Page 120 - Geleceğin İnşası Eğitim 2002-2024
P. 120

bilinçli,  güvenli  ve  yönetilebilir  ve  ölçülebilir  bir  kullanımı,  öğretim  programlarında  etkin  bir     >  Bütünleştirici  Eğitim  İçin  Özel  Eğitim  Hizmetlerinin  Kalitesinin  Artırılması  Projesi  (BEGEP)
                   kullanımdır (MEB, 2012).                                                                                       (2019-2023)  Kaynaştırma/bütünleştirme  uygulamalarında  görev  alan  öğretmenlerin,  okul

                   >  Kız Çocuklarının Okullaşmasının Artırılması Projesi (2010–2012), ile hiçbir kız çocuğunun eğitimin          yöneticilerinin  ve  diğer  aktörlerin  gelişimlerini  destekleme  yoluyla;  yenilikçi,  sürdürülebilir  ve
                                                                                                                                  bütünleştirici bir eğitim sistemine katkı sağlamıştır.
                   dışında kalmaması amaçlanmaktadır. Bu proje kız çocuklarının okullaşmasını ve böylece eğitime
        EĞİTİME KATILIM VE EĞİTİMDE FIRSAT EŞİTLİĞİ
                   katılımı artırmayı hedeflemiştir.                                                                             >  Türk Ulusal Zeka Ölçeği Projesi (TÜZO), Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü ve
                   >  Okul öncesi Eğitimin Güçlendirilmesi Projesi (2013–2010), sosyoekonomik standartları düşük olan             TÜBİTAK iş birliği ile ilk defa 3-23 yaş arası bireylerin ana hedef kitleyi oluşturduğu bilgisayar
                                                                                                                                  uyarlamalı  test  olarak  psikolojik  ölçme  aracı  geliştirmesi  amacıyla  eğitimde  fırsat  eşitliğinin
                   yerleşim yerlerindeki çocukların sosyokültürel ve zihinsel gelişimleri açısından önemli olan okul
     EĞİTİMİN DEMOKRATİKLEŞMESİ,
                                                                                                                                  sağlanması hedeflenmektedir.
                   öncesi eğitime erken kayıtlarını teşvik etmek ve okul öncesi eğitimin şartlarının iyileştirilmesini
                   hedeflemektedir. Bu proje ile ekonomik dezavantajı nedeniyle eğitime katılamayan öğrencilerin                 >  Özel Eğitimde Mesleki Eğitimin Güçlendirilmesi Projesi, Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel

                   eğitime  erişim  olanaklarını  artırmak  ve  ilkokula  başlarken  okul  öncesi  eğitim  almamanın              Müdürlüğü ile Birleşmiş Milletler Uluslararası Çocuklara Acil Yardım Fonu (UNICEF) iş birliğinde;
                   yaratacağı fırsat eşitsizliklerini ortadan kaldırmak hedeflenmiştir.                                           ortaöğretim kademesinde mesleki eğitim veren özel eğitim okullarının kurumsal kapasitesinin

                   >  Demokratik Vatandaşlık ve İnsan Hakları Eğitimi (DVİHE) Projesinin (2010–2013) amacı, DVİHE                 geliştirilmesi yoluyla özel eğitim hizmetlerinin kalitesinin artırılması amacıyla hazırlanan “Özel
                                                                                                                                  Eğitimde  Mesleki  Eğitimin  Güçlendirilmesi  Projesi”  yürütülmektedir.  27  Mart  2023  tarihinde
                   konusunda yönetmelikleri, müfredatı revize etmek ve yeni müfredat geliştirmek; okul öncesi
                                                                                                                                  başlayan projenin 30 Nisan 2026 tarihinde tamamlanması öngörülmektedir.
                   ve  ilköğretim  okul  topluluklarının  (öğretmenler,  öğrenciler,  öğretim  dışı  personel,  veliler  ve
                   topluluk  önderleri)  DVİHE  konusunda  kapasitelerinin,  farkındalıklarının  arttırılmasını,  eğitim      2002-2024  yılları  arasında  Millî  Eğitim  Bakanlığı  tarafından  geliştirilen  bu  projeler,  eğitimin
                   materyallerinin geliştirilmesini ve okul öncesinden ortaöğretimin sonuna kadar demokratik okul          demokratikleşmesi,  eğitime  katılım  ve  eğitimde  fırsat  eşitliği  konularında  önemli  adımlar  atılmasına
                   kültürünün benimsenmesini sağlamaktır.                                                                  katkı  sağlamıştır.  Bu  projeler  fiziki  altyapının  güçlendirilmesi  ve  teknolojik  dönüşümün  sağlanması

                   >  Özel Eğitimin Güçlendirilmesi Projesi (2013–2010), özel eğitimin kalitesini artırarak özel eğitime   yoluyla toplumun tüm kesimlerinin eğitime katılımını artırmayı amaçlamıştır. Eğitimde dijitalleşme ile
                   ihtiyacı  olan  bireylerin  toplumla  bütünleşmesini,  sosyal  uyum  düzeyinin  artırılmasını  ve  aktif   engelli ve özel gereksinimli bireylerin eğitime katılımının artırılması ve fırsat eşitliğinin sağlanmasında

                   vatandaş  olmalarını  sağlayarak  sosyal  riskin  azaltılmasını  amaçlamaktadır.  Bu  projede  özel     önemli gelişmeler yaşanmıştır.
    118            gereksinimli bireylerin eğitime katılımlarını artırmak hedeflenmiştir.                                                                                                                                119
                   >  Ortaöğretim ve Mesleki Eğitimde Kaliteyi Geliştirme Projesi (2013) ile, ortaöğretim ve mesleki

                   eğitimde  kaliteyi  artırmak,  eğitimde  fırsat  eşitliğini  sağlamak  ve  öğrencilerin  becerilerini
                   geliştirmek amaçlanmıştır.

                   >  Özel  Eğitimde  Bütünleştirme  (Kaynaştırma)  Projesi  (2015)  ile,  engelli  öğrencilerin  eğitime

                   katılımını desteklemek ve fırsat eşitliğini sağlamak ve eğitimde engelli birey katılımının sayısını
                   artırmak hedeflenmiştir.
                   >  Eğitimde Yenilik ve Geliştirme (EYGEP) Projesi (2018) ile eğitimde kaliteyi artırmak ve eğitime

                   katılımı desteklemek amaçlanmıştır.

                   >  Eğitimde  Dönüşüm  ve  Dijitalleşme  Projesi  (2020)  ile  COVID-19  salgını  sürecinde  dijital  eğitimi
                   desteklemek ve eğitimde fırsat eşitliğini sağlamak amaçlanmıştır.

                   >  Kapsayıcı Eğitim ve Dezavantajlı Gruplara Destek Projesi (2021) ile dezavantajlı grupların eğitime

                   katılımını artırmak ve eğitimde fırsat eşitliğini sağlamak amaçlanmıştır.
   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125