Page 124 - Geleceğin İnşası Eğitim 2002-2024
P. 124
KAYNAKÇA
Acar, Y. (2009). “Türkiye’de Eğitim Reformları ve AB Uyumu.” AB Eğitim Politikaları ve
Türkiye’nin Uyumu.
DPT. (2003). Türkiye’nin Avrupa Birliğine Katılım Sürecine İlişkin 2003 Yılı İlerleme Ra-
Akyüz, Y. (2020). Türk Eğitim Tarihi. Ankara: Pegem Akademi. poru. https://www.ab.gov.tr/files/AB_Iliskileri/AdaylikSureci/IlerlemeRaporlari/Turki-
ye_Ilerleme_Rap_2003.pdf 25.09.2024 tarihinde erişilmiştir.
Altunkaynak, M. (2020). UNESCO 2030 Eğitim Raporunda Umut Veren Uygulamalara Ge-
nel Bakış: Doküman İncelemesi. Uluslararası Temel Eğitim Çalışmaları Dergisi, 1(1), ERG. (2010). Millî Eğitim Şûrası’nın İşleyişi. https://www.egitimreformugirisimi.org/
40-47. wp-content/uploads/2010/01/Milli-E%C4%9Fitim-%C5%9Euras%C4%B1-Bilgi-No-
tu_V4_YD.pdf 30.09.2024 tarihinde erişilmiştir.
Apple, M. & Beane, J. A. (2011). Demokratik okullar: Güçlü eğitimden dersler. (Çeviri, M.
Sarı). Ankara: Dipnot Yayıncılık. Ertürk, A. (2020). 2023 Eğitim Vizyonu: Sorunlara çare mi? Pamukkale Üniversitesi Eğitim
Fakültesi Dergisi, 48, 321-345. https://doi.org/10.9779/pauefd.537273
Apple, M.W. (2017). Eğitim Toplumu Değiştirebilir mi?. Anı Yayıncılık
Garcia, M. M., Toledo, L. D., & Rodriguez, M. L. H. (2020). Evaluation of inclusive mea-
Apple, M. W. (2013). Can Education Change Society? New York: Routledge. sures against educational dropout. New Trends and Issues Proceedings on Humanities
and Social Sciences, 7(3), 34-44.
Arkan, A. & Kaya, E. (2018). Eğitim bilişim ağı (EBA) ve 2023 eğitim vizyonu. Seta Pers-
pektif, 221, 1-6. Gelen, İ., & Beyazıt, N. (2007). Eski ve yeni ilköğretim programları ile ilgili çeşitli görüşle-
rin karşılaştırılması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 51(51), 457-476.
Bozkurt, A., Hamutoğlu, N.B., Kaban, A.L., Taşçı, G., & Aykul, M. (2021). Dijital bilgi çağı:
Dijital toplum, dijital dönüşüm, dijital eğitim ve dijital yeterlilikler. Açıköğretim Uy- Gutmann, A. (1999). Democratic Education. Princeton University Press.
gulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7(2), 35-63. https://dergipark.org.tr/en/pub/auad/
article/911584 Güçlü, M. (2020). “Eğitimde Demokratikleşme ve Katılım”. Eğitim Bilimleri Dergisi, 12(3),
45-58.
Bryson, J. M. (1995). Strategic planning for public and nonprofit organization. San Francis-
co: Jossey-Bass. Hamarat, E., & Arkan, A., (2018). 2023 Eğitim Vizyon Belgesi’nde Gelecek Becerileri.
SETA. Ankara. Pp.7.
Carter, P. L. (2018). The multidimensional problems of educational inequality require mul-
tidimensional solutions. Educational Studies, 54(1), 1-16. Held, D. (2006). Models of Democracy. Stanford University Press.
Demir, D., Özdinç, F., & Ünal, E. (2018). Eğitim bilişim ağı (EBA) portalına katılımın ince- Kandemir, A. (2022). Millî Eğitim Şûralarında Eğitim ve Okul Yönetimi. Baskent University
lenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(2), 407-422. Journal of Education, 9(2), 169-179.
Dewey, J. (1916). Democracy and Education. New York: Macmillan. Konak, M., Kurnaz, Y., Uludağ, E., Kutlu, Ö., Burut, F., Demirpolat, F., ... & Yüğrük, A.
Demokratik Eğitim Uygulamaları. Tigin Analitik Sosyal Bilimler Dergisi, 1(2), 242-257.
Diamond, L. (1999). Developing Democracy: Toward Consolidation. Johns Hopkins Uni-
versity Press. Köksal, H. (2019). 2023 Eğitim Vizyon Belgesi, Tekillik ve Transhümanizm. Eğitim ve Top-
lum Araştırmaları Dergisi, 6(1), 145-157.
Doğan, M., & Yuret, T. (2015). Üniversitelere Yerleşmede Farklı Katsayı Uygulamasının
Etkileri. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 70(1), 195-220. https://doi.org/10.1501/SBF- Krstić M, Filipe J.A., & Chavaglia J. (2020). Higher Education as a Determinant of the Com-
der_0000002348. petitiveness and Sustainable Development of an Economy. Sustainability, 12(16):6607.
https://doi.org/10.3390/su12166607
Doğan, S., & Koçak, E. (2020). EBA sistemi bağlamında uzaktan eğitim faaliyetleri üzerine
bir inceleme. Ekonomi ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(14), 111-124.