Page 479 - Geleceğin İnşası Eğitim 2002-2024
P. 479

KAYNAKÇA





 tüm  politika  belgelerinde  yer  verilen  ve  hedeflenen  standartlara  ulaşılması  için  stratejiler  geliştirilen   Akyüz, Ü ve Özdemir, M. (2024). Millî Eğitim Bakanlığınca Hazırlanmış Bazı Politika ve
                   Strateji Belgelerinin Değerlendirilmesi. Ekev Akademi Dergisi, 98.
 temel eğitim politikaları mevcuttur. Bu bağlamda Millî Eğitim Bakanlığınca hazırlanan stratejik planlar

 doğrultusunda  gerekli  faaliyetler  gerçekleştirilerek  bu  hedeflere  ulaşılmaya  çalışılmıştır.  22  yıllık   Balcı, A. (2021). Açıklamalı Eğitim Yönetimi Terimleri Sözlüğü. Pegem Akademi.
 süreçte  ülkemiz  üst  politika  belgelerinde  ortak  şekilde  ele  alınan  eğitim  politikaları;  okula  erişimin
            Durmuş, A. (2018). Millî Eğitim Şûraları ve Öğretim Programlarında Özel Yetenekli Çocuk-
 artırılması, mesleki eğitim, özel eğitim ve hayat boyu öğrenmenin iyileştirilmesi, okul öncesi eğitimin
                   ların Eğitimi. Millî Eğitim Dergisi, 47(1), 445-448.
 yaygınlaştırılması,  öğretim  programlarının  geliştirilmesi,  yabancı  dil  eğitiminin  iyileştirilmesi,  okulların
 ÜST POLİTİKA BELGELERİNDE EĞİTİM
 donanımlarının artırılması, eğitim yönetimi, öğretmenlerin gelişimidir.  Millî Eğitim Bakanlığı (MEB) (2009). Millî Eğitim Bakanlığı 2010-2014 Stratejik Planı.
            Millî Eğitim Bakanlığı (MEB) (2014). Millî Eğitim Kalite Çerçevesi. https://sgb.meb.gov.tr/
 2002-2024  döneminde  2006,  2010,  2014  ve  2021  yıllarında  olmak  üzere  4  şûra  görüşmesi
                   meb_iys_dosyalar/2024_04/04145846_16110804_meb_kalite_cercevesi.pdf
 gerçekleştirilmiştir. Yapılan görüşmelerde dönemin temel sorunları ve ihtiyaçları odağında eğitim öğretim

 süreci  ile  ilgili  farklı  konular  gündeme  getirilmiştir.  Bu  kapsamda  eğitim  sisteminde  kademeler  arası   Millî Eğitim Bakanlığı (MEB) (2015). Millî Eğitim Bakanlığı 2015-2019 Stratejik Planı.
 geçiş, sınav sistemi; özel eğitim, mesleki eğitim ve rehberlik hizmetlerinin iyileştirilmesi, küreselleşme ve
            Millî Eğitim Bakanlığı (MEB) (2019). Millî Eğitim Bakanlığı 2019-2023 Stratejik Planı.
 Avrupa Birliği süreci, temel eğitimde fırsat eşitliği, ilköğretim ve ortaöğretimin güçlendirilmesi, öğretim

 programları;  spor,  sanat,  beceri  ve  değerler  eğitimi,  eğitim  ortamları;  öğretmenlerin  yetiştirilmesi,   Millî Eğitim Bakanlığı (MEB) (2024). Millî Eğitim Bakanlığı 2024-2028 Stratejik Planı.
 istihdamı ve mesleki gelişimi, eğitim yönetimi konuları ele alınarak çeşitli öneriler sunulmuş ve kararlar
            Resmî Gazete (RG), 17 Ekim 2001, 24556, 2. Mükerrer.
 alınmıştır. 2015 yılında ise eğitim ve öğretimin daha kaliteli bir şekilde sunulması amacıyla Millî Eğitim
 Kalite Çerçevesi oluşturulmuştur. Bu amaç doğrultusunda çerçevede öğrenci temel öğrenim kazanımları,   RG, 17 Ekim 2002, 24909, Mükerrer.
 öğretim  hizmetlerinin  beşerî,  mali  ve  fiziksel  altyapısı,  eğitim  ortamı  ve  paydaşların  eğitim  sürecine
            RG, 21 Ekim 2003, 25266.
 katılımı, hayat boyu öğrenme, okul tür ve kademeleri arasındaki geçişler, eğitim öğretimde izleme ve risk
            RG, 19 Ekim 2004, 25618.
 değerlendirme çalışmaları ele alınmıştır. Yapılan analiz doğrultusunda hedef ve stratejiler belirlenmiş
 olup Millî Eğitim Bakanlığı stratejik planlarında yol gösterici bir görev üstlenmiştir.
            RG, 31 Mayıs 2005, 2.Mükerrer.

 476  Kalkınma planları, orta vadeli programlar, yıllık programlar, millî eğitim şûra kararları, Millî Eğitim   RG, 19 Ekim 2005, 25971.
 Kalite Çerçevesinde yer alan hedef ve politikalar ile önceki stratejik planlarda izlenen stratejiler temel
            RG, 15 Temmuz 2006, 26229.
 alınarak  Millî  Eğitim  Bakanlığınca  2010-2014,  2015-2019,  2019-2023  ve  2024-2028  stratejik  planları

 hazırlanmış  olup  söz  konusu  politikaların  hayata  geçirilmesi  planlanmıştır.  Millî  Eğitim  Bakanlığı   RG, 19 Ekim 2006, 26324.
 stratejik planlarında, Bakanlık tarafından izlenen eğitim politikaları kapsamında 5 yıllık süreç içerisinde
            RG, 21 Haziran 2007, 26559.
 uygulamaya  dönük  yapılacak  çalışmalara  ve  performans  göstergelerine  yer  verilmektedir.  En  fazla
 hedef, performans göstergesi ve stratejiye ilk plan olan 2010-2014 Stratejik Planı’nda yer verilmiş olup   RG, 18 Ekim 2007, 26674.

 süreç  içerisinde  bu  göstergelerde  sadeleşmeye  gidilmiştir.  Ancak  son  stratejik  plan  olan  2020-2024
            RG, 28 Haziran 2008, 26920.
 Stratejik Planı’nda hedef, performans göstergesi ve stratejilerde sayıca tekrar artış görülmüştür. Ayrıca
 tüm  stratejik  planlarda  toplumsal  gelişime  yönelik  her  bir  bireye  kazandırılması  hedeflenen  temel   RG, 18 Ekim 2008, 27028.
 değerlerimize yer verilmiştir.
            RG, 16 Eylül 2009, 27351, Mükerrer.

            RG, 17 Ekim 2009, 27379, Mükerrer.

            RG, 10 Ekim 2010, 27725.
   474   475   476   477   478   479   480   481   482   483   484