Page 78 - Geleceğin İnşası Eğitim 2002-2024
P. 78
BÖLÜMÜN
ÖZETİ
“Öğretim Programları ve Eğitimde Kalite Uygulamaları” başlıklı bu bölüm, 2002-2024 yılları
arasında Türkiye’de müfredatlar kapsamında eğitimde yapılan köklü değişiklikleri ve kalite odaklı
uygulamaları kapsamaktadır. Bu süre zarfında Millî Eğitim Bakanlığı tarafından 2005, 2013, 2018
yıllarında geliştirilen öğretim programları ile 2023 Eğitim Vizyonu Belgesi ve Türkiye Yüzyılı
Maarif Modeli geliştirilmiş ve gerek ulusal gerek uluslararası kalite standartlarına uyum sağlamak
amacıyla güncellemeler yapılmıştır. Öğrenci merkezli eğitim anlayışı ve Toplam Kalite Yönetimi
(TKY) ilkeleri doğrultusunda eğitimin kalitesinin artırılmasına yönelik sistematik reformlar
gerçekleştirilmiş ve eğitim alanında ulusal kalite çerçeveleri oluşturulmuştur. Bu bölüm, 2002
yılından günümüze kadar öğretim programları kapsamında çağın gereksinimlerine uygun nitelikli
bireyler yetiştirme hedefine odaklanmaktadır.
YANIT VERİLEN
SORULAR
> 2002-2024 yılları arasında Türkiye’de öğretim programlarında hangi
köklü değişiklikler gerçekleştirilmiştir?
> Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli geçmiş öğretim programlarından ne
yönlerde ayrışmaktadır?
> Toplam Kalite Yönetimi (TKY) uygulamaları eğitim sistemine nasıl
entegre edilmiştir?
> Eğitim kurumlarında kalite güvencesi sağlamak amacıyla hangi kalite
yönetim sistemleri uygulanmaktadır?