Page 64 - Geleceğin İnşası Eğitim 2002-2024
P. 64
Tablo 13. Ortaöğretimde yıllara göre okul sayısı
Tablo 12, ilköğretim kademesinin yıllar bazında mevcut derslik sayılarını göstermektedir. Resmi
derslik sayıları 2002-2024 yılları arasında giderek artan bir grafik çizmektedir. Özel derslik sayılarında ise Mesleki ve Tek.
Genel Ortaöğretim
Yıl Toplam Ortaöğretim
yıllar içinde dalgalanmalar mevcut olsa da geçmişten günümüze artmaya devam etmiştir. 2002/2003 Okul Sayısı Okul Sayısı
yılında 268.571 resmî derslik mevcutken 2023/2024 yılında 410.321’e ulaşarak %52,77 oranında büyük 2002/’03 6.210 3.660 2.550
artış göstermiştir. Özel derslik sayısı ise 2002/2003 yılında 11.686 iken 2023/2024 yılında 59.952’e 2003/’04 6.941 4.204 2.737
yükselmiştir. Toplam derslik sayısı 2002/2003 yılında 280.257 iken 2023/2024 yılında 470.273’ulaşarak 2004/’05 6.816 3.877 2.939
%67,80 oranında önemli bir artış göstermiştir. İlköğretimde hem özel hem de resmi derslik sayısındaki 2005/’06 7.435 4.029 3.406
artış, toplumun eğitim ihtiyaçlarının karşılanması, eğitim kalitesinin yükseltilmesi ve daha fazla öğrenciye 2006/’07 7.934 4.244 3.690
ulaşma hedefinin bir yansımasıdır. 2007/’08 8.280 4.450 3.830
2008/’09 8.675 4.622 4.053
Ortaöğretim İstatistikleri
2009/’10 8.913 4.846 4.067
Ortaöğretim; ilköğretime dayalı, en az dört yıllık zorunlu, örgün veya yaygın öğrenim veren genel,
SAYILARLA EĞİTİM mesleki ve teknik öğretim kurumlarının tümünü kapsamaktadır. Mesleki ve Teknik Ortaöğretim ise 2013/’14 10.955 6.204 3.744
2010/’11
9.281
4.102
5.179
9.672
5.501
2011/’12
4.171
ilköğretime dayalı en az dört yıllık zorunlu eğitimle öğrencilere genel kültür kazandırmanın yanı sıra, ilgi,
10.418
2012/’13
4.214
istek ve yetenekleri doğrultusunda hem yükseköğretime hem mesleğe veya geleceğe hazırlayan eğitim
7.211
öğretim sürecidir. Tablo 13’te ortaöğretimde yıllara göre okul sayısına dair bilgilere yer verilmiştir.
2014/’15
5.106
3.955
9.061
5.311
2015/’16
2016/’17 10.550 5.239 5.225
11.076
5.851
2017/’18 11.783 6.066 5.717
2018/’19 12.506 6.264 6.242
2019/’20 13.046 6.121 6.925
2020/’21 12.972 6.096 6.876
62 63
2021/’22 12.804 6.043 6.761
2022/’23 12.686 6.021 6.665
2023/’24 12.506 6.509 5.997
Kaynak: (MEB, 2024)
Tablo 13’te ortaöğretim kademesinde genel ortaöğretim ve mesleki ve teknik ortaöğretim yıllara
göre okul sayıları verilmiştir. Genel ortaöğretim okullarının sayısı 2002/2003 döneminde 3.660 iken
2023/2024 döneminde 6.509’a çıkarak %77,84 oranında dikkat çekici bir artış göstermiştir. Mesleki ve
teknik ortaöğretimde ise 2002/2003 yılında 2.550 olan okul sayısı, 2023/2024 yılında 5.997’ye yükselerek
%135,77 oranında önemli bir gelişme kaydedilmiştir. Mesleki ve teknik ortaöğretimde okul sayının kayda
değer bir şekilde artması mesleki ve teknik eğitime olan ilginin ve bu alandaki yatırımların arttığını
göstermektedir. Ek olarak meslek liselerinin yaygınlaşması öğrencilerin hem teorik hem de pratik beceriler
kazanmasını sağlayarak, onlara farklı alanlarda mesleki kariyer olanakları yaratma imkânı sunmaktadır.
Genel ortaöğretim ve mesleki ve teknik ortaöğretimde okul sayılarının yüksek oranda artışı, geçmişte
günümüze uygulanan eğitim politikaları ve yatırımlarının olumlu bir şekilde yansıdığını göstermektedir.