Page 436 - Geleceğin İnşası Eğitim 2002-2024
P. 436

BÖLÜMÜN



               ÖZETİ


                  “Üst Politika Belgelerinde Eğitim” başlıklı bu bölüm, 2002-2024 yılları arasında Türkiye’de eğitim
               politikalarının  oluşturulmasında  etkili  olan  üst  politika  belgelerini,  özellikle  kalkınma  planlarını,

               orta vadeli programları, Cumhurbaşkanlığı yıllık programlarını, millî eğitim şûra kararlarını, Millî
               Eğitim Bakanlığı stratejik planlarını ve Millî Eğitim Kalite Çerçevesini incelemektedir. Bu belgeler,

               Millî Eğitim Bakanlığı’nın eğitim hedeflerine ve stratejilerine yön veren temel politika metinlerini
               içermektedir. Bu kapsamda, eğitimde fırsat eşitliği, okul öncesi eğitimin yaygınlaştırılması, mesleki

               eğitimin güçlendirilmesi, öğretmen niteliğinin artırılması ve eğitimde dijital dönüşüm gibi öncelikli
               konulara vurgu yapılmaktadır. Bölümde ayrıca, uluslararası standartlara uyum sağlama amacıyla

               belirlenen hedefler ve bu hedeflere ulaşmak için uygulanan stratejiler detaylandırılmaktadır.
               YANIT VERİLEN



               SORULAR


                     >  2002-2024 yılları arasında eğitim politikalarının oluşturulmasında hangi üst politika

                      belgeleri etkili olmuştur?
                     >  Kalkınma planları ve orta vadeli programların eğitim politikalarına katkıları nelerdir?

                     >  Cumhurbaşkanlığı yıllık programları ile Millî Eğitim Bakanlığı stratejik planlarının eğitim

                      politikalarının şekillenmesindeki rolleri neler olmuştur?
                     >  Millî Eğitim Şûrası kararlarının eğitim hedeflerine etkileri nelerdir?

                     >  Millî Eğitim Kalite Çerçevesi’nin amaç, içerik ve hedefleri nelerdir?

                     >  Eğitimde fırsat eşitliği sağlama ve okul öncesi eğitimi yaygınlaştırma çalışmaları hangi

                      stratejilere dayanmaktadır?
                     >  Mesleki eğitimin güçlendirilmesi için hangi politikalar geliştirilmiştir?

                     >  Uluslararası eğitim standartlarına uyum sağlama amacıyla hangi adımlar atılmıştır?

                     >  Eğitimde  dijital  dönüşüm  ve  öğretmen  niteliğinin  artırılması  için  hangi  stratejik

                      hedefler benimsenmiştir?
   431   432   433   434   435   436   437   438   439   440   441