Page 477 - Geleceğin İnşası Eğitim 2002-2024
P. 477

Tablo 5. Millî Eğitim Kalite Çerçevesi
                   Alan                                       Alt Alan
 Alan  Alt Alan                        13.1. Bilgi ve İletişim
               13. Bilgi ve İletişim    13.2. Raporlama         13.4. Hata, Usulsüzlük ve Yolsuzlukların Bildirilmesi
 MİLLÎ EĞİTİM KALİTE ÇERÇEVESİ’NİN GENEL YAPISI
                                  13.3. Kayıt ve Dosyalama Sistemi
 1.1. Matematik  1.7. Öğrenmeyi Değerli Kılma
                  14. İzleme             14.1. İç İzleme                  14.2. Değerlendirme
 1.2. Okuma, Anlama ve Yazma  1.8. İnsan Hakları, Yurttaşlık ve Demokrasi
 1. Öğrenci Temel   1.3. Bilim  1.9. Hayatla İlgili Beceriler  Eğitim  sistemimiz  detaylı  şekilde  analiz  edilerek  ulusal  ve  uluslararası  araştırmalardan  yararlanılarak
 ÜST POLİTİKA BELGELERİNDE EĞİTİM
 Öğrenme Kazanımları  1.4. Bilgi ve İletişim Teknolojileri  1.10. Meslekî Beceriler  hazırlanan Millî Eğitim Kalite Çerçevesi’ nde esas olarak öğrencilere kazandırılmak istenen temel değer ve
 1.5. Sorun Çözme  1.11. Sanat
            yetkinlikler ile bilgi, beceri, tutum ve davranışları içeren kazanımlar belirlenmiştir. Bu bağlamda belgenin
 1.6. Yabancı Diller  1.12. Beden Eğitimi
            bir üst çerçeve niteliğinde olduğu ve eğitimin kalite açısından izlenmesi doğrultusunda bir yol haritası
 EĞİTİM VE ÖĞRETİM HİZMETLERİNİN NİTELİĞİ
            işlevi görmesinin beklendiği belirtilmiştir. Çerçeve kapsamında ulaşılması beklenen hedefler ise aşağıda
 2.1. Öğretmen  2.3. Maarif Müfettişi
 2. Beşerî Altyapı  aktarılmıştır (MEB, 2014):
 2.2. Yönetici  2.4. Diğer Eğitim Çalışanları
                   >
 3.1. Mali Altyapı  Eğitim  ve  öğretim  sisteminin  genel  hedeflerini,  kalite  standardını  ve  kriterlerini  belirleyerek
 3. Mali ve Fiziksel
 Altyapı
 3.2 Fiziksel Altyapı  kaliteyi artırmak; güçlü ve zayıf yönlerini ölçümlerle belirlemek.
 4.1. Özel Eğitim  4.3. Sağlık
 4. Hazır Oluş     >  Eğitim  ve  öğretim  sistemini  uluslararası  standartlara  ulaştırmak,  çıktılar  üzerinden  bütünsel
 4.2. Çocukluk Dönemi  4.4. Öğrenme Tecrübesi
                   olarak ölçmek ve değerlendirmek.
 5.1 Okul Ortamı
 5. Eğitim Ortamı ve
 Çevre             >
 5.2 Okul Çevresi  Eğitim ve öğretim sistemindeki tüm aktörlerin performansını tespit etmek ve artırmak.
 6.1. Ebeveyn Katılımı    >
 6. Sosyal Tarafların   6.2. Öğrenci Katılımı  6.4. Sosyal Paydaşlar  Fırsat eşitliğini artırmak.
 Katılımı  6.5. Sektör Katılımı
 6.3. Çalışanların Katılımı    >  Yeni strateji ve politikaları verilere dayalı hale getirmek.
 7.1. Beceriler, Tutumlar ve Yetkinlikler  7.3. Hayat Boyu Öğrenme Kaynakları
 7. Hayat Boyu     >  İdari ve mali kaynakları daha etkin ve verimli kullanmak.
 Öğrenme
 7.2. Erişim ve Katılım  7.4. Stratejiler ve Sistem
 474                                                                                                       475
 8. Hareketlilik  8.1. Okul Tür ve Düzeylerine Göre Hareketlilik
               Bölüm Değerlendirmesi
 9.3. Devamsızlık
 9.1. Yükseköğretime Katılım
 9. Başarı ve Geçişler  9.4. Okullulaşma  2002-2024 yılları arasında yayınlanan üst politika belgeleri niteliğindeki kalkınma planları, orta vadeli
 9.2. Ayrılma / Terk
 9.5. Geçişler
            programlar, yıllık programlar, millî eğitim şûraları, Millî Eğitim Bakanlığı stratejik planları ve Millî Eğitim
 EĞİTİM YÖNETİMİNDE İZLEME VE DEĞERLENDİRME
            Kalite  Çerçevesi’  nde  eğitim  kapsamlı  bir  şekilde  ele  alınmıştır.  Kalkınma  planları  ülkemizin  kalkınma
 10.1. Etik Değerler ve Dürüstlük
 10.3. Personelin Yeterliliği ve Performansı  hedefleri  doğrultusunda  her  alanda  hedef  ve  politikaların  belirlendiği  temel  üst  politika  belgeleridir.
 10. İzleme Ortamı  10.2. Misyon, Organizasyon Yapısı ve
 Görevler  10.4. Yetki Devri  Eğitim politikalarının oluşturulması sürecinde de kalkınma planları ile bu kapsamda hazırlanan orta vadeli
 11. Risk   programlar ve yıllık programlar dikkate alınmaktadır. Söz konusu üst politika belgelerinde Millî Eğitim
 Değerlendirme  11.1. Planlama ve Programlama  11.2. Risklerin Belirlenmesi ve Değerlendirilmesi
            Bakanlığının sorumluluğunda tedbir ve faaliyetlere yer verilmiştir. Bu kapsamda Millî Eğitim Bakanlığı
 12.1. İzleme Stratejileri ve Yöntemleri
 12.4. Hiyerarşik İzlemeler  stratejik  planlarında  yer  verilen  tüm  hedef,  politika  ve  stratejiler  söz  konusu  üst  politika  belgeleri  ile
 12.2. Prosedürlerin Belirlenmesi ve
 12. İzleme Faaliyetleri  12.5. Faaliyetlerin Sürekliliği
 Belgelendirilmesi  uyumlu olmak mecburiyetindedir.
 12.6. Bilgi Sistemleri İzlemeleri
 12.3. Görevler Ayrılığı
               Dünyada  ve  ülkemizde  yaşanan  ekonomik  ve  sosyal  gelişmeler  doğrultusunda  her  dönemde  ele
            alınan eğitim politikalarında farklılıklar göze çarpmaktadır. Bununla birlikte süreç içerisinde yayınlanan
   472   473   474   475   476   477   478   479   480   481   482