Page 67 - Geleceğin İnşası Eğitim 2002-2024
P. 67

Ortaöğretimde yıllara göre öğretmen sayısı Tablo 14’te yer almaktadır.  paralel  olarak  yükselmesine  katkı  sağlamıştır.  Özellikle  kadın  öğretmenlerin  istihdamındaki  artış,  kız
            çocuklarının eğitim almasına teşvik edici bir etki yaratmaktadır. Kadın öğretmenlerin sayısı 2017/2018
 Tablo 14. Ortaöğretimde yıllara göre öğretmen sayısı
            yılına kadar erkek öğretmen sayısından daha az sayıdayken bu yıldan sonra daha fazla sayıda kadın
 Ortaöğretim  öğretmen istihdam edilmiştir. Tablo 15’te yıllara göre ortaöğretimdeki öğrenci sayısı aktarılmıştır.
 Yıl
 Toplam  Erkek  Kadın
            Tablo 15. Ortaöğretimde yıllara göre öğrenci sayısı
 2002/’03  137.956  78.548  59.408
 2003/’04  147.776  83.835  63.941  Yıl          Genel Ortaöğretim        Mesleki ve Teknik Ortaöğretim
 2004/’05  167.614  99.807  67.807  2002/’03         2.038.027                     985.575
 2005/’06  185.317  108.195  77.122  2003/’04        1.963.998                    1.050.394

 2006/’07  187.665  110.187  77.478  2004/’05        1.937.055                     1.102.394
 111.958
 2007/’08  191.041  115.030  79.083  2005/’06        2.075.617                    1.244.499
                                                                                   1.182.637
 81.683
                       2006/’07
 196.713
 SAYILARLA EĞİTİM  2009/’10  206.862  128.093  86.688  2007/’08  1.980.452        1.264.870
                                                     2.142.218
 2008/’09
 120.174
 222.705
 2010/’11
                                                     2.271.900
                       2008/’09
                                                                                  1.565.264
 94.612
 134.153
                                                                                   1.819.448
 235.814
                        2009/’10
                                                     2.420.691
 101.661
 2011/’12
 2012/’13
                                                     2.676.123
 112.996
                                                                                  2.072.487
 141.899
 254.895
                        2010/’11
                        2011/’12
 127.028
 2013/’14
 278.641
 151.613
                                                     2.725.972
                                                                                  2.269.651
 2014/’15  298.378  159.925  138.453  2012/’13       2.666.066                    2.090.220
 2015/’16  335.690  177.293  158.397  2013/’14       2.906.291                     2.513.887
 2016/’17  333.040  169.379  163.661  2014/’15       2.902.954                     2.788.117
 2017/’18  347.969  173.993  173.976  2015/’16       3.047.503                     2.760.140
 2018/’19  371.234  182.754  188.480  2016/’17       3.136.440                     2.713.530
 64                                                                                                        65
 2019/’20  380.631  187.156  193.475  2017/’18       3.074.642                     2.614.785
 2020/’21  382.109  186.525  195.584  2018/’19       3.250.334                    2.399.260
 2021/’22  389.307  188.095  201.212  2019/’20       3.412.564                    2.218.088
 2022/’23  394.557  188.382  206.175  2020/’21       3.920.083                    2.398.519
 2023/’24  397.990  188.367  209.623  2021/’22       4.092.604                    2.450.995
 Kaynak: (MEB, 2024)    2022/’23                     4.437.748                    2.351.933
                        2023/’24                     3.528.102                    2.268.779
 Tablo 14’e göre ortaöğretim öğretmen sayısındaki artış eğitimde kalitenin artması açısından oldukça
            Kaynak: (MEB, 2024)
 önemli  bir  adımdır.  Ortaöğretim  seviyesindeki  öğretmen  sayısı  toplamda  2002  yılından  2024  yılına
 kadar yaklaşık %188,49 oranında önemli bir artış göstermiştir. Erkek öğretmen sayısında yıllar itibari   Tablo 15’te görüldüğü üzere genel ortaöğretimde ve mesleki teknik ortaöğretimde öğrenci sayılarında
 ile  düzenli  artış  sağlamıştır.  2002/2003  yılında  78.548  olan  erkek  öğretmen  sayısı  2023/2024  yılında   2002 yılından 2024 yılına kadar artış gözlenmiştir. Genel ortaöğretimde öğrenci sayısı 2002/2003 yılında
 188.367’e ulaşarak %139,81 oranında ciddi bir artış kaydetmiştir.  Kadın öğretmenlerin sayısı da yine yıllar   2.038.027’den 2023/2024 3.528.102’ye çıkarak yaklaşık %78 oranında artış göstermiştir. Mesleki ve teknik
 içinde yüksek bir artış göstererek 59.408’den 209.623’e ulaşarak %252,85 oranında ciddi bir gelişme   ortaöğretimde  ise  2002/2003’te  985.575  öğrenci  sayısı  2.268.779’e  ulaşarak  yaklaşık  %130  oranında
 göstermiştir.  Ortaöğretimde  okul  sayılarındaki  ve  öğrenci  sayılarındaki  artış  öğretmen  sayılarının  da   ciddi ilerleme kaydetmiştir. Mesleki ve teknik ortaöğretimde öğrenci sayısının artması gençlerin mesleki
   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72