Page 334 - Geleceğin İnşası Eğitim 2002-2024
P. 334

BÖLÜMÜN


               ÖZETİ


                  “Ölçme  ve  Değerlendirme  ile  Kademeler  Arası  Geçiş”  başlıklı  bu  bölüm,  Türkiye’deki  ölçme

               ve  değerlendirme  süreçlerinin  yanı  sıra,  kademeler  arası  geçiş  sistemindeki  değişiklikleri  ele
               almaktadır.  2000’li  yıllardan  itibaren  kademeler  arası  geçiş  süreçlerinde  kapsamlı  reformlar

               gerçekleştirilmiş;  öğrencilerin  akademik  ve  sosyal  gelişimlerini  dikkate  alan  sistemler
               geliştirilmiştir. Bölüm, ilköğretimden ortaöğretime geçişte kullanılan Liselere Geçiş Sistemi (LGS),

               Seviye  Belirleme  Sınavı  (SBS),  Temel  Eğitimden  Ortaöğretime  Geçiş  (TEOG)    Sistemi  gibi  farklı
               geçiş sistemi uygulamalarını analiz etmektedir. Bölüm kapsamında ayrıca Millî Eğitim Bakanlığı

               bünyesindeki  başlıca  ulusal  ve  uluslararası  geniş  ölçekli  izleme  çalışmaları  da  ayrıntılı  olarak
               tanıtılmıştır.


               YANIT VERİLEN



               SORULAR


                     >  Türkiye’de kademeler arası geçiş sistemlerinde hangi reformlar gerçekleştirilmiştir?

                     >  Liselere  Geçiş  Sistemi  (LGS),  Seviye  Belirleme  Sınavı  (SBS)  ve  Temel  Eğitimden

                      Ortaöğretime Geçiş (TEOG) sistemlerin işleyişi nasıldır?
                     >  Millî Eğitim Bakanlığı tarafından yürütülen ulusal ve uluslararası geniş ölçekli izleme ve

                      değerlendirme çalışmaları nelerdir?
                     >  Ölçme ve değerlendirme uygulamalarının eğitim sistemindeki kaliteyi artırmadaki rolü

                      nedir?
                     >  Ulusal ve uluslararası geniş ölçekli izleme çalışmalarının özellikleri nedir?


                     >  Uluslararası Geniş Ölçekli İzleme çalışmalarında Türkiye’nin başarı grafiği nasıldır
                     >  Kademeler  arası  geçiş  sistemlerinde  eğitimde  fırsat  eşitliğini  sağlamak  için  hangi

                      adımlar atılmıştır?
   329   330   331   332   333   334   335   336   337   338   339