Page 79 - Geleceğin İnşası Eğitim 2002-2024
P. 79

BÖLÜMÜN


 ÖZETİ


 “Öğretim Programları ve Eğitimde Kalite Uygulamaları” başlıklı bu bölüm, 2002-2024 yılları

 arasında Türkiye’de müfredatlar kapsamında eğitimde yapılan köklü değişiklikleri ve kalite odaklı
 uygulamaları kapsamaktadır. Bu süre zarfında Millî Eğitim Bakanlığı tarafından 2005, 2013, 2018

 yıllarında  geliştirilen  öğretim  programları  ile  2023  Eğitim  Vizyonu  Belgesi  ve  Türkiye  Yüzyılı
 Maarif Modeli geliştirilmiş ve gerek ulusal gerek uluslararası kalite standartlarına uyum sağlamak

 amacıyla güncellemeler yapılmıştır. Öğrenci merkezli eğitim anlayışı ve Toplam Kalite Yönetimi
 (TKY)  ilkeleri  doğrultusunda  eğitimin  kalitesinin  artırılmasına  yönelik  sistematik  reformlar

 gerçekleştirilmiş  ve  eğitim  alanında  ulusal  kalite  çerçeveleri  oluşturulmuştur.  Bu  bölüm,  2002
 yılından günümüze kadar öğretim programları kapsamında çağın gereksinimlerine uygun nitelikli

 bireyler yetiştirme hedefine odaklanmaktadır.


 YANIT VERİLEN



 SORULAR



   >  2002-2024  yılları  arasında  Türkiye’de  öğretim  programlarında  hangi

 köklü değişiklikler gerçekleştirilmiştir?
   >  Türkiye  Yüzyılı  Maarif  Modeli  geçmiş  öğretim  programlarından  ne

 yönlerde ayrışmaktadır?
   >  Toplam  Kalite  Yönetimi  (TKY)  uygulamaları  eğitim  sistemine  nasıl

 entegre edilmiştir?
   >  Eğitim kurumlarında kalite güvencesi sağlamak amacıyla hangi kalite

 yönetim sistemleri uygulanmaktadır?
   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84