Page 64 - Geleceğin İnşası Eğitim 2002-2024
P. 64

Tablo 13. Ortaöğretimde yıllara göre okul sayısı
               Tablo  12,  ilköğretim  kademesinin  yıllar  bazında  mevcut  derslik  sayılarını  göstermektedir.  Resmi
            derslik sayıları 2002-2024 yılları arasında giderek artan bir grafik çizmektedir. Özel derslik sayılarında ise                                                                        Mesleki ve Tek.
                                                                                                                                                                           Genel Ortaöğretim
                                                                                                                                     Yıl                 Toplam                                    Ortaöğretim
            yıllar içinde dalgalanmalar mevcut olsa da geçmişten günümüze artmaya devam etmiştir. 2002/2003                                                                   Okul Sayısı           Okul Sayısı
            yılında 268.571 resmî derslik mevcutken 2023/2024 yılında 410.321’e ulaşarak %52,77 oranında büyük                    2002/’03                6.210                 3.660                 2.550
            artış  göstermiştir.  Özel  derslik  sayısı  ise  2002/2003  yılında  11.686  iken  2023/2024  yılında  59.952’e      2003/’04                6.941                 4.204                 2.737
            yükselmiştir. Toplam derslik sayısı 2002/2003 yılında 280.257 iken 2023/2024 yılında 470.273’ulaşarak                 2004/’05                6.816                 3.877                 2.939

            %67,80 oranında önemli bir artış göstermiştir. İlköğretimde hem özel hem de resmi derslik sayısındaki                 2005/’06                7.435                 4.029                 3.406
            artış, toplumun eğitim ihtiyaçlarının karşılanması, eğitim kalitesinin yükseltilmesi ve daha fazla öğrenciye          2006/’07                7.934                 4.244                 3.690
            ulaşma hedefinin bir yansımasıdır.                                                                                    2007/’08                8.280                 4.450                 3.830

                                                                                                                                  2008/’09                8.675                 4.622                 4.053
             Ortaöğretim İstatistikleri
                                                                                                                                  2009/’10                8.913                 4.846                 4.067
               Ortaöğretim; ilköğretime dayalı, en az dört yıllık zorunlu, örgün veya yaygın öğrenim veren genel,
        SAYILARLA EĞİTİM  mesleki  ve  teknik  öğretim  kurumlarının  tümünü  kapsamaktadır.  Mesleki  ve  Teknik  Ortaöğretim  ise   2013/’14           10.955                 6.204                 3.744
                                                                                                                                   2010/’11
                                                                                                                                                          9.281
                                                                                                                                                                                                      4.102
                                                                                                                                                                                5.179
                                                                                                                                                          9.672
                                                                                                                                                                                5.501
                                                                                                                                   2011/’12
                                                                                                                                                                                                      4.171
            ilköğretime dayalı en az dört yıllık zorunlu eğitimle öğrencilere genel kültür kazandırmanın yanı sıra, ilgi,
                                                                                                                                                          10.418
                                                                                                                                   2012/’13
                                                                                                                                                                                                      4.214
            istek ve yetenekleri doğrultusunda hem yükseköğretime hem mesleğe veya geleceğe hazırlayan eğitim
                                                                                                                                                                                7.211
            öğretim sürecidir. Tablo 13’te ortaöğretimde yıllara göre okul sayısına dair bilgilere yer verilmiştir.
                                                                                                                                   2014/’15
                                                                                                                                                                                5.106
                                                                                                                                                                                                      3.955
                                                                                                                                                          9.061
                                                                                                                                                                                                      5.311
                                                                                                                                   2015/’16
                                                                                                                                   2016/’17              10.550                 5.239                 5.225
                                                                                                                                                          11.076
                                                                                                                                                                                5.851
                                                                                                                                   2017/’18               11.783                6.066                 5.717
                                                                                                                                   2018/’19              12.506                 6.264                 6.242
                                                                                                                                   2019/’20              13.046                 6.121                 6.925
                                                                                                                                   2020/’21               12.972                6.096                 6.876
    62                                                                                                                                                                                                                   63
                                                                                                                                   2021/’22              12.804                 6.043                 6.761
                                                                                                                                  2022/’23               12.686                 6.021                 6.665
                                                                                                                                  2023/’24               12.506                 6.509                 5.997
                                                                                                                           Kaynak: (MEB, 2024)
                                                                                                                              Tablo  13’te  ortaöğretim  kademesinde  genel  ortaöğretim  ve  mesleki  ve  teknik  ortaöğretim  yıllara
                                                                                                                           göre  okul  sayıları  verilmiştir.  Genel  ortaöğretim  okullarının  sayısı  2002/2003  döneminde  3.660  iken
                                                                                                                           2023/2024  döneminde  6.509’a  çıkarak  %77,84  oranında  dikkat  çekici  bir  artış  göstermiştir.  Mesleki  ve
                                                                                                                           teknik ortaöğretimde ise 2002/2003 yılında 2.550 olan okul sayısı, 2023/2024 yılında 5.997’ye yükselerek

                                                                                                                           %135,77 oranında önemli bir gelişme kaydedilmiştir. Mesleki ve teknik ortaöğretimde okul sayının kayda
                                                                                                                           değer  bir  şekilde  artması  mesleki  ve  teknik  eğitime  olan  ilginin  ve  bu  alandaki  yatırımların  arttığını
                                                                                                                           göstermektedir. Ek olarak meslek liselerinin yaygınlaşması öğrencilerin hem teorik hem de pratik beceriler
                                                                                                                           kazanmasını sağlayarak, onlara farklı alanlarda mesleki kariyer olanakları yaratma imkânı sunmaktadır.
                                                                                                                           Genel  ortaöğretim  ve  mesleki  ve  teknik  ortaöğretimde  okul  sayılarının  yüksek  oranda  artışı,  geçmişte

                                                                                                                           günümüze uygulanan eğitim politikaları ve yatırımlarının olumlu bir şekilde yansıdığını göstermektedir.
   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69