Page 431 - Geleceğin İnşası Eğitim 2002-2024
P. 431
NCTM (2000). Principles and Standards for School Mathematics. Reston, Va. NCTM. and academic performance of e-learners. Procedia-Social and behavioral sciences,
176, 129-138. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.01.453
Nikitenko, V., Voronkova, V., Oleksenko, R., Kovalenko, V., Silina, I., Popova, A., & Si-
dletskyi, S. (2024). Innovative modes of distance education in the context of 5G Şimdi, M., & Aydın, H. İ. (2020). Türkiye ve Avrupa birliği ülkelerinin beşeri sermaye
digital technologies ımplementation. TEM Journal, 13(2). görünümü üzerine bir çözümleme. Journal of International Management Education-
al and Economics Perspectives, 8(2), 140-153.
Nilsson, L. (2021). Distance education in high schools in Sweden during Covid-19: Analysis
of students’ perceptions (Unpublished Doctoral Dissertation). Karlstad University, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı (1974). 9. Millî Eğitim Şûrası. [Çevrim-içi: http://ttkb.
Sweden. meb.gov.tr/secmeler/sura/sura.htm], Erişim tarihi: 13.12.2010.
Nurhuda, A., Ni’mah, S. J., Al Khoiron, M. F., & Azami, Y. S. (2024, February). Function Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı (1982). 11. Millî Eğitim Şurası. [Çevrim-içi: http://ttkb.
And Role of Technology in Education. In Proceeding of International Conference on meb.gov.tr/secmeler/sura/sura.htm], Erişim tarihi: 13.12.2010.
Education (pp. 266-271).
Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı (1988). 12. Millî Eğitim Şurası. [Çevrim-içi: http://ttkb.
Okyay, Z. K (2022). Matematik Öğretmenlerinin EBA Akademik Destek Sistemine Yönelik meb.gov.tr/secmeler/sura/sura.htm], Erişim tarihi: 13.12.2010.
Deneyimleri: (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi/ Eğitim Tariq, M. U. (2024). Smart transportation systems: Paving the way for sustainable urban
Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
mobility. In Contemporary Solutions for Sustainable Transportation Practices (pp.
Parlak, E., Sakarya, M., & Durukan Tok, F. (2023). Yönetı̇ci̇ ve öğretmenleri̇n uzaktan 254-283). IGI Global.
eğı̇tı̇me ı̇lı̇şkı̇n görüşleri̇: öğretmen bı̇lı̇şı̇m aği (ÖBA) platformu örneği̇. Journal of Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığı (2018). On birinci
Sustainable Education Studies, 4(2), 101-112.
kalkınma planı 2019-2023. Resmi Gazete. 1-192. https://www.sbb.gov.tr/kalkin-
Rath, K. C., Khang, A., & Roy, D. (2024). The role of Internet of Things (IoT) technology in ma-planlari/
Industry 4.0 economy. In Advanced IoT technologies and applications in the industry UNESCO (2008). ICT competency standards for teachers. UNESCO: United Kingdom.
4.0 digital economy (pp. 1-28). CRC Press.
http://unesdoc.unesco.org/images/0015/001562/156210E.pdf
Richardson, P., Dellaportas, S., Perera, L. & Richardson, B. (2013). Students’ perceptions on UNESCO. (2018). Öğretmenlere yönelik bilgi ve iletişim teknolojileri yetkinlik çerçevesi.
using iPods in accounting education: A mobile‐learning experience. Asian Review of Fransa. ISBN: 978-92-3-100285-4.
Accounting, 21(1), 4-26. https://doi.org/10.1108/13217341311316922
UNESCO. (2023). Global education monitoring report team. Technology in education: A
Saygı, H. (2021). Covid-19 pandemi uzaktan eğitim sürecinde sınıf öğretmenlerinin tool on whose terms? https://unesdoc. Unesco.org/doi/10.54676/UZQV8501.
karşılaştığı sorunlar. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7(2), 109-
129. https://doi.org/10.51948/auad.841632 UNICEF (2020) Uzaktan eğitimde erişilebilirlik raporu. https://www.unicef.org/turki-
ye/bas%C4%B1nb%C3%BCltenleri/unicef-taraf%C4%B1ndan-yay%C4%B-
Schot, J., & Rip, A. (1997). The past and future of constructive technology assessment. Tech- 1nlanan-yeni-rapora-g%C3%B6re-d%C3%BCnyadaki-%C3%A7ocuk-
nological forecasting and social change, 54(2-3), 251-268. https://doi.org/10.1016/ lar%C4%B1n-en-az-%C3%BC%C3%A7te-biri
S0040-1625(96)00180-1
Volti, R., & Croissant, J. (2024). Society and technological change. Waveland Press.
Shahabadi, M. M., & Uplane, M. (2015). Synchronous and asynchronous e-learning styles