Page 436 - Geleceğin İnşası Eğitim 2002-2024
P. 436
BÖLÜMÜN
ÖZETİ
“Üst Politika Belgelerinde Eğitim” başlıklı bu bölüm, 2002-2024 yılları arasında Türkiye’de eğitim
politikalarının oluşturulmasında etkili olan üst politika belgelerini, özellikle kalkınma planlarını,
orta vadeli programları, Cumhurbaşkanlığı yıllık programlarını, millî eğitim şûra kararlarını, Millî
Eğitim Bakanlığı stratejik planlarını ve Millî Eğitim Kalite Çerçevesini incelemektedir. Bu belgeler,
Millî Eğitim Bakanlığı’nın eğitim hedeflerine ve stratejilerine yön veren temel politika metinlerini
içermektedir. Bu kapsamda, eğitimde fırsat eşitliği, okul öncesi eğitimin yaygınlaştırılması, mesleki
eğitimin güçlendirilmesi, öğretmen niteliğinin artırılması ve eğitimde dijital dönüşüm gibi öncelikli
konulara vurgu yapılmaktadır. Bölümde ayrıca, uluslararası standartlara uyum sağlama amacıyla
belirlenen hedefler ve bu hedeflere ulaşmak için uygulanan stratejiler detaylandırılmaktadır.
YANIT VERİLEN
SORULAR
> 2002-2024 yılları arasında eğitim politikalarının oluşturulmasında hangi üst politika
belgeleri etkili olmuştur?
> Kalkınma planları ve orta vadeli programların eğitim politikalarına katkıları nelerdir?
> Cumhurbaşkanlığı yıllık programları ile Millî Eğitim Bakanlığı stratejik planlarının eğitim
politikalarının şekillenmesindeki rolleri neler olmuştur?
> Millî Eğitim Şûrası kararlarının eğitim hedeflerine etkileri nelerdir?
> Millî Eğitim Kalite Çerçevesi’nin amaç, içerik ve hedefleri nelerdir?
> Eğitimde fırsat eşitliği sağlama ve okul öncesi eğitimi yaygınlaştırma çalışmaları hangi
stratejilere dayanmaktadır?
> Mesleki eğitimin güçlendirilmesi için hangi politikalar geliştirilmiştir?
> Uluslararası eğitim standartlarına uyum sağlama amacıyla hangi adımlar atılmıştır?
> Eğitimde dijital dönüşüm ve öğretmen niteliğinin artırılması için hangi stratejik
hedefler benimsenmiştir?