM  2007/’08  100.853  102.039  8.708  2002  146.996.389.000  4.046.305.625  8,34
 174.748
 2006/’07
                     2001
                                        48.519.490.000
 92.145
                                        98.131.000.000
                                                              7.460.991.000
                                                                                        7,6
 109.042
 2008/’09
 99.797
 9.245
                                                              10.179.997.000
                                                                                        6,93
                     2003
 2009/’10
 8.271
 110.310
 2010/’11
                     2005
                                                              14.882.259.500
                                                                                        9,53
                                        156.088.874.910
 10.119
 2011/’12  117.760  108.356  9.404  2004  150.658.129.000     12.854.642.000            8,53
 121.914
 111.795
 2012/’13   129.566  118.433  11.133  2006  174.321.617         16.568.146              9,5
 2013/’14  140.560  124.513  16.047  2007  204.988.546         21.355.634              10,42
 2014/’15  151.661  132.316  19.345  2008  222.553.217         22.915.565               10,3
 2015/’16  182.530  140.803  41.727  2009  259.155.933          27.446.778             10,59
 66                                                                                                        67
 2016/’17  189.751  152.269  37.482  2010  286.981.304          28.237.412              9,84
 2017/’18  204.268  161.115  43.153  2011  312.572.607          34.112.163              10,91
 2018/’19  214.487  163.153  51.334  2012  350.948.318          39.169.378              11,16
 2019/’20  219.507  168.104  51.403  2013  404.045.669         47.496.378               11,76
 2020/’21  222.973  172.160  50.813  2014  436.432.901         55.704.816              12,76
                     2015                472.942.746           62.000.248               13,11
 2021/’22  226.040  175.474  50.566
                     2016                570.506.708           76.354.306              13,38
 2022/’23  220.827  174.654  46.173
                     2017                645.124.278           85.048.584               13,18
 2023/’24  215.192  172.024    43.168
 Kaynak: (MEB, 2024)  2018               762.753.272           92.528.652               12,13
                     2019                960.975.683            113.813.013             11,84
 Derslik sayısının artması öğrencilerin daha ferah ve düzenli bir öğrenim ortamında eğitim almasına olanak
                     2020               1.095.461.069          125.396.862              11,45
 tanımaktadır ve bu yüzden eğitim kalitesini açıklamada oldukça önemli bir göstergedir. Ortaöğretim derslik
                     2021                1.346.138.654         146.920.234              10,91
 sayısı, Tablo 17’de resmî ve özel derslik sayıları olarak verilmiştir.  Resmî derslik sayısı 2002 yılında 72.964 olup
                     2022               1.751.000.000          189.010.851             10,79
 2023/2024 döneminde 172.024’e ulaşmıştır. Özel derslik sayıları ise 2002/2003 yılında 7.038 iken 2023/2024
                     2023               4.469.600.000          435.351.082              9,74
 öğretim döneminde 43.168’e yükselmiştir. Sonuç olarak derslik sayılarının artması devletin eğitim altyapısına
                     2024               11.089.037.425        1.090.229.668             9,83
            Kaynak: (MEB, 2024)
   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74