Page 124 - Geleceğin İnşası Eğitim 2002-2024
P. 124

KAYNAKÇA




            Acar, Y. (2009). “Türkiye’de Eğitim Reformları ve AB Uyumu.” AB Eğitim Politikaları ve
                Türkiye’nin Uyumu.
                                                                                                                           DPT. (2003). Türkiye’nin Avrupa Birliğine Katılım Sürecine İlişkin 2003 Yılı İlerleme Ra-

            Akyüz, Y. (2020). Türk Eğitim Tarihi. Ankara: Pegem Akademi.                                                      poru.  https://www.ab.gov.tr/files/AB_Iliskileri/AdaylikSureci/IlerlemeRaporlari/Turki-
                                                                                                                              ye_Ilerleme_Rap_2003.pdf 25.09.2024 tarihinde erişilmiştir.
            Altunkaynak, M. (2020). UNESCO 2030 Eğitim Raporunda Umut Veren Uygulamalara Ge-
                nel Bakış: Doküman İncelemesi. Uluslararası Temel Eğitim Çalışmaları Dergisi, 1(1),                        ERG.  (2010).  Millî  Eğitim  Şûrası’nın  İşleyişi.  https://www.egitimreformugirisimi.org/
                40-47.                                                                                                        wp-content/uploads/2010/01/Milli-E%C4%9Fitim-%C5%9Euras%C4%B1-Bilgi-No-
                                                                                                                              tu_V4_YD.pdf 30.09.2024 tarihinde erişilmiştir.
            Apple, M. & Beane, J. A. (2011). Demokratik okullar: Güçlü eğitimden dersler. (Çeviri, M.
                Sarı). Ankara: Dipnot Yayıncılık.                                                                          Ertürk, A. (2020). 2023 Eğitim Vizyonu: Sorunlara çare mi? Pamukkale Üniversitesi Eğitim
                                                                                                                              Fakültesi Dergisi, 48, 321-345. https://doi.org/10.9779/pauefd.537273
            Apple, M.W. (2017). Eğitim Toplumu Değiştirebilir mi?. Anı Yayıncılık
                                                                                                                           Garcia, M. M., Toledo, L. D., & Rodriguez, M. L. H. (2020). Evaluation of inclusive mea-
            Apple, M. W. (2013). Can Education Change Society? New York: Routledge.                                           sures against educational dropout. New Trends and Issues Proceedings on Humanities
                                                                                                                              and Social Sciences, 7(3), 34-44.
            Arkan, A. & Kaya, E. (2018). Eğitim bilişim ağı (EBA) ve 2023 eğitim vizyonu. Seta Pers-
                pektif, 221, 1-6.                                                                                          Gelen, İ., & Beyazıt, N. (2007). Eski ve yeni ilköğretim programları ile ilgili çeşitli görüşle-
                                                                                                                              rin karşılaştırılması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 51(51), 457-476.
            Bozkurt, A., Hamutoğlu, N.B., Kaban, A.L., Taşçı, G., & Aykul, M. (2021). Dijital bilgi çağı:
                Dijital toplum, dijital dönüşüm, dijital eğitim ve dijital yeterlilikler. Açıköğretim Uy-                  Gutmann, A. (1999). Democratic Education. Princeton University Press.
                gulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7(2), 35-63. https://dergipark.org.tr/en/pub/auad/
                article/911584                                                                                             Güçlü, M. (2020). “Eğitimde Demokratikleşme ve Katılım”. Eğitim Bilimleri Dergisi, 12(3),
                                                                                                                              45-58.
            Bryson, J. M. (1995). Strategic planning for public and nonprofit organization. San Francis-
                co: Jossey-Bass.                                                                                           Hamarat,  E.,  & Arkan, A.,  (2018).  2023  Eğitim  Vizyon  Belgesi’nde  Gelecek  Becerileri.
                                                                                                                              SETA. Ankara. Pp.7.
            Carter, P. L. (2018). The multidimensional problems of educational inequality require mul-
                tidimensional solutions. Educational Studies, 54(1), 1-16.                                                 Held, D. (2006). Models of Democracy. Stanford University Press.

            Demir, D., Özdinç, F., & Ünal, E. (2018). Eğitim bilişim ağı (EBA) portalına katılımın ince-                   Kandemir, A. (2022). Millî Eğitim Şûralarında Eğitim ve Okul Yönetimi. Baskent University
                lenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(2), 407-422.                                      Journal of Education, 9(2), 169-179.

            Dewey, J. (1916). Democracy and Education. New York: Macmillan.                                                Konak, M., Kurnaz, Y., Uludağ, E., Kutlu, Ö., Burut, F., Demirpolat, F., ... & Yüğrük, A.
                                                                                                                              Demokratik Eğitim Uygulamaları. Tigin Analitik Sosyal Bilimler Dergisi, 1(2), 242-257.
            Diamond, L. (1999). Developing Democracy: Toward Consolidation. Johns Hopkins Uni-
                versity Press.                                                                                             Köksal, H. (2019). 2023 Eğitim Vizyon Belgesi, Tekillik ve Transhümanizm. Eğitim ve Top-
                                                                                                                              lum Araştırmaları Dergisi, 6(1), 145-157.
            Doğan, M., & Yuret, T. (2015). Üniversitelere Yerleşmede Farklı Katsayı Uygulamasının
                Etkileri. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 70(1), 195-220. https://doi.org/10.1501/SBF-                    Krstić M, Filipe J.A., & Chavaglia J. (2020). Higher Education as a Determinant of the Com-
                der_0000002348.                                                                                               petitiveness and Sustainable Development of an Economy. Sustainability, 12(16):6607.
                                                                                                                              https://doi.org/10.3390/su12166607
            Doğan, S., & Koçak, E. (2020). EBA sistemi bağlamında uzaktan eğitim faaliyetleri üzerine
                bir inceleme. Ekonomi ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(14), 111-124.
   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129