Page 159 - Geleceğin İnşası Eğitim 2002-2024
P. 159

Öğretmen  atamalarının  norm  kadro  ve  standart  kadroya  bağlı  kalarak  elektronik  ortamda   ile  iş  birliği  içinde  sürdürülebilirlik  ilkesi  çerçevesinde  güncelleneceği,  öğretmenlerin  okulda  tam
 İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ VE ÖĞRETMEN İSTİHDAMI
 gerçekleştirilmesi, öğretmenlik kariyer basamaklarının uygulanıyor olması ve öğretmenlerin öğrenmeye   istihdamının sağlanması için aylık karşılığı okutulacak dersler ile alan ve branş değişiklikleri konusunda

 ve kendilerini geliştirmeye açık olmaları mevcut durumun güçlü yönleri olarak planda dile getirilmiştir.   sürdürülebilir bir çerçeve oluşturulacağı belirtilen hedefler arasındadır. Ayrıca, öğretmen atamalarında
 Ancak, özel eğitim alanında istihdam edilecek öğretmen sayısının mevcut ihtiyaca cevap vermemesi,   çoklu değerlendirme sistemine geçilerek, aday öğretmenlik sürecinin öğretmenlerin mesleğe uyum ve
 öğretmen yetiştirme ve istihdamında arz-talep dengesinin yeterince kurulamaması ve bazı bölgelerde   hazırlıklarını sağlayacak şekilde düzenleneceği; genel ve özel alan yeterliliklerinin belirlenerek bunların
 yaşanan hızlı öğretmen değişimi, ele alınması gereken yönler olarak belirtilmiştir.  ölçülmesine ve geliştirilmesine yönelik değerlendirme sisteminin geliştirileceği ifade edilmiştir.


 2015-2019 Stratejik Planı  2019-2023 Stratejik Planı

 2015-2019 Stratejik Planı doğrultusunda, 2013 yılında temel eğitimden ortaöğretime geçiş sisteminin   2019-2023  Stratejik  Planı’nda  7  amaç,  58  strateji,  116  performans  göstergesi  ve  396  eylem
 değiştirilmesi kapsamında öğrenci, öğretmen okul ilişkisini güçlendirmek, eğitim sürecinde öğretmen   bulunmaktadır.    Bu  kapsamda,  öğretmen  ve  yönetici  istihdamı  ile  insan  kaynakları  yönetimiyle  ilgili

 ve okulun rolünü daha etkin kılmak amacıyla, dönemsel olarak yapılan sınavlardan bir tanesinin merkezi   olan  unsurlar  incelenmiştir.  İnsan  kaynaklarının,  organizasyonel  amaçlar  doğrultusunda  en  verimli
 olarak gerçekleştirilmesi planlanmıştır. Ayrıca, engelli bireylerin ya da üstün yetenekli bireylerin eğitim ve   şekilde kullanılması, iç ve dış gelişmelere uygun olarak etkin bir şekilde planlanması, geliştirilmesi ve
 öğretim süreçleri konusunda aile, öğretmen, yönetici ve maarif müfettişlerine eğitimler verilmiştir.  değerlendirilmesinin kurumun verimliliği açısından büyük önem taşıdığı 2019-2023 Stratejik Planı’nda
            vurgulanmıştır.
 Öğretmenlere  yönelik  uzaktan  eğitim  faaliyetlerinin  sayı  ve  niteliğinin  artırılması,  liderlik  ve  sınıf
 yönetimi,  yetkinlik,  öğretme  usulü,  ölçme  ve  değerlendirme,  materyal  hazırlama,  iletişim  kurma,   Millî Eğitim Bakanlığı’nın merkez ve taşra teşkilatında, 14 Kasım 2018 tarihi itibariyle toplam 1.022.476
 teknolojiyi  etkin  ve  verimli  kullanma,  yabancı  dil,  mesleki  etik  vb.  başlıklarda,  belirli  dönemlerde  ilgili   personel bulunmaktadır. Öğretmen başına düşen öğrenci sayısının istenen seviyede olması, yöneticilerin
 kurum  ve  kuruluşlarla  iş  birliğine  gidilerek  eğitim  almalarının  sağlanacağı  vurgulanmıştır.  Ayrıca,   bilgi  paylaşımına  ve  iş  birliğine  açıklığı,  yöneticilerin  katılımcılığı  desteklemeleri  kurumun  ve  insan

 Kültürlerarası Değişim Programı (KÜDEP), Kardeş Okul Projesi, Erasmus+ gibi proje ve programlar ile   kaynaklarının güçlü yönleri olarak ortaya çıkmaktadır. Ücretli öğretmen uygulaması, öğretmenlerin bazı
 hareketliliğin artırılması ve öğretmenlerin uluslararası program ve projelere katılımlarının desteklenmesi   bölgelerde daha uzun süreli çalışmalarını teşvik edici mekanizmaların kurulmamış olması, öğretmenler
 öngörülmüştür.  için motive edici bir kariyer sisteminin olmaması, sözleşmeli ve kadrolu öğretmen grupları arasındaki

            özlük  farkları  ve  eğitim  yöneticilerinin  yetiştirilmesine  yönelik  sistemin  yeterli  olmaması  ise  üzerinde
 156  2015-2019  Stratejik  Planı’nda,  2014  yılı  sonu  itibarıyla  Millî  Eğitim  Bakanlığı’nda  eğitim  ve  öğretim   157
            iyileştirmeler yapılması gereken alanlar olarak belirtilmiştir.
 hizmetleri  sınıfında  852.066,  diğer  hizmetler  sınıflarında  ise  77.853  olmak  üzere  toplamda  929.921
 çalışanın görev yaptığı belirtilmiştir. Bakanlığa bağlı resmi örgün eğitim kurumlarında 789.244 öğretmen,   Çağdaş  normlara  uygun,  etkili  ve  verimli  bir  yönetim  ile  organizasyon  yapısının  hâkim  kılınması

 özel örgün eğitim kurumlarında ise 84.503 öğretmen görev yapmaktadır. Aralık 2014 tarihi itibariyle   hedeflenmiştir. Bu bağlamda, dijital becerilerin geliştirilmesine yönelik içeriklerin üretilmesi ve öğretmen
 merkezden düzenlenen 300 eğitim faaliyetine 28.416 öğretmen, mahallî olarak düzenlenen hizmet içi   eğitimlerinin gerçekleştirilmesi ile yabancı dil eğitiminde öğretmen nitelik ve yeterliklerinin yükseltilmesi
 eğitim  faaliyetlerine  ise  336.928  öğretmen  katılmıştır.  Millî  Eğitim  Bakanlığı’nın  insan  kaynaklarının   amaçlanmaktadır.
 sürekli mesleki gelişiminin sağlanması, yöneticilerin yeterliliklerinin geliştirilmesi ve atamalarda liyakatin
               Öğretmenlikte  mevcut  kariyer  sisteminin  yetersiz  olması  ve  okul  yöneticiliği  alanında  kariyer
 esas alınması, personel atama ve yer değiştirmelerinin ihtiyaçlar doğrultusunda gerçekleştirilmesi öne
            sisteminin  bulunmaması  nedeniyle  stratejik  planda  öğretmen  ve  okul  yöneticilerinin  gelişimlerini
 çıkmıştır.
            desteklemek amacıyla yeni bir mesleki gelişim anlayışı, sistemi ve modelinin oluşturulacağı belirtilmiştir.
 Hizmet içi eğitim planlamalarının, öğretmenlik genel ve özel alan yeterlilikleri, çalışanların talepleri,
             2024-2028 Stratejik Planı
 birimlerin  ihtiyaçları,  denetim  raporları  ve  birimlerce  tespit  edilen  sorun  alanları  dikkate  alınarak
 yapılacağı;  bölgeler  arası  öğretmen  dağılımının  ülke  genelinde  dengeli  bir  şekilde  gerçekleşmesini   Türkiye Yüzyılı inşasında, millî, manevi ve kültürel değerlerini özümsemiş, çağın gereklerine uygun
 sağlamak    amacıyla,  ortalama  görev  süresinin  düşük  olduğu  bölgelere  yönelik  özendirici  tedbirler   bilgi,  beceri,  tutum  ve  davranışlar  ile  demokratik  anlayışa  ve  millî  şuura  sahip,  şahsiyetli  ve  üretken

 geliştirileceği,  öğretmenlik  alanları  ile  atama  ve  ders  okutma  esaslarının,  yükseköğretim  kurumları   öğrenciler yetiştirmek amacıyla Çoklu Yabancı Dil Eğitim Modeli kapsamında yabancı dil öğretmenlerine
   154   155   156   157   158   159   160   161   162   163   164