Page 430 - Geleceğin İnşası Eğitim 2002-2024
P. 430

NCTM (2000). Principles and Standards for School Mathematics. Reston, Va. NCTM.                                       and academic performance of e-learners. Procedia-Social and behavioral sciences,
                                                                                                                                  176, 129-138. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.01.453
            Nikitenko, V., Voronkova, V., Oleksenko, R., Kovalenko, V., Silina, I., Popova, A., & Si-
                   dletskyi, S. (2024). Innovative modes of distance education in the context of 5G                        Şimdi,  M.,  & Aydın,  H.  İ.  (2020). Türkiye  ve Avrupa  birliği  ülkelerinin  beşeri  sermaye

                   digital technologies ımplementation. TEM Journal, 13(2).                                                       görünümü üzerine bir çözümleme. Journal of International Management Education-
                                                                                                                                  al and Economics Perspectives, 8(2), 140-153.
            Nilsson, L. (2021). Distance education in high schools in Sweden during Covid-19: Analysis

                   of students’ perceptions (Unpublished Doctoral Dissertation). Karlstad University,                      Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı (1974). 9. Millî Eğitim Şûrası. [Çevrim-içi: http://ttkb.
                   Sweden.                                                                                                        meb.gov.tr/secmeler/sura/sura.htm], Erişim tarihi: 13.12.2010.


            Nurhuda, A., Ni’mah, S. J., Al Khoiron, M. F., & Azami, Y. S. (2024, February). Function                       Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı (1982). 11. Millî Eğitim Şurası. [Çevrim-içi: http://ttkb.
                   And Role of Technology in Education. In Proceeding of International Conference on                              meb.gov.tr/secmeler/sura/sura.htm], Erişim tarihi: 13.12.2010.
                   Education (pp. 266-271).
                                                                                                                           Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı (1988). 12. Millî Eğitim Şurası. [Çevrim-içi: http://ttkb.

            Okyay, Z. K (2022). Matematik Öğretmenlerinin EBA Akademik Destek Sistemine Yönelik                                   meb.gov.tr/secmeler/sura/sura.htm], Erişim tarihi: 13.12.2010.
                   Deneyimleri: (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi/ Eğitim                         Tariq, M. U. (2024). Smart transportation systems: Paving the way for sustainable urban
                   Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
                                                                                                                                  mobility. In Contemporary Solutions for Sustainable Transportation Practices (pp.

            Parlak,  E.,  Sakarya,  M.,  &  Durukan  Tok,  F.  (2023). Yönetı̇ci̇  ve  öğretmenleri̇n  uzaktan                    254-283). IGI Global.
                   eğı̇tı̇me ı̇lı̇şkı̇n görüşleri̇: öğretmen bı̇lı̇şı̇m aği (ÖBA) platformu örneği̇. Journal of            Türkiye  Cumhuriyeti  Cumhurbaşkanlığı  Strateji  ve  Bütçe  Başkanlığı  (2018).  On  birinci

                   Sustainable Education Studies, 4(2), 101-112.
                                                                                                                                  kalkınma  planı  2019-2023.  Resmi  Gazete.  1-192.  https://www.sbb.gov.tr/kalkin-
            Rath, K. C., Khang, A., & Roy, D. (2024). The role of Internet of Things (IoT) technology in                          ma-planlari/

                   Industry 4.0 economy. In Advanced IoT technologies and applications in the industry                     UNESCO  (2008).  ICT  competency  standards  for  teachers.  UNESCO:  United  Kingdom.
                   4.0 digital economy (pp. 1-28). CRC Press.
                                                                                                                                  http://unesdoc.unesco.org/images/0015/001562/156210E.pdf

            Richardson, P., Dellaportas, S., Perera, L. & Richardson, B. (2013). Students’ perceptions on                  UNESCO. (2018). Öğretmenlere yönelik bilgi ve iletişim teknolojileri yetkinlik çerçevesi.
                   using iPods in accounting education: A mobile‐learning experience. Asian Review of                             Fransa. ISBN: 978-92-3-100285-4.
                   Accounting, 21(1), 4-26. https://doi.org/10.1108/13217341311316922

                                                                                                                           UNESCO. (2023). Global education monitoring report team. Technology in education: A
            Saygı,  H.  (2021).  Covid-19  pandemi  uzaktan  eğitim  sürecinde  sınıf  öğretmenlerinin                            tool on whose terms? https://unesdoc. Unesco.org/doi/10.54676/UZQV8501.
                   karşılaştığı sorunlar. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7(2), 109-
                   129. https://doi.org/10.51948/auad.841632                                                               UNICEF  (2020)  Uzaktan  eğitimde  erişilebilirlik  raporu.  https://www.unicef.org/turki-

                                                                                                                                  ye/bas%C4%B1nb%C3%BCltenleri/unicef-taraf%C4%B1ndan-yay%C4%B-
            Schot, J., & Rip, A. (1997). The past and future of constructive technology assessment. Tech-                         1nlanan-yeni-rapora-g%C3%B6re-d%C3%BCnyadaki-%C3%A7ocuk-
                   nological forecasting and social change, 54(2-3), 251-268. https://doi.org/10.1016/                            lar%C4%B1n-en-az-%C3%BC%C3%A7te-biri

                   S0040-1625(96)00180-1
                                                                                                                           Volti, R., & Croissant, J. (2024). Society and technological change. Waveland Press.
            Shahabadi, M. M., & Uplane, M. (2015). Synchronous and asynchronous e-learning styles
   425   426   427   428   429   430   431   432   433   434   435