Page 319 - Geleceğin İnşası Eğitim 2002-2024
P. 319

AFET VE KRİZ DÖNEMLERİNDE EĞİTİM ÇALIŞMALARI
 Tablo  4.  Deprem  sonrasındaki  süreçte  öğretmenlere  yönelik  olarak  gerçekleştirilen  hizmet  içi  eğitim     >  Çalışmalara ait uygulamalar Psikososyal Destek Eylem Planı Uygulama Esasları çerçevesinde
 faaliyetleri      yürütülmüştür.

 Eğitim adı  Eğitim sayısı    >  Afetten etkilenen 10 ilde;  416 çadır/birimde, 4574 rehber öğretmen/psikolojik danışman ile

 Okul Tabanlı Afet Eğitimi Kursu    7  psikososyal destek çalışmaları yürütülmüştür.
 Afet Sonrası Ruh Sağlığı Semineri  32
                   >  10 ilde deprem afetinden hemen sonra Psikososyal Destek Ekipleri tarafından etkilenme düzeyi
 Afet Sonrası Okul Öncesi Öğretmenlerinin Psikososyal Destek Becerilerinin Geliştirilmesi Semineri     23
                   dikkate alınarak ilk aşamada Psikolojik İlk Yardım (PİY) Desteği sağlanıştır. Rehber öğretmen/
 Afet Sonrası İlkokul Öğretmenlerinin Psikososyal Destek Becerilerinin Geliştirilmesi Semineri  23
                   psikolojik  danışmanlar  tarafından  öğrenci,  öğretmen  ve  velilere  psikolojik  ilk  yardım  (PİY)
 Afet Sonrası Ortaokul Öğretmenlerinin Psikososyal Destek Becerilerinin Geliştirilmesi Semineri  23
                   uygulanmıştır.
 Afet Sonrası Ortaöğretim Öğretmenlerinin Psikososyal Destek Becerilerinin Geliştirilmesi
 23
 Semineri          >  Deprem  gibi  zorlayıcı  yaşam  olaylarının  hemen  sonrasında  öğrencilerimizin  normalleşme
 Afet ve Acil Durum Temel Kavramlar Semineri  20  sürecine  dönüşlerini  kolaylaştırmak  amacıyla  psikososyal  destek  ile  ilgili  yapılacak  olan

 Afet ve Acil Durum Hazırlık Eğitimi Kursu  28  etkinliklerde  kullanılmak  üzere  oyun  kitabı,  resim  defteri,  boya  kalemleri,  makas,  balon,  top,
 Afet ve Acil Durumlarda Motivasyon ve Destek Eğitimi Semineri  1  yapıştırıcı  gibi  malzemelerin  bulunduğu  “Psikososyal  Destek  Kiti”  hazırlanmıştır.  Psikososyal
 Afet ve Acil Durumlarda Psikososyal Destek Eğitimi Kursu  1  destek çalışmalarının daha etkin yürütülebilmesi amacıyla depremden doğrudan etkilenen illere
 Deprem Sonrası Psikolojik Destek Semineri  1  4.267 psikososyal destek kiti hazırlanarak gönderilmiştir.

 Çocuk ve Ergenlerde Kayıp ve Yas Semineri  32
                   >  Okul öncesi ve ilkokul öğrencilerine yönelik zorlayıcı yaşam olaylarına ilişkin çocukların psikolojik
 Deprem Bölgesinde Göreve Yeni Başlayan Öğretmenlerin Mesleğe Başlama Eğitimi   7
                   sağlamlıklarını destekleyici ve güçlendirici 24 adet hikâye kitabı ile bu hikâye kitaplarına ilişkin
 Deprem Bölgesinde Çalışan Öğretmenlerin İyi Oluş Hallerinin Geliştirilmesi Projesi   4
                   animasyonlar hazırlanmıştır. Deprem bölgesinde çocuklarla yapılan çalışmalarda bu içeriklerden
 Toplam  225
                   yararlanılmıştır.
 Kaynak:  MEB Strateji Geliştirme Başkanlığı, 2024
                   >  Travmatik  yaşam  olayları  sonrasında  psikolojik  sağlamlığımızı  korumak  amacıyla  hazırlanan
 Hayat  Boyu  Öğrenme  Genel  Müdürlüğü  ile  Özel  Eğitim  ve  Rehberlik  Hizmetleri  Genel  Müdürlüğü   “Travmatik Yaşam Olayları Sonrasında Ailede Psikolojik Sağlamlık” ile “Travmatik Yaşam Olayları
 316  iş  birliğiyle  depremden  etkilenen  vatandaşlar  ve  öğrencilere  psikososyal  destek  sağlamak  amacıyla   Sonrasında Okulda Psikolojik Sağlamlık” ilgili bilgilendirici kitapçık saha çalışmalarında ailelere ve   317

 Adıyaman, Gaziantep, Hatay ve Malatya’da gönüllü rehber danışmanlar görevlendirilmiştir. Görev süreleri   öğretmenlere yönelik bilgi verme çalışmalarında kullanılmaktadır.
 7 veya 14 gün olarak belirlenen danışmanlar, toplamda 47 kişiden oluşmaktadır. Ayrıca PIKTES Sosyal
                   >  Ailelerimiz için normalleşme süreçlerine destek sunmak ve psikolojik iyi oluşlarını güçlendirmek
 Uyum Birimi tarafından hazırlanan psikososyal malzeme kitleri, deprem bölgelerinde çadır ve konteyner
                   amacıyla “Veli Psikoeğitim Programı” hazırlanmıştır. Veli Psikoeğitim Programı travmatik olaylar
 kentlerde kurulan psikososyal müdahale çadırlarında kullanılmıştır. Bu kitler hem Türk hem de yabancı
                   sonrasında velilerin tepkilerini normalleştirmek ve zorlayıcı yaşantıların etkileri konusunda baş
 uyruklu öğrenci ve velilere yönelik etkinliklerde yer almıştır.
                   etme becerilerini güçlendirmek amaçlanmıştır.
 Ayrıca  Özel  Eğitim  ve  Rehberlik  Hizmetleri  Genel  Müdürlüğü  tarafından  gerçekleştirilen  diğer     >  Öğretmenlerimizin  ruh  sağlığını  güçlendirerek  öğrencilerimize  dolaylı  yoldan  destek  sunmak
 çalışmalara aşağıda yer verilmiştir.  amacıyla  “Zorlayıcı Yaşam Olayları Sonrası Öğretmen Psikoeğitim Programı” hazırlanmıştır.

   >  Deprem bölgesine yönelik hizmetlerin daha hızlı, etkili, verimli bir şekilde yürütülmesi amacıyla     >  “Zorlayıcı Yaşam Olayları Sonrası Öğrenci Psikoeğitim Programı” travmatik olaylar sonrasında

 Özel  Eğitim  ve  Rehberlik  Hizmetleri  Genel  Müdürlüğü  bünyesinde  39  uzmandan  oluşan   öğrencilerin  tepkilerini  normalleştirmek  ve  zorlayıcı  yaşantıların  etkileri  konusunda  baş  etme
 Psikososyal Koordinasyon Birimi oluşturulmuştur.  becerilerini güçlendirmek amacıyla hazırlanmıştır.

   >  Afet  bölgesi  illeri  ve  afetten  doğrudan  etkilenmeyen  diğer  illere  yönelik  Psikososyal  Destek     >  “Kayıp  ve  Yas”  Konusunda  Ailelere  ve  Öğretmenlere  yönelik  sunu  içerikleri  ve  broşürler

 Eylem Planı hazırlanarak il millî eğitim müdürlükleri ile paylaşılmıştır.  hazırlanmıştır.
   314   315   316   317   318   319   320   321   322   323   324