Page 335 - Geleceğin İnşası Eğitim 2002-2024
P. 335
BÖLÜMÜN
ÖZETİ
“Ölçme ve Değerlendirme ile Kademeler Arası Geçiş” başlıklı bu bölüm, Türkiye’deki ölçme
ve değerlendirme süreçlerinin yanı sıra, kademeler arası geçiş sistemindeki değişiklikleri ele
almaktadır. 2000’li yıllardan itibaren kademeler arası geçiş süreçlerinde kapsamlı reformlar
gerçekleştirilmiş; öğrencilerin akademik ve sosyal gelişimlerini dikkate alan sistemler
geliştirilmiştir. Bölüm, ilköğretimden ortaöğretime geçişte kullanılan Liselere Geçiş Sistemi (LGS),
Seviye Belirleme Sınavı (SBS), Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş (TEOG) Sistemi gibi farklı
geçiş sistemi uygulamalarını analiz etmektedir. Bölüm kapsamında ayrıca Millî Eğitim Bakanlığı
bünyesindeki başlıca ulusal ve uluslararası geniş ölçekli izleme çalışmaları da ayrıntılı olarak
tanıtılmıştır.
YANIT VERİLEN
SORULAR
> Türkiye’de kademeler arası geçiş sistemlerinde hangi reformlar gerçekleştirilmiştir?
> Liselere Geçiş Sistemi (LGS), Seviye Belirleme Sınavı (SBS) ve Temel Eğitimden
Ortaöğretime Geçiş (TEOG) sistemlerin işleyişi nasıldır?
> Millî Eğitim Bakanlığı tarafından yürütülen ulusal ve uluslararası geniş ölçekli izleme ve
değerlendirme çalışmaları nelerdir?
> Ölçme ve değerlendirme uygulamalarının eğitim sistemindeki kaliteyi artırmadaki rolü
nedir?
> Ulusal ve uluslararası geniş ölçekli izleme çalışmalarının özellikleri nedir?
> Uluslararası Geniş Ölçekli İzleme çalışmalarında Türkiye’nin başarı grafiği nasıldır
> Kademeler arası geçiş sistemlerinde eğitimde fırsat eşitliğini sağlamak için hangi
adımlar atılmıştır?