Page 476 - Geleceğin İnşası Eğitim 2002-2024
P. 476

Tablo 5. Millî Eğitim Kalite Çerçevesi
                                                                                                                                  Alan                                      Alt Alan
                   Alan                                       Alt Alan                                                                               13.1. Bilgi ve İletişim
                                                                                                                             13. Bilgi ve İletişim    13.2. Raporlama         13.4. Hata, Usulsüzlük ve Yolsuzlukların Bildirilmesi
                                       MİLLÎ EĞİTİM KALİTE ÇERÇEVESİ’NİN GENEL YAPISI
                                                                                                                                                 13.3. Kayıt ve Dosyalama Sistemi
                                         1.1. Matematik                1.7. Öğrenmeyi Değerli Kılma
                                                                                                                                14. İzleme             14.1. İç İzleme                  14.2. Değerlendirme
                                   1.2. Okuma, Anlama ve Yazma     1.8. İnsan Hakları, Yurttaşlık ve Demokrasi
               1. Öğrenci Temel           1.3. Bilim                    1.9. Hayatla İlgili Beceriler                      Eğitim  sistemimiz  detaylı  şekilde  analiz  edilerek  ulusal  ve  uluslararası  araştırmalardan  yararlanılarak
        ÜST POLİTİKA BELGELERİNDE EĞİTİM
             Öğrenme Kazanımları   1.4. Bilgi ve İletişim Teknolojileri  1.10. Meslekî Beceriler                           hazırlanan Millî Eğitim Kalite Çerçevesi’ nde esas olarak öğrencilere kazandırılmak istenen temel değer ve
                                       1.5. Sorun Çözme                      1.11. Sanat
                                                                                                                           yetkinlikler ile bilgi, beceri, tutum ve davranışları içeren kazanımlar belirlenmiştir. Bu bağlamda belgenin
                                       1.6. Yabancı Diller                1.12. Beden Eğitimi
                                                                                                                           bir üst çerçeve niteliğinde olduğu ve eğitimin kalite açısından izlenmesi doğrultusunda bir yol haritası
                                         EĞİTİM VE ÖĞRETİM HİZMETLERİNİN NİTELİĞİ
                                                                                                                           işlevi görmesinin beklendiği belirtilmiştir. Çerçeve kapsamında ulaşılması beklenen hedefler ise aşağıda
                                         2.1. Öğretmen                    2.3. Maarif Müfettişi
               2. Beşerî Altyapı                                                                                           aktarılmıştır (MEB, 2014):
                                         2.2. Yönetici                 2.4. Diğer Eğitim Çalışanları
                                                                                                                                 >
                                        3.1. Mali Altyapı                                                                         Eğitim  ve  öğretim  sisteminin  genel  hedeflerini,  kalite  standardını  ve  kriterlerini  belirleyerek
               3. Mali ve Fiziksel
                  Altyapı
                                       3.2 Fiziksel Altyapı                                                                       kaliteyi artırmak; güçlü ve zayıf yönlerini ölçümlerle belirlemek.
                                        4.1. Özel Eğitim                     4.3. Sağlık
                 4. Hazır Oluş                                                                                                   >  Eğitim  ve  öğretim  sistemini  uluslararası  standartlara  ulaştırmak,  çıktılar  üzerinden  bütünsel
                                      4.2. Çocukluk Dönemi               4.4. Öğrenme Tecrübesi
                                                                                                                                  olarak ölçmek ve değerlendirmek.
                                        5.1 Okul Ortamı
              5. Eğitim Ortamı ve
                   Çevre                                                                                                         >
                                        5.2 Okul Çevresi                                                                          Eğitim ve öğretim sistemindeki tüm aktörlerin performansını tespit etmek ve artırmak.
                                      6.1. Ebeveyn Katılımı                                                                      >
               6. Sosyal Tarafların    6.2. Öğrenci Katılımı              6.4. Sosyal Paydaşlar                                   Fırsat eşitliğini artırmak.
                  Katılımı                                                6.5. Sektör Katılımı
                                     6.3. Çalışanların Katılımı                                                                  >  Yeni strateji ve politikaları verilere dayalı hale getirmek.
                                 7.1. Beceriler, Tutumlar ve Yetkinlikler  7.3. Hayat Boyu Öğrenme Kaynakları
                7. Hayat Boyu                                                                                                    >  İdari ve mali kaynakları daha etkin ve verimli kullanmak.
                  Öğrenme
                                      7.2. Erişim ve Katılım             7.4. Stratejiler ve Sistem
    474                                                                                                                                                                                                                  475
                8. Hareketlilik  8.1. Okul Tür ve Düzeylerine Göre Hareketlilik
                                                                                                                              Bölüm Değerlendirmesi
                                                                           9.3. Devamsızlık
                                    9.1. Yükseköğretime Katılım
              9. Başarı ve Geçişler                                        9.4. Okullulaşma                                   2002-2024 yılları arasında yayınlanan üst politika belgeleri niteliğindeki kalkınma planları, orta vadeli
                                       9.2. Ayrılma / Terk
                                                                             9.5. Geçişler
                                                                                                                           programlar, yıllık programlar, millî eğitim şûraları, Millî Eğitim Bakanlığı stratejik planları ve Millî Eğitim
                                       EĞİTİM YÖNETİMİNDE İZLEME VE DEĞERLENDİRME
                                                                                                                           Kalite  Çerçevesi’  nde  eğitim  kapsamlı  bir  şekilde  ele  alınmıştır.  Kalkınma  planları  ülkemizin  kalkınma
                                   10.1. Etik Değerler ve Dürüstlük
                                                                   10.3. Personelin Yeterliliği ve Performansı             hedefleri  doğrultusunda  her  alanda  hedef  ve  politikaların  belirlendiği  temel  üst  politika  belgeleridir.
               10. İzleme Ortamı  10.2. Misyon, Organizasyon Yapısı ve
                                          Görevler                         10.4. Yetki Devri                               Eğitim politikalarının oluşturulması sürecinde de kalkınma planları ile bu kapsamda hazırlanan orta vadeli
                   11. Risk                                                                                                programlar ve yıllık programlar dikkate alınmaktadır. Söz konusu üst politika belgelerinde Millî Eğitim
                Değerlendirme      11.1. Planlama ve Programlama  11.2. Risklerin Belirlenmesi ve Değerlendirilmesi
                                                                                                                           Bakanlığının sorumluluğunda tedbir ve faaliyetlere yer verilmiştir. Bu kapsamda Millî Eğitim Bakanlığı
                                 12.1. İzleme Stratejileri ve Yöntemleri
                                                                        12.4. Hiyerarşik İzlemeler                         stratejik  planlarında  yer  verilen  tüm  hedef,  politika  ve  stratejiler  söz  konusu  üst  politika  belgeleri  ile
                                  12.2. Prosedürlerin Belirlenmesi ve
              12. İzleme Faaliyetleri                                  12.5. Faaliyetlerin Sürekliliği
                                       Belgelendirilmesi                                                                   uyumlu olmak mecburiyetindedir.
                                                                       12.6. Bilgi Sistemleri İzlemeleri
                                      12.3. Görevler Ayrılığı
                                                                                                                              Dünyada  ve  ülkemizde  yaşanan  ekonomik  ve  sosyal  gelişmeler  doğrultusunda  her  dönemde  ele
                                                                                                                           alınan eğitim politikalarında farklılıklar göze çarpmaktadır. Bununla birlikte süreç içerisinde yayınlanan
   471   472   473   474   475   476   477   478   479   480   481