Page 78 - Geleceğin İnşası Eğitim 2002-2024
P. 78

BÖLÜMÜN


               ÖZETİ


                  “Öğretim Programları ve Eğitimde Kalite Uygulamaları” başlıklı bu bölüm, 2002-2024 yılları

               arasında Türkiye’de müfredatlar kapsamında eğitimde yapılan köklü değişiklikleri ve kalite odaklı
               uygulamaları kapsamaktadır. Bu süre zarfında Millî Eğitim Bakanlığı tarafından 2005, 2013, 2018

               yıllarında  geliştirilen  öğretim  programları  ile  2023  Eğitim  Vizyonu  Belgesi  ve  Türkiye  Yüzyılı
               Maarif Modeli geliştirilmiş ve gerek ulusal gerek uluslararası kalite standartlarına uyum sağlamak

               amacıyla güncellemeler yapılmıştır. Öğrenci merkezli eğitim anlayışı ve Toplam Kalite Yönetimi
               (TKY)  ilkeleri  doğrultusunda  eğitimin  kalitesinin  artırılmasına  yönelik  sistematik  reformlar

               gerçekleştirilmiş  ve  eğitim  alanında  ulusal  kalite  çerçeveleri  oluşturulmuştur.  Bu  bölüm,  2002
               yılından günümüze kadar öğretim programları kapsamında çağın gereksinimlerine uygun nitelikli

               bireyler yetiştirme hedefine odaklanmaktadır.


               YANIT VERİLEN



               SORULAR



                     >  2002-2024  yılları  arasında  Türkiye’de  öğretim  programlarında  hangi

                      köklü değişiklikler gerçekleştirilmiştir?
                     >  Türkiye  Yüzyılı  Maarif  Modeli  geçmiş  öğretim  programlarından  ne

                      yönlerde ayrışmaktadır?
                     >  Toplam  Kalite  Yönetimi  (TKY)  uygulamaları  eğitim  sistemine  nasıl

                      entegre edilmiştir?
                     >  Eğitim kurumlarında kalite güvencesi sağlamak amacıyla hangi kalite

                      yönetim sistemleri uygulanmaktadır?
   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83