Page 161 - Geleceğin İnşası Eğitim 2002-2024
P. 161

yabancı  dil  eğitim  materyallerinin  kullanımı  ile  ilgili  eğitimler  verilmesi,    yabancı  dil  eğitiminin   Öğretmen  Yetiştirme  Sistemi’nin  yeniden  yapılandırılması  kapsamında,  öğretmenlerin  mesleki
 İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ VE ÖĞRETMEN İSTİHDAMI
 kalitesinin uluslararası standartlara uygun bir şekilde bilimsel veriler ışığında geliştirilmesi ve yabancı   gelişimini  destekleyen,  yeni  yaklaşımları  da  içeren  mesleki  uygulamalar  ile  bütünleşik  bir  model

 dil eğitimine yönelik politikaların güncel yaklaşımlarla uyumlu bir şekilde  ele alınıp değerlendirilmesi   geliştirilmesi  hedeflenmektedir.  Bu  doğrultuda,  Öğretmenlik  Kariyer  Sistemi’nin  uygulama  sürecine
 hedeflenmektedir.   ilişkin  geri  bildirimler  doğrultusunda  yeniden  yapılandırılması  ve  pedagojik  formasyona  yönelik
            eğitimlerin,  adayların  uygulama  becerilerini  önceleyecek  biçimde  yeniden  ele  alınarak  iyileştirilmesi
 Teknolojinin  eğitim  sistemine  daha  fazla  uyarlanması  amacıyla,  dijital  içeriklerin  kullanımının
            planlanmaktadır.
 artırılacağı  ve  dijital  öğretmenlerin  dijital  becerilerinin  geliştirilmesi  için  dijital  öğretmen  yeterlilikleri
 doğrultusunda uzaktan ve/veya yüz yüze eğitim faaliyetlerinin düzenleneceği Ayrıca, öğretmenlere en   2010-2024  yılları  arasında  yayımlanan  stratejik  planlar  incelendiğinde,  Millî  Eğitim  Bakanlığının
 son özel eğitim stratejileri, teknikleri ve en iyi uygulamalar hakkında hizmet içi eğitimler ve seminerler   süreçte  güçlü  ve  geliştirilebilir  yönlerinin  analizinin  yapılarak  her  dönem  kurumsal  olarak  kendini
 verileceği belirtilmektedir.   yenilemeye,  geliştirmeye  yönelik  uygulamaların  hayata  geçirildiği  görülmektedir.  İnsan  kaynakları

            bağlamında ele alındığında ise stratejik planlarda özellikle sürekli mesleki gelişimin sağlanarak öğretmen
 Türkiye  Yüzyılı  vizyonu  doğrultusunda,  fiziksel  ve  teknolojik  altyapısı  güçlü,  nitelikli  personel  ile
            ve  yönetici  yeterliklerinin  artırılması,  istihdamın  dengeli  bir  biçimde  gerçekleştirilmesi,  öğretmen
 eğitime  erişimi  artıran  ve  eğitimde  kaliteyi  yükselten,  etkin  ve  hesap  verebilen  bir  kurumsal  yapıyı
            adaylarının  çoklu  değerlendirilme  sistemi  ile  seçilmesi  gibi  önemli  konuların  ele  alınarak  eğitimin
 geliştirmeyi amaçlayan vizyon belgesi ile öğretmen yetiştirme ve geliştirme sürecinin mesleğe kabulden
            niteliğinin artırılmasının hedeflendiği görülmektedir. Uygulamalar incelendiğinde de bu hedeflerin hayata
 önceki eğitimden başlayarak, mesleki gelişimi de kapsayacak şekilde ve ihtiyaçlar doğrultusunda yeniden
            geçirildiği görülmektedir. Öğretmenlik Meslek Kanunu’nun çıkarılmasıyla öğretmen adaylarının seçimi
 yapılandırılacağı  ifade  edilmektedir.  Bu  çerçevede,  öğretmenlik  mesleğinin  niteliğinin  ve  toplumsal
            ve mesleğe hazırlanması noktasında Millî Eğitim Akademisi’nin yasal zeminin hazırlanması, Öğretmenlik
 statüsünün  güçlendirileceği  belirtilmektedir.  Ayrıca  personel  niteliklerinin  artırılacağı  vurgusu  da  son
            Kariyer  Sistemi’nin  hayata  geçirilmesiyle  meslek  içindeki  öğretmenlerin  kapasitelerinin  artırılması  ve
 stratejik planda mevcuttur.
            ekonomik olarak iyileştirilmelerin yapılması stratejik planlarlar doğrultusunda hayata geçirilen önemli
            uygulamalardır.  2024-2028  Stratejik  Planı’nda  da  güncel  durum  değerlendirilerek  Türkiye  Yüzyılı
 Öğretmenlik  Mesleği  Genel  Yeterlikleri’nin  ulusal  ve  uluslararası  standartlar  ile  ihtiyaçlar
            vizyonu doğrultusunda eğitimin niteliğini artırıcı hedeflere yer verilmektedir.
 doğrultusunda  güncelleneceği;  bu  çerçevede  Öğretmen  Dijital  Yeterlik  Çerçevesi  oluşturulacağı  ve
 dijital hizmet içi eğitim faaliyetlerinin desteklenmesi için dijital eğitim platformlarının içerik yönünden
             Öğretmen Strateji Belgesi ve Yönetici ile Öğretmen Yetiştirme Politikaları
 zenginleştirileceği de stratejik planda belirtilmektedir.
 158                                                                                                       159
               Öğretmen Strateji belgesi, Millî Eğitim Bakanlığı tarafından gerçekleştirilen Ulusal Öğretmen Stratejisi
 Öğretmenlerin  meslek  öncesi  eğitimlerinin  bütünleyici  bir  parçası  olarak,  öğretmenlik  mesleğine   Çalıştayı›nda  ortaya  konulan  görüşler  doğrultusunda  hazırlanmıştır.  Çeşitli  kamu  kurumlarından
 ilişkin bilgi, beceri, tutum ve değerlerin geliştirilmesi ile pedagojik yetkinliklerin desteklenmesi amacıyla   bürokratlar,  akademisyenler,  milletvekilleri  ve  sivil  toplum  kuruluşlarının  temsilcilerinin  katılımıyla
 “Millî  Eğitim  Akademisi”nin  kurulacağı  ve  “Öğretmen  Strateji  Belgesi”nin  Türkiye  Yüzyılı  vizyonu   şekillendirilen belgede, öğretmen yetiştirme, geliştirme ve istihdam süreçlerine ilişkin altı temel bileşen
 doğrultusunda güncelleneceği de stratejik planda yer almaktadır.   belirlenmiş ve bu bileşenlere yönelik hedef ve eylemler sıralanmıştır.


 Personel niteliğini artırmak amacıyla Millî Eğitim Bakanlığı’nın uzaktan eğitim platformlarının yanı   Yüksek Nitelikli İyi Yetişmiş ve Mesleğe Uygun Bireylerin Öğretmen Olarak İstihdamını Sağ-
            lamak
 sıra Cumhurbaşkanlığı Uzaktan Eğitim Kapısı (UEK) üzerinden sunulan eğitimlere katılımın artırılmasının
 sağlanacağı, eğitim yöneticiliğinin profesyonel meslek olarak düzenlenmesi çalışmalarının yapılacağı da   Belgede  belirtilen  bu  amaç  doğrultusunda,  öğretmen  yetiştirme  programlarının  iyileştirilmesi
 planda yer alan amaçlar arasındadır.   hedeflenmektedir.  Bu  bağlamda  üniversite  mezunları  arasından  öğretmenlik  mesleğine  en

            uygun  bireylerin  seçilmesinin  eğitim  kalitesinin  artırılması  açısından  kritik  bir  öneme  sahip  olduğu
 Öğretmenlerin  ve  okul  yöneticilerinin  mesleki  gelişimlerini  sürekli  desteklemek,  üniversitelerle  ve
            vurgulanmaktadır.  Öğretmen  yetiştirmeye  yönelik  iyileştirilme  yapılabilmesi  için  programlarda
 STK’larla yüz yüze, örgün ve/veya uzaktan eğitim iş birlikleri hayata geçirilerek eğitimler düzenlenmesi ve
            uygulamaya  daha  çok  yer  verilmesi,  bu  programlarda  üniversiteler  açısından  standartlaşmanın
 öğretmenlerin mesleki gelişim programlarının, güncel ihtiyaçlar temelinde bölgenin, okulun ve öğretmenin
            getirilmesi,  eğitim  fakültelerindeki  akademisyenlerin  okul  ortamlarında  gözlem  ve  araştırma
 gereksinimlerine uygun şekilde belirlenerek okullarda uygulanmasının sağlanması kararı alınmıştır.
   156   157   158   159   160   161   162   163   164   165   166