Page 65 - Geleceğin İnşası Eğitim 2002-2024
P. 65

Tablo 13. Ortaöğretimde yıllara göre okul sayısı
 Tablo  12,  ilköğretim  kademesinin  yıllar  bazında  mevcut  derslik  sayılarını  göstermektedir.  Resmi
 derslik sayıları 2002-2024 yılları arasında giderek artan bir grafik çizmektedir. Özel derslik sayılarında ise   Mesleki ve Tek.
                                                            Genel Ortaöğretim
                      Yıl                 Toplam                                     Ortaöğretim
 yıllar içinde dalgalanmalar mevcut olsa da geçmişten günümüze artmaya devam etmiştir. 2002/2003    Okul Sayısı    Okul Sayısı
 yılında 268.571 resmî derslik mevcutken 2023/2024 yılında 410.321’e ulaşarak %52,77 oranında büyük   2002/’03  6.210  3.660  2.550
 artış  göstermiştir.  Özel  derslik  sayısı  ise  2002/2003  yılında  11.686  iken  2023/2024  yılında  59.952’e   2003/’04  6.941  4.204  2.737
 yükselmiştir. Toplam derslik sayısı 2002/2003 yılında 280.257 iken 2023/2024 yılında 470.273’ulaşarak   2004/’05  6.816  3.877  2.939

 %67,80 oranında önemli bir artış göstermiştir. İlköğretimde hem özel hem de resmi derslik sayısındaki   2005/’06  7.435  4.029  3.406
 artış, toplumun eğitim ihtiyaçlarının karşılanması, eğitim kalitesinin yükseltilmesi ve daha fazla öğrenciye   2006/’07  7.934  4.244  3.690
 ulaşma hedefinin bir yansımasıdır.  2007/’08  8.280             4.450                 3.830

                    2008/’09               8.675                 4.622                 4.053
 Ortaöğretim İstatistikleri
                    2009/’10               8.913                 4.846                 4.067
 Ortaöğretim; ilköğretime dayalı, en az dört yıllık zorunlu, örgün veya yaygın öğrenim veren genel,
 SAYILARLA EĞİTİM  mesleki  ve  teknik  öğretim  kurumlarının  tümünü  kapsamaktadır.  Mesleki  ve  Teknik  Ortaöğretim  ise   2012/’13   10.955  6.204  3.955
                                                                  5.179
                                                                                        4.102
                    2010/’11
                                           9.281
                                           9.672
                                                                 5.501
                                                                                        4.171
                    2011/’12
 ilköğretime dayalı en az dört yıllık zorunlu eğitimle öğrencilere genel kültür kazandırmanın yanı sıra, ilgi,
                                                                                        4.214
                                           10.418
 istek ve yetenekleri doğrultusunda hem yükseköğretime hem mesleğe veya geleceğe hazırlayan eğitim
                                                                                        3.744
                    2013/’14
                                                                  7.211
 öğretim sürecidir. Tablo 13’te ortaöğretimde yıllara göre okul sayısına dair bilgilere yer verilmiştir.
                    2014/’15
                                           9.061
                                                                 5.106
                    2015/’16
                                                                                        5.311
                    2016/’17               10.550                5.239                 5.225
                                           11.076
                                                                 5.851
                    2017/’18               11.783                6.066                  5.717
                    2018/’19               12.506                6.264                 6.242
                    2019/’20               13.046                 6.121                6.925
                    2020/’21               12.972                6.096                 6.876
 62                                                                                                        63
                    2021/’22               12.804                6.043                  6.761
                    2022/’23               12.686                6.021                 6.665
                    2023/’24               12.506                6.509                 5.997
            Kaynak: (MEB, 2024)
               Tablo  13’te  ortaöğretim  kademesinde  genel  ortaöğretim  ve  mesleki  ve  teknik  ortaöğretim  yıllara
            göre  okul  sayıları  verilmiştir.  Genel  ortaöğretim  okullarının  sayısı  2002/2003  döneminde  3.660  iken
            2023/2024  döneminde  6.509’a  çıkarak  %77,84  oranında  dikkat  çekici  bir  artış  göstermiştir.  Mesleki  ve
            teknik ortaöğretimde ise 2002/2003 yılında 2.550 olan okul sayısı, 2023/2024 yılında 5.997’ye yükselerek

            %135,77 oranında önemli bir gelişme kaydedilmiştir. Mesleki ve teknik ortaöğretimde okul sayının kayda
            değer  bir  şekilde  artması  mesleki  ve  teknik  eğitime  olan  ilginin  ve  bu  alandaki  yatırımların  arttığını
            göstermektedir. Ek olarak meslek liselerinin yaygınlaşması öğrencilerin hem teorik hem de pratik beceriler
            kazanmasını sağlayarak, onlara farklı alanlarda mesleki kariyer olanakları yaratma imkânı sunmaktadır.
            Genel  ortaöğretim  ve  mesleki  ve  teknik  ortaöğretimde  okul  sayılarının  yüksek  oranda  artışı,  geçmişte

            günümüze uygulanan eğitim politikaları ve yatırımlarının olumlu bir şekilde yansıdığını göstermektedir.
   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70