Page 467 - Geleceğin İnşası Eğitim 2002-2024
P. 467

bir  mesleki  ve  teknik  eğitim  portalı  oluşturulması  planlanmıştır.  Çocukların  kendilerini  ve  meslekleri   2022 Yılı Cumhurbaşkanlığı Yıllık Programı
 tanımalarını  sağlayacak  kariyer  seçim  süreçlerini  destekleyen  Kariyer  Rehberliği  Sistemi  kurulacağı,
               2022 Yılı Cumhurbaşkanlığı Yıllık Programı’nda da pandeminin eğitim öğretim sürecine etkileri ve
 Rehberlik Araştırma Merkezleri ile okulların rehberlik hizmetlerinin güçlendirileceği belirtilmiştir. Ayrıca
            yapılan çalışmalar ele alınmıştır. Bu kapsamda eğitimde bilişim ve teknoloji altyapısının güçlendirilerek
 özel eğitime gereksinim duyan bireylerin tespiti için il bazlı taramalar gerçekleştirilerek ihtiyaç haritaları
            uzaktan eğitim faaliyetlerinin çeşitlendirilmesine ve faaliyetlerin sayısının artırılmasına önem verildiği
 oluşturulması,  özel  yetenekli  çocuklar  için  ise  eğitim,  bilim  ve  değerlendirme  kurulu  oluşturulması
            vurgulanmıştır.  2020-2021  eğitim  öğretim  döneminde  21.09.2020-11.06.2021  tarihleri  arasında
 planlanmıştır (RG, 4 Kasım 2019, 30938, 1. Mükerrer).
            televizyon  kanalları  üzerinden  toplam  11.824  saat  yayın  yapılmıştır.  Uzaktan  eğitim  süresi  boyunca
 ÜST POLİTİKA BELGELERİNDE EĞİTİM
 2021 Yılı Cumhurbaşkanlığı Yıllık Programı  toplam 11.195 ders videosu ve 1.045 ders dışı etkinlik videosu hazırlanmıştır. Okul öncesi, ilkokul, ortaokul
            ve  lise  seviyelerinde  12  Haziran  2021  tarihine  kadar  toplam  283.216.589  canlı  ders  gerçekleştirilmiştir.
 2020 yılında ortaya çıkan Covid-19 pandemisi nedeniyle sosyal ve ekonomik alanda yaşanan olumsuz
            Uzaktan eğitim sürecinde internet erişimi ve cihaz desteği ihtiyacı olan öğrenciler için 15.330 EBA destek
 etkilerin eğitimde de kendini göstermiştir. Söz konusu pandeminin eğitim alanındaki ilk ve en önemli
            noktası kurulmuş ve 189 gezici destek noktası oluşturulmuştur. Ayrıca 25 GB kapasiteli GSM internet
 yansıması ise eğitime ara verilmesi ve okulların kapanmasıdır. 16 Mart 2020 itibarıyla ülke genelinde tüm
            hizmeti  olan  664.157  tablet  bilgisayar  ve  105.000  sınıf  için  kamera  dağıtımı  gerçekleştirilmiştir.  Diğer
 kademelerdeki yüz yüze eğitime ara verilmiş, 23 Mart 2020’de ise başta Eğitim Bilişim Ağı (EBA) olmak
            yandan pandeminin olumsuz etkisi neticesinde 4-5 yaş için brüt okullaşma oranının 2020-2021 eğitim-
 üzere televizyon ve çevrim içi platformlardan uzaktan eğitime başlanmıştır. 2020-2021 eğitim-öğretim
            öğretim  döneminde  yüzde  39  seviyesinde  kaldığı  tespit  edilmiştir.  Bu  doğrultuda  program  dönemi
 döneminde ise hem yüz yüze hem de uzaktan eğitimin birlikte olduğu hibrit bir model benimsenmiş,
            itibarıyla, erken çocukluk eğitiminin 5 yaş için zorunlu olmasının sağlanması ve niteliğinin artırılmasına
 normalleşmeyle beraber aşamalı ve seyreltilmiş bir eğitim planlamasıyla farklı eğitim kademelerindeki
            yönelik ortak kalite standartlarının geliştirilmesinin hedeflendiği belirtilmiştir (RG, 25 Ekim 2021, 31639, 1.
 öğrenciler aşamalı olarak sınıflarında yüze yüze eğitim almaya başlamıştır (RG, 27 Ekim 2020, 31287, 1.
            Mükerrer).
 Mükerrer).
             2023 Yılı Cumhurbaşkanlığı Yıllık Programı
 2021 Yılı Cumhurbaşkanlığı Yıllık Programı’nda pandemiyle beraber uzaktan eğitimin önem kazandığı,
 bilişim  ve  teknolojileri  altyapısı  güçlendirilerek  uzaktan  eğitim  faaliyetlerinin  çeşitlendirilmesine  ve   2023  Yılı  Cumhurbaşkanlığı  Yıllık  Programı’nda  başta  iklim  değişikliğiyle  mücadele  olmak
 faaliyetlerin  sayısının  artırılmasına  önem  verildiği  aktarılmıştır.  Bu  kapsamda  uzaktan  eğitim  süreci;   üzere  sürdürülebilir  kalkınma  bilincinin  tüm  bireylerde  oluşturulması  ve  yaşanabilir  bir  gelecek  için

 Dijital  Eğitim  Platformu,  EBA  ve  3  ayrı  EBA  TV  kanalından  yürütülmüştür.  Diğer  yandan  Program   sürdürülebilir kalkınma amaçlarının gerçekleştirilmesinde eğitim sistemine önemli bir görev düştüğü
 464        ifade  edilmiştir.  Diğer  yandan  Covid-19  pandemisi  sonucunda,  eğitim  kurumlarında  gelecekte  olması   465
 döneminde hayata geçirilmesi planlanan 1000 Okul İyileştirme Projesi kapsamında belirlenen okulların
 kurumsal  kapasitelerinin  artırılması;  öğrencilerin  kişisel  gelişim,  sosyal,  kültürel,  sanatsal  ve  sportif   muhtemel krizlere karşı esnek ve kapsayıcı cevap verme kabiliyeti geliştirmenin ve bu doğrultuda bilişim
 etkinlikler yoluyla desteklenerek proje kapsamındaki okullarda devamsızlık, sınıf tekrarı, eğitimi terk ve   ve  teknoloji  altyapısının  güçlendirilerek  uzaktan  eğitim  faaliyetlerinin  çeşitlendirilmesinin  öneminin
 disiplin cezası oranlarının azaltılması hedeflenmiştir (RG, 27 Ekim 2020, 31287, 1. Mükerrer).   tecrübe edildiği belirtilmiştir. Pandeminin olumsuz etkisi nedeniyle yaşanan öğrenme kayıplarının önüne
            geçilmesi ve kazanımların artırılması amacıyla İlkokullarda Yetiştirme Programına (İYEP) ve Destekleme
 2021 yılında 3308 sayılı Mesleki Eğitim Kanunu’nda düzenleme yapılarak staj veya tamamlayıcı eğitim
            ve Yetiştirme Kurslarına devam edildiği aktarılmıştır (RG, 25 Ekim 2022, 31994, 1. Mükerrer).
 gören öğrencilerin işletmelerdeki eğitimleri için ödenen devlet desteği ödeme süresi 5 eğitim-öğretim

 yılından 10 eğitim-öğretim yılına çıkarılmıştır. Söz konusu Kanun düzenlemesiyle mesleki eğitim merkezi   Millî Eğitim Bakanlığı Kurum Açma, Kapatma ve Ad Verme Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair
 programlarında  öğrenim  gören  ve  kalfalık  yeterliğini  kazanan  12.  sınıf  öğrencilerinin  alabilecekleri   Yönetmelik düzenlemesi ile ana sınıfı açılması için gerekli olan 10 öğrenci sayısı, nüfusu az ve dağınık olan
 ücret alt sınırı, net asgari ücretin yüzde 30’undan yüzde 50’sine yükseltilmiş ve mesleki eğitim merkezi   köy ve benzeri yerleşim yerleri için 5’e indirilmiştir. Öğretmenlerin nitelikleri ve seçimi, mesleki gelişimlerini
 öğrencilerine işletmeler tarafından ödenebilecek en az ücret tutarının tamamı devlet desteği kapsamına   ve  kariyer  basamaklarını  düzenleyen  Öğretmenlik  Meslek  Kanunu  yürürlüğe  girmiştir.  Bu  kanuna

 alınmıştır.  Ayrıca  yapılan  düzenlemeyle  uygulamalı  eğitime  ağırlık  verilmesi  ve  işverenlerin  meslekî   dayanılarak çıkarılan Aday Öğretmenlik ve Öğretmenlik Kariyer Basamakları Yönetmeliği’yle öğretmenlerin
 eğitimde daha fazla katılımcı olmasının amaçlandığı belirtilmiştir (RG, 25 Ekim 2022, 31994, 1. Mükerrer).  adaylık  süreci,  öğretmenlik  mesleğine  atanma,  öğretmenlik  kariyer  basamakları,  uzman  öğretmen  ve
            başöğretmen olmak için gerekli usul ve esaslar düzenlenmiştir (RG, 25 Ekim 2022, 31994, 1. Mükerrer).
   462   463   464   465   466   467   468   469   470   471   472