Page 476 - Geleceğin İnşası Eğitim 2002-2024
P. 476
Tablo 5. Millî Eğitim Kalite Çerçevesi
Alan Alt Alan
Alan Alt Alan 13.1. Bilgi ve İletişim
13. Bilgi ve İletişim 13.2. Raporlama 13.4. Hata, Usulsüzlük ve Yolsuzlukların Bildirilmesi
MİLLÎ EĞİTİM KALİTE ÇERÇEVESİ’NİN GENEL YAPISI
13.3. Kayıt ve Dosyalama Sistemi
1.1. Matematik 1.7. Öğrenmeyi Değerli Kılma
14. İzleme 14.1. İç İzleme 14.2. Değerlendirme
1.2. Okuma, Anlama ve Yazma 1.8. İnsan Hakları, Yurttaşlık ve Demokrasi
1. Öğrenci Temel 1.3. Bilim 1.9. Hayatla İlgili Beceriler Eğitim sistemimiz detaylı şekilde analiz edilerek ulusal ve uluslararası araştırmalardan yararlanılarak
ÜST POLİTİKA BELGELERİNDE EĞİTİM
Öğrenme Kazanımları 1.4. Bilgi ve İletişim Teknolojileri 1.10. Meslekî Beceriler hazırlanan Millî Eğitim Kalite Çerçevesi’ nde esas olarak öğrencilere kazandırılmak istenen temel değer ve
1.5. Sorun Çözme 1.11. Sanat
yetkinlikler ile bilgi, beceri, tutum ve davranışları içeren kazanımlar belirlenmiştir. Bu bağlamda belgenin
1.6. Yabancı Diller 1.12. Beden Eğitimi
bir üst çerçeve niteliğinde olduğu ve eğitimin kalite açısından izlenmesi doğrultusunda bir yol haritası
EĞİTİM VE ÖĞRETİM HİZMETLERİNİN NİTELİĞİ
işlevi görmesinin beklendiği belirtilmiştir. Çerçeve kapsamında ulaşılması beklenen hedefler ise aşağıda
2.1. Öğretmen 2.3. Maarif Müfettişi
2. Beşerî Altyapı aktarılmıştır (MEB, 2014):
2.2. Yönetici 2.4. Diğer Eğitim Çalışanları
>
3.1. Mali Altyapı Eğitim ve öğretim sisteminin genel hedeflerini, kalite standardını ve kriterlerini belirleyerek
3. Mali ve Fiziksel
Altyapı
3.2 Fiziksel Altyapı kaliteyi artırmak; güçlü ve zayıf yönlerini ölçümlerle belirlemek.
4.1. Özel Eğitim 4.3. Sağlık
4. Hazır Oluş > Eğitim ve öğretim sistemini uluslararası standartlara ulaştırmak, çıktılar üzerinden bütünsel
4.2. Çocukluk Dönemi 4.4. Öğrenme Tecrübesi
olarak ölçmek ve değerlendirmek.
5.1 Okul Ortamı
5. Eğitim Ortamı ve
Çevre >
5.2 Okul Çevresi Eğitim ve öğretim sistemindeki tüm aktörlerin performansını tespit etmek ve artırmak.
6.1. Ebeveyn Katılımı >
6. Sosyal Tarafların 6.2. Öğrenci Katılımı 6.4. Sosyal Paydaşlar Fırsat eşitliğini artırmak.
Katılımı 6.5. Sektör Katılımı
6.3. Çalışanların Katılımı > Yeni strateji ve politikaları verilere dayalı hale getirmek.
7.1. Beceriler, Tutumlar ve Yetkinlikler 7.3. Hayat Boyu Öğrenme Kaynakları
7. Hayat Boyu > İdari ve mali kaynakları daha etkin ve verimli kullanmak.
Öğrenme
7.2. Erişim ve Katılım 7.4. Stratejiler ve Sistem
474 475
8. Hareketlilik 8.1. Okul Tür ve Düzeylerine Göre Hareketlilik
Bölüm Değerlendirmesi
9.3. Devamsızlık
9.1. Yükseköğretime Katılım
9. Başarı ve Geçişler 9.4. Okullulaşma 2002-2024 yılları arasında yayınlanan üst politika belgeleri niteliğindeki kalkınma planları, orta vadeli
9.2. Ayrılma / Terk
9.5. Geçişler
programlar, yıllık programlar, millî eğitim şûraları, Millî Eğitim Bakanlığı stratejik planları ve Millî Eğitim
EĞİTİM YÖNETİMİNDE İZLEME VE DEĞERLENDİRME
Kalite Çerçevesi’ nde eğitim kapsamlı bir şekilde ele alınmıştır. Kalkınma planları ülkemizin kalkınma
10.1. Etik Değerler ve Dürüstlük
10.3. Personelin Yeterliliği ve Performansı hedefleri doğrultusunda her alanda hedef ve politikaların belirlendiği temel üst politika belgeleridir.
10. İzleme Ortamı 10.2. Misyon, Organizasyon Yapısı ve
Görevler 10.4. Yetki Devri Eğitim politikalarının oluşturulması sürecinde de kalkınma planları ile bu kapsamda hazırlanan orta vadeli
11. Risk programlar ve yıllık programlar dikkate alınmaktadır. Söz konusu üst politika belgelerinde Millî Eğitim
Değerlendirme 11.1. Planlama ve Programlama 11.2. Risklerin Belirlenmesi ve Değerlendirilmesi
Bakanlığının sorumluluğunda tedbir ve faaliyetlere yer verilmiştir. Bu kapsamda Millî Eğitim Bakanlığı
12.1. İzleme Stratejileri ve Yöntemleri
12.4. Hiyerarşik İzlemeler stratejik planlarında yer verilen tüm hedef, politika ve stratejiler söz konusu üst politika belgeleri ile
12.2. Prosedürlerin Belirlenmesi ve
12. İzleme Faaliyetleri 12.5. Faaliyetlerin Sürekliliği
Belgelendirilmesi uyumlu olmak mecburiyetindedir.
12.6. Bilgi Sistemleri İzlemeleri
12.3. Görevler Ayrılığı
Dünyada ve ülkemizde yaşanan ekonomik ve sosyal gelişmeler doğrultusunda her dönemde ele
alınan eğitim politikalarında farklılıklar göze çarpmaktadır. Bununla birlikte süreç içerisinde yayınlanan