Page 414 - Geleceğin İnşası Eğitim 2002-2024
P. 414
3. Uzaktan Eğitim
Uzaktan eğitim, tüm dünyadaki ülkelerin 18. yüzyıldan beri uyguladığı bir öğrenme-öğretme
yöntemi olarak göze çarpmaktadır (Hüseyin ve Kocasaraç, 2022). Uzaktan eğitim, bugün Kuzey Amerika
ülkelerinin yanı sıra Avustralya, Asya, Afrika ülkelerinin çoğunda ve İngiltere, Almanya, Türkiye, İsveç,
Hollanda gibi Avrupa ülkelerinde yaygın olarak kullanılmaktadır. Polonya, Macaristan ve Romanya gibi
ülkelerde ise neredeyse yüz yıldan fazla bir süredir kullanmaktadır (Morrou, 1982). Dünyada uzaktan
eğitimin gelişimi aşağıdaki Şekil 1’den incelenebilir.
TEKNOLOJİK ALTYAPI VE TEKNOLOJİNİN EĞİTİME ENTEGRASYONU
412 413
Şekil 1. Dünya’da uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi
Kaynak: Hüseyin ve Kocasaraç, 2022, s.201.
Eğitimin pek çok tanımı olmakla birlikte eğitim sistemlerinde farklı ortamlarda bulunan öğrenci ve
öğretmenlerin öğretme-öğrenme etkinliklerini, çeşitli iletişim teknolojilerinin yanı sıra posta hizmetlerini
kullanarak gerçekleştirdikleri bir model olarak tanımlandığı görülmektedir (İşman, 1998). Uzaktan
eğitim, öğretime dâhil olan öğrenci ve öğretmenin, eğitim ortamında yüz yüze olmadığı ve öğrenci