Page 63 - Geleceğin İnşası Eğitim 2002-2024
P. 63

sayısı, geçmişten günümüze azalan bir grafik çizmektedir. 2002/2003 yılında 212.772 iken 2023/2024   İlköğretim  öğrenci  sayısı,  2002’den  2024  yılına  kadar  sürekli  artan  bir  ivme  yakalamıştır.  2002
 yılında 107.607’e düşerek %50,57 oranında azalmıştır. İlkokulda kadın öğretmenler ise 2002/2003 yılında   yılında 10.331.645 olan ilköğretim öğrenci sayısı 2023/2024 yılında 10.959.181’e ulaşarak %6,07 oranında

 160.531’den  günümüzde  201.029’a  ulaşarak  %25,22  oranında  artış  göstermiştir.  Ortaokullar  bazında   artmıştır. 2012/2013 yılında geçilen yeni sisteme göre ilkokul seviyesinde öğrenim gören öğrenci sayısı
 öğretmen  sayıları  incelendiğinde  toplam  öğretmen  sayısı  2012/2013  yılında  269.759  iken  2023/2024   5.593.910’dan  2023/2024  döneminde  5.644.386’ya  yükselmiştir.  Ortaokul  seviyesinde  öğrenim  gören
 yılında 378.203’e yükselerek %40,2 oranında artmıştır. Ortaokullarda erkek öğretmen sayısı 2012/2013   öğrenci  sayısı  2012/2013  yılında  5.566.986  iken  2023/2024  yılında  5.314.796’ya  düşmüştür.  İlköğretim
 yılında 129.359 iken 2023/2024 yılında 152.376’ya yükselmiştir ve %17,8 oranında artış sağlamıştır. Ortaöğretim   öğrenci  sayılarındaki  artış  hem  özel  hem  de  resmî  okullarda  gözlemlenen  önemli  bir  gelişmedir.

 kadın öğretmenlerin sayısı ise 2012/2013 yılında 140.403’iken 2023/2024 yılında 225.827’e yükselerek %60,85   Bu  durum,  toplumun  eğitim  düzeyinin  yükselmesi  ve  eğitim  alanına  yapılan  yatırımların  artması
 oranında artış meydana gelmiştir. Son 10 yılda toplam öğretmen sayısı sürekli artan bir eğilim göstermektedir.   ile  doğrudan  ilişkilidir.  Resmi  okullarda  öğrenci  sayısının  artması,  devletin  eğitim  politikalarında
 Yıllara göre ilköğretim öğrenci sayısı Tablo 11’de aktarılmıştır.  gerçekleştirdiği yatırımların olumlu yönde ilerlemelere yol açtığının göstergesidir. Yıllara göre ilköğretim
            derslik sayısı Tablo 12’de yer almaktadır.
 Tablo 11. Yıllara göre ilköğretim öğrenci sayısı


    T  İlkokul  K  T  Ortaokul  K  Tablo 12. Yıllara göre ilköğretim derslik sayısı  İlköğretim
 SAYILARLA EĞİTİM  2002/’03  10.565.389  5.503.427  4.828.218  -   - - -  - - -  2002/’03  Toplam  268.048  11.686
 Yıl
 E
 E
                      Yıl
 10.331.645
                                                                Resmi
                                                                                       Özel
 4.921.343
 -
 10.479.538
 5.558.195
 2003/’04
                                                                268.571
                                          280.257
 5.587.775
 -
 4.977.614
 2004/’05
                                          280.160
                                                                                       12.112
                    2003/’04
 10.673.935
 5.615.591
 2005/’06
 -
 5.162.321
 2006/’07  10.846.930  5.684.609  5.058.344  -   - -  - -  2004/’05  287.250  274.233  13.017
                    2005/’06              297.804               284.484                13.320
 2007/’08  10.870.570  5.676.872  5.193.698  -   -  -
                    2006/’07              307.511               292.772                14.739
 2008/’09  10.709.920  5.553.871  5.156.049  -   -  -
                    2007/’08              315.887               299.079                16.808
 2009/’10  10.916.643  5.632.328  5.284.315  -   -  -
                    2008/’09              320.393               305.420                14.973
 2010/’11  10.981.100  5.623.476  5.357.624  -   -  -
                    2009/’10              332.902               314.950                17.952
 60                                                                                                        61
 2011/’12  10.979.301  5.622.661  5.356.640  -   -  -
                    2010/’11              339.653               321.193                18.460
 2012/’13  5.593.910  2.862.730  2.731.180  5.566.986  2.815.534  2.751.452
                    2011/’12              344.710               325.260                19.450
 2013/’14  5.574.916  2.850.072  2.724.844  5.478.399  2.762.595  2.715.804
                    2012/’13              359.504               336.956                22.548
 2014/’15  5.434.150  2.781.411  2.652.739  5.278.107  2.670.118  2.607.989
                    2013/’14              371.856               345.825                26.031
 2015/’16  5.360.703  2.743.694  2.617.009  5.211.506  2.635.412  2.576.094
                    2014/’15              385.453               357.288                28.165
 2016/’17  4.972.430  2.550.915  2.421.515  5.554.415  2.827.822  2.726.593
                    2015/’16              411.033               370.697                40.336
 2017/’18  5.104.599  2.621.732  2.482.867  5.590.134  2.841.520  2.748.614
                    2016/’17              425.406               385.409                39.997
 2018/’19  5.267.378  2.708.089  2.559.289  5.627.075  2.857.143  2.769.932
                    2017/’18              437.945               388.679                49.266
 2019/’20  5.279.945  2.718.189  2.561.756  5.701.564  2.885.444  2.816.120
                    2018/’19              444.561               388.297                56.264
 2020/’21  5.328.391  2.745.350  2.583.041  5.212.969  2.653.819  2.559.150
                    2019/’20              457.009               398.142                58.867
 2021/’22  5.433.901  2.797.130  2.636.771  5.293.067  2.697.181  2.595.886
                    2020/’21              461.274               400.749                60.525
 2022/’23  5.535.531  2.848.486  2.687.045  5.524.117  2.791.325  2.732.792
                    2021/’22              467.425               407.909                59.516
 2023/’24  5.644.386  2.901.233  2.743.153  5.314.796  2.707.828  2.606.968
                    2023/24               470.273               410.321                59.952
 Kaynak: (MEB, 2024)
            Kaynak: (MEB, 2024)
   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68