Page 121 - Geleceğin İnşası Eğitim 2002-2024
P. 121

bilinçli,  güvenli  ve  yönetilebilir  ve  ölçülebilir  bir  kullanımı,  öğretim  programlarında  etkin  bir     >  Bütünleştirici  Eğitim  İçin  Özel  Eğitim  Hizmetlerinin  Kalitesinin  Artırılması  Projesi  (BEGEP)
 kullanımdır (MEB, 2012).   (2019-2023)  Kaynaştırma/bütünleştirme  uygulamalarında  görev  alan  öğretmenlerin,  okul

   >  Kız Çocuklarının Okullaşmasının Artırılması Projesi (2010–2012), ile hiçbir kız çocuğunun eğitimin   yöneticilerinin  ve  diğer  aktörlerin  gelişimlerini  destekleme  yoluyla;  yenilikçi,  sürdürülebilir  ve
                   bütünleştirici bir eğitim sistemine katkı sağlamıştır.
 dışında kalmaması amaçlanmaktadır. Bu proje kız çocuklarının okullaşmasını ve böylece eğitime
 EĞİTİME KATILIM VE EĞİTİMDE FIRSAT EŞİTLİĞİ
 katılımı artırmayı hedeflemiştir.     >  Türk Ulusal Zeka Ölçeği Projesi (TÜZO), Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü ve
   >  Okul öncesi Eğitimin Güçlendirilmesi Projesi (2013–2010), sosyoekonomik standartları düşük olan   TÜBİTAK iş birliği ile ilk defa 3-23 yaş arası bireylerin ana hedef kitleyi oluşturduğu bilgisayar
                   uyarlamalı  test  olarak  psikolojik  ölçme  aracı  geliştirmesi  amacıyla  eğitimde  fırsat  eşitliğinin
 yerleşim yerlerindeki çocukların sosyokültürel ve zihinsel gelişimleri açısından önemli olan okul
 EĞİTİMİN DEMOKRATİKLEŞMESİ,
                   sağlanması hedeflenmektedir.
 öncesi eğitime erken kayıtlarını teşvik etmek ve okul öncesi eğitimin şartlarının iyileştirilmesini
 hedeflemektedir. Bu proje ile ekonomik dezavantajı nedeniyle eğitime katılamayan öğrencilerin     >  Özel Eğitimde Mesleki Eğitimin Güçlendirilmesi Projesi, Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel

 eğitime  erişim  olanaklarını  artırmak  ve  ilkokula  başlarken  okul  öncesi  eğitim  almamanın   Müdürlüğü ile Birleşmiş Milletler Uluslararası Çocuklara Acil Yardım Fonu (UNICEF) iş birliğinde;
 yaratacağı fırsat eşitsizliklerini ortadan kaldırmak hedeflenmiştir.  ortaöğretim kademesinde mesleki eğitim veren özel eğitim okullarının kurumsal kapasitesinin

   >  Demokratik Vatandaşlık ve İnsan Hakları Eğitimi (DVİHE) Projesinin (2010–2013) amacı, DVİHE   geliştirilmesi yoluyla özel eğitim hizmetlerinin kalitesinin artırılması amacıyla hazırlanan “Özel
                   Eğitimde  Mesleki  Eğitimin  Güçlendirilmesi  Projesi”  yürütülmektedir.  27  Mart  2023  tarihinde
 konusunda yönetmelikleri, müfredatı revize etmek ve yeni müfredat geliştirmek; okul öncesi
                   başlayan projenin 30 Nisan 2026 tarihinde tamamlanması öngörülmektedir.
 ve  ilköğretim  okul  topluluklarının  (öğretmenler,  öğrenciler,  öğretim  dışı  personel,  veliler  ve
 topluluk  önderleri)  DVİHE  konusunda  kapasitelerinin,  farkındalıklarının  arttırılmasını,  eğitim   2002-2024  yılları  arasında  Millî  Eğitim  Bakanlığı  tarafından  geliştirilen  bu  projeler,  eğitimin
 materyallerinin geliştirilmesini ve okul öncesinden ortaöğretimin sonuna kadar demokratik okul   demokratikleşmesi,  eğitime  katılım  ve  eğitimde  fırsat  eşitliği  konularında  önemli  adımlar  atılmasına
 kültürünün benimsenmesini sağlamaktır.  katkı  sağlamıştır.  Bu  projeler  fiziki  altyapının  güçlendirilmesi  ve  teknolojik  dönüşümün  sağlanması

   >  Özel Eğitimin Güçlendirilmesi Projesi (2013–2010), özel eğitimin kalitesini artırarak özel eğitime   yoluyla toplumun tüm kesimlerinin eğitime katılımını artırmayı amaçlamıştır. Eğitimde dijitalleşme ile
 ihtiyacı  olan  bireylerin  toplumla  bütünleşmesini,  sosyal  uyum  düzeyinin  artırılmasını  ve  aktif   engelli ve özel gereksinimli bireylerin eğitime katılımının artırılması ve fırsat eşitliğinin sağlanmasında

 vatandaş  olmalarını  sağlayarak  sosyal  riskin  azaltılmasını  amaçlamaktadır.  Bu  projede  özel   önemli gelişmeler yaşanmıştır.
 118  gereksinimli bireylerin eğitime katılımlarını artırmak hedeflenmiştir.                               119
   >  Ortaöğretim ve Mesleki Eğitimde Kaliteyi Geliştirme Projesi (2013) ile, ortaöğretim ve mesleki

 eğitimde  kaliteyi  artırmak,  eğitimde  fırsat  eşitliğini  sağlamak  ve  öğrencilerin  becerilerini
 geliştirmek amaçlanmıştır.

   >  Özel  Eğitimde  Bütünleştirme  (Kaynaştırma)  Projesi  (2015)  ile,  engelli  öğrencilerin  eğitime

 katılımını desteklemek ve fırsat eşitliğini sağlamak ve eğitimde engelli birey katılımının sayısını
 artırmak hedeflenmiştir.
   >  Eğitimde Yenilik ve Geliştirme (EYGEP) Projesi (2018) ile eğitimde kaliteyi artırmak ve eğitime

 katılımı desteklemek amaçlanmıştır.

   >  Eğitimde  Dönüşüm  ve  Dijitalleşme  Projesi  (2020)  ile  COVID-19  salgını  sürecinde  dijital  eğitimi
 desteklemek ve eğitimde fırsat eşitliğini sağlamak amaçlanmıştır.

   >  Kapsayıcı Eğitim ve Dezavantajlı Gruplara Destek Projesi (2021) ile dezavantajlı grupların eğitime

 katılımını artırmak ve eğitimde fırsat eşitliğini sağlamak amaçlanmıştır.
   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126