Page 437 - Geleceğin İnşası Eğitim 2002-2024
P. 437

BÖLÜMÜN



 ÖZETİ


 “Üst Politika Belgelerinde Eğitim” başlıklı bu bölüm, 2002-2024 yılları arasında Türkiye’de eğitim
 politikalarının  oluşturulmasında  etkili  olan  üst  politika  belgelerini,  özellikle  kalkınma  planlarını,

 orta vadeli programları, Cumhurbaşkanlığı yıllık programlarını, millî eğitim şûra kararlarını, Millî
 Eğitim Bakanlığı stratejik planlarını ve Millî Eğitim Kalite Çerçevesini incelemektedir. Bu belgeler,

 Millî Eğitim Bakanlığı’nın eğitim hedeflerine ve stratejilerine yön veren temel politika metinlerini
 içermektedir. Bu kapsamda, eğitimde fırsat eşitliği, okul öncesi eğitimin yaygınlaştırılması, mesleki

 eğitimin güçlendirilmesi, öğretmen niteliğinin artırılması ve eğitimde dijital dönüşüm gibi öncelikli
 konulara vurgu yapılmaktadır. Bölümde ayrıca, uluslararası standartlara uyum sağlama amacıyla

 belirlenen hedefler ve bu hedeflere ulaşmak için uygulanan stratejiler detaylandırılmaktadır.
 YANIT VERİLEN



 SORULAR


   >  2002-2024 yılları arasında eğitim politikalarının oluşturulmasında hangi üst politika

 belgeleri etkili olmuştur?
   >  Kalkınma planları ve orta vadeli programların eğitim politikalarına katkıları nelerdir?

   >  Cumhurbaşkanlığı yıllık programları ile Millî Eğitim Bakanlığı stratejik planlarının eğitim

 politikalarının şekillenmesindeki rolleri neler olmuştur?
   >  Millî Eğitim Şûrası kararlarının eğitim hedeflerine etkileri nelerdir?

   >  Millî Eğitim Kalite Çerçevesi’nin amaç, içerik ve hedefleri nelerdir?

   >  Eğitimde fırsat eşitliği sağlama ve okul öncesi eğitimi yaygınlaştırma çalışmaları hangi

 stratejilere dayanmaktadır?
   >  Mesleki eğitimin güçlendirilmesi için hangi politikalar geliştirilmiştir?

   >  Uluslararası eğitim standartlarına uyum sağlama amacıyla hangi adımlar atılmıştır?

   >  Eğitimde  dijital  dönüşüm  ve  öğretmen  niteliğinin  artırılması  için  hangi  stratejik

 hedefler benimsenmiştir?
   432   433   434   435   436   437   438   439   440   441   442