Page 465 - Geleceğin İnşası Eğitim 2002-2024
P. 465

başlamıştır. Güncellenen müfredatların işlevselliğinin artırılması için dijital içeriklerin artırılması ve sınıf   hâle getirecek bir yatırım planlaması yapılması planlanmıştır. Ortaöğretim sisteminin ise süreç odaklı,
 içi öğretim uygulamalarındaki iyi örneklerin geliştirilerek paylaşıma açılması gerektiği vurgulanmıştır.   akademik  beceriler  ile  birlikte  diğer  gelişim  alanlarını  da  dikkate  alan,  bireysel  farklılıklara  duyarlı,

 Öğrencilerin akademik performans açısından gelişimlerinin takip edilmesini sağlamak amacıyla ABİDE   teknolojinin doğru ve etkin kullanıldığı bir yapıya kavuşturulmasına yönelik çalışmaların sürdürüldüğü
 projesi kapsamında geliştirilen ölçme, izleme ve değerlendirme sisteminin düzenli olarak uygulaması   aktarılmıştır (RG, 27 Ekim 2018, 30578).
 yapılacağı belirtilmiştir. Devamsızlığın yüksek olduğu illerde devamsızlık nedenleri araştırılarak çözüme
               2019 Yılı Programı’nda mesleki ve teknik eğitim kapsamında alan eğitiminin 9’uncu sınıftan itibaren
 yönelik  faaliyetler  yürütülmesi  planlanmıştır.  Ayrıca  okulların  eğitim  kalitesini  artırmak  ve  başarı
            başlaması  ve  müfredatın  esnek  ve  modüler  olarak  yapılandırılması  amaçlanmıştır.  Ayrıca  mesleki  ve
 ÜST POLİTİKA BELGELERİNDE EĞİTİM
 farklılıklarını  gidermek  için  rekabetçi  bir  anlayışla  okulların  proje  üretmesi  sağlanarak  proje  destek
            teknik  eğitimde  yerli  ve  millî  savunma  sanayinin  ihtiyaç  duyduğu  nitelikli  insan  gücü  yetiştirilmesi
 mekanizması  geliştirileceği  belirtilmiştir.  Eğitim  yapılarının  kalitesini  artırmak  için  ise  konforlu,  enerji
            gerektiği  vurgulanmıştır.  İmam  hatip  okullarının  ise  müfredat,  ders  yapısı  ve  dil  yeterliklerinin
 tasarrufu sağlayan, güvenli, fonksiyonel ve estetik görünümlü yeni tip projeler yaptırılması gündeme
            iyileştirileceği  belirtilmiştir.  Eğitim  kalitesinin  artırılması  için  ölçme  ve  değerlendirme  yöntemlerinin
 getirilmiştir (RG, 28 Ekim 2017, 30224).
            etkinleştirilmesi  kapsamında  kademeler  arası  geçiş  sınavlarının  eğitim  sistemi  üzerindeki  etkisinin
 2018  yılında  Millî  Eğitim  Bakanlığı  tarafından  2023  Eğitim  Vizyonu  Belgesi  ilan  edilmiştir.  Belgede   azaltılması ve her çocuk için bir e-Portfolyo oluşturulması planlanmıştır. Diğer yandan ülke genelinde
 eğitimin  bütün  alan  ve  kademelerini  içeren  bütüncül  bir  yaklaşımla  3  yıllık  dönemde  yapılacaklar   yönetim ve öğrenme tekniklerinin izlenmesi, değerlendirilmesi ve geliştirilmesi için okul bazında veriye

 belirlenmiştir. Bu süre zarfında okullar arası farklılıkların azaltılması, okulların çocuklar için yaşanılabilir   dayalı planlama ve yönetim sistemine geçileceği aktarılmıştır. Öğretmenlik mesleği mevzuatına ilişkin
 alanlar  haline  dönüştürülmesi,  sınav  baskısının  azaltılması,  meslek  liselerinin  tercih  edilebilir  hale   çalışmalara  başlanacağı,  dijital  içerik  ve  becerilerin  gelişmesi  için  ekosistem  kurulacağı  ve  bu  konuda
 getirilmesi,  çocuklara  yeniçağ  becerilerinin  kazandırılması,  öğretmen  ve  okul  yöneticilerinin  mesleki   öğretmen eğitimlerinin yapılacağı belirtilmiştir (RG, 27 Ekim 2018, 30578).
 tatmin duygusunun yükseltilmesi, erken çocukluk eğitiminin yaygınlaştırılması ve özel ihtiyaçları olan
             2020 Yılı Cumhurbaşkanlığı Yıllık Programı
 çocuklara  hak  ettikleri  eğitim  olanaklarının  sunulması  vizyon  belgesinin  temel  hedefleridir.  Vizyon

 belgesinin  ilk  dönemi  olan  2018-2019  eğitim  öğretim  yılı  tasarım,  simülasyon,  öncü  pilotlamalar  ve   2020  Yılı  Cumhurbaşkanlığı  Yıllık  Programı  dönemi  itibarıyla  öğretim  programlarının  esnek,
 yeniliklerin kısmi uygulama yılı olarak belirlenmiştir. İkinci dönem olan 2019-2020 eğitim öğretim yılında   modüler ve uygulamalı bir yapıya kavuşturulması, tüm eğitim kademelerinde öğrencilerin matematik
 pilot  uygulamaların  ülke  geneline  yaygınlaştırılmasına  ve  tasarım  aşaması  tamamlanan  eylemlerin   ve Türkçe yeterliliklerin artırılması, öğrencilerin buluş, patent ve faydalı model başvurusu yapmalarının

 uygulanmasına  başlanacağı  belirtilmiştir.  Üçüncü  dönem  olan  2020-2021  eğitim  öğretim  döneminde   teşvik  edilmesi,  ölçme  ve  değerlendirme  sisteminin  yeterlilik  temelli  etkinleştirilmesi,  Öğretmenlik
 462                                                                                                       463
 ise eylemlerin tümünün hayata geçirilerek etki analizlerinin yapılması planlanmıştır (RG, 27 Ekim 2018,   Meslek  Kanunu  çıkarılması  konularında  çalışmalar  yapılması  planlanmıştır.  Yabancı  dil  eğitimine
 30578).    ilişkin  materyaller  zenginleştirilerek  dinleme,  konuşma,  okuma  ve  yazma  alanlarındaki  becerilerin
            tümünü ölçmeye yönelik sistem geliştirileceği aktarılmıştır. Bununla birlikte ilk, orta ve yükseköğretim
 2019 Yılı Cumhurbaşkanlığı Yıllık Programı
            kurumlarında  finansal  okuryazarlık  eğitiminin  yaygınlaştırılması  ve  yaygın  eğitim  kapsamında

 On Birinci Kalkınma Planı döneminin ilk programı olan 2019 Yılı Cumhurbaşkanlığı Yıllık Programı   yetişkinlere  de  verilmesi  gerektiği  vurgulanmıştır.  Ayrıca  küçük  yaşlardan  itibaren  çocuklara  yönelik
 kapsamında erken çocukluk eğitiminin 5 yaş için zorunlu olması ve bu eğitim kademesinin niteliğinin   kültür ve sanat eğitimleri verilmesi ve sivil toplum faaliyetleriyle tanışarak gönüllülük bilincinin oluşması
 artırılmasına  yönelik  ortak  kalite  standartlarının  getirilmesi  için  çalışmalar  yapılması  gerektiği   için okullarda uygulama başlatılması planlanmıştır (RG, 4 Kasım 2019, 30938, 1. Mükerrer).

 vurgulanmıştır.  Bu  bağlamda  kırsal  ve  düşük  yoğunluklu  yerleşim  bölgelerindeki  çocuklar  için  esnek
               Program  döneminde  mesleki  ve  teknik  eğitimde  niteliğin  artırılmasına  yönelik  sektörün  ihtiyaç
 zamanlı ve alternatif erken çocukluk eğitimi modellerinin uygulanması uygun görülmüştür. Program
            duyduğu alanlarda iş gücü profilinin belirlenerek bu ihtiyaca dönük mesleki ve teknik eğitim ortaöğretim,
 döneminde  öğrenme  ortamlarının  fiziki  niteliğinin  artırılmasına  ağırlık  verilerek  bütün  okullara
            fen liseleri ve yükseköğretim kurumları öğretim programlarının güncelleneceği aktarılmıştır. Bununla
 öğrencilerin  ilgi,  mizaç  ve  yeteneklerinin  gelişimine  yönelik  tasarım-beceri  atölyelerinin  kurulacağı
            birlikte mesleki ve teknik eğitimle ilgili tüm paydaşlara ait verilerin bir araya getirilerek bireylerin tek
 belirtilmiştir.  Çocukların  öğrenmesiyle  ilgili  tüm  aktörlerin  okulu  iyileştirme  çalışmalarında  yer  aldığı
            bir  noktadan  mesleki  ve  teknik  eğitimle  ilgili  konulara  erişebilmesinin  kolaylaştırılması,  arz-talep
 “Okul Gelişim Modeli” kurularak her okula “Okul Gelişim Planı” hedefleriyle uyumlu şekilde okul gelişim
            eşleşmesinin sağlanması, bireye mesleki rehberlik ve kariyer süreçlerinde destek olunmasını sağlayacak
 bütçesi verilmesi, şartları elverişsiz okullara pozitif ayrımcılık yapılarak kaynak planlanmasında öncelikli
   460   461   462   463   464   465   466   467   468   469   470