Page 415 - Geleceğin İnşası Eğitim 2002-2024
P. 415

3. Uzaktan Eğitim


 Uzaktan  eğitim,  tüm  dünyadaki  ülkelerin  18.  yüzyıldan  beri  uyguladığı  bir  öğrenme-öğretme
 yöntemi olarak göze çarpmaktadır (Hüseyin ve Kocasaraç, 2022). Uzaktan eğitim, bugün Kuzey Amerika

 ülkelerinin yanı sıra Avustralya, Asya, Afrika ülkelerinin çoğunda ve İngiltere, Almanya, Türkiye, İsveç,
 Hollanda gibi Avrupa ülkelerinde yaygın olarak kullanılmaktadır. Polonya, Macaristan ve Romanya gibi
 ülkelerde  ise  neredeyse  yüz  yıldan  fazla  bir  süredir  kullanmaktadır  (Morrou,  1982).  Dünyada  uzaktan
 eğitimin gelişimi aşağıdaki Şekil 1’den incelenebilir.


 TEKNOLOJİK ALTYAPI VE      TEKNOLOJİNİN EĞİTİME ENTEGRASYONU



























 412                                                                                                       413















                                   Şekil 1. Dünya’da uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi

            Kaynak: Hüseyin ve Kocasaraç, 2022, s.201.

               Eğitimin pek çok tanımı olmakla birlikte eğitim sistemlerinde farklı ortamlarda bulunan öğrenci ve
            öğretmenlerin öğretme-öğrenme etkinliklerini, çeşitli iletişim teknolojilerinin yanı sıra posta hizmetlerini

            kullanarak  gerçekleştirdikleri  bir  model  olarak  tanımlandığı  görülmektedir  (İşman,  1998).  Uzaktan
            eğitim,  öğretime  dâhil  olan  öğrenci  ve  öğretmenin,  eğitim  ortamında  yüz  yüze  olmadığı  ve  öğrenci
   410   411   412   413   414   415   416   417   418   419   420