Page 424 - Geleceğin İnşası Eğitim 2002-2024
P. 424
KAYNAKÇA
Adeghe, E. P., Okolo, C. A., & Ojeyinka, O. T. (2024). A review of wearable technology in den. Technology, Knowledge and Learning, 26(3), 443-459. https://doi.org/10.1007/
healthcare: Monitoring patient health and enhancing outcomes. OARJ of Multidisci- s10758-020-09470-6
plinary Studies, 7(01), 142-148.
Bonifaz, A., & Zucker, A. (2004). Lessons learned about providing laptops for all students.
Ahmad, S. F., Han, H., Alam, M. M., Rehmat, M., Irshad, M., Arraño-Muñoz, M., & Ari- Boston: Development Center, Inc. & Northeast and the Islands Regional Technology
za-Montes, A. (2023). Impact of artificial intelligence on human loss in decision in Education Consortium.
making, laziness and safety in education. Humanities and Social Sciences Communi-
cations, 10(1), 1-14. https://doi.org/10.1057/s41599-023-01787-8 Boz, M. S. (2016). Eğitimde fatih projesi ve eba tanıtım faaliyetleri değerlendirme raporu.
Ankara.
Al-Emran, M., & Griffy-Brown, C. (2023). The role of technology adoption in sustainable
development: Overview, opportunities, challenges, and future research agendas. Brower-Toland, B., Stevens, J. L., Ralston, L., Kosola, K., & Slewinski, T. L. (2024). A
Technology in Society, 73, 102240. https://doi.org/10.1016/j.techsoc.2023.102240 Crucial Role for Technology in Sustainable Agriculture. ACS Agricultural Science &
Technology, 4(3), 283-291. https://doi.org/10.1021/acsagscitech.3c00426
Alfred, C. D., Seraj, M., & Ozdeser, H. (2024). The impact of technological advance-
ment on unemployment in Turkey. Global Economics Science, 48-63. https://doi. Budiasih, Y. (2024). The influence of digital technology on financial management. Account-
org/10.37256/ges.5120243330 ing studies and tax journal (COUNT), 1(1), 92-100. https://doi.org/10.62207/wb-
6d3c96
Almufarreh, A., & Arshad, M. (2023). Promising emerging technologies for teaching and
learning: Recent developments and future challenges. Sustainability, 15(8), 6917. Carroll, L. S. L. (2017). A comprehensive definition of technology from an ethological per-
https://doi.org/10.3390/su15086917 spective. Social Sciences, 6(4), 126. https://doi.org/10.3390/socsci6040126
Arslan, G. B., Kızılay, E., & Hamalosmanoğlu, M. (2022). Eğitimde teknoloji entegrasyonu Chai, C. S., Koh, J. H. L., Tsai, C. C., & Tan, L. L. W. (2011). Modeling primary school
ile ilgili Türkiye’de yapılan çalışmaların incelenmesi. Anadolu Üniversitesi Eğitim pre-service teachers’ Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK) for
Fakültesi Dergisi, 6(1), 39-55. https://doi.org/10.34056/aujef.976627 meaningful learning with information and communication technology (ICT). Comput-
ers & Education, 57(1), 1184-1193. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2011.01.007
Avcı, F., & Akdeniz, E. C. (2021). Koronavirüs (Covid-19) salgını ve uzaktan eğitim süre-
cinde karşılaşılan sorunlar konusunda öğretmenlerin değerlendirmeleri. Uluslararası Cotten, S. R. (2021). Technologies and aging: Understanding use, impacts, and future needs.
Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi, 3(4), 117-154. https://dergipark.org.tr/en/pub/ In Handbook of aging and the social sciences (pp. 373-392). Academic Press. https://
usbed/issue/61198/838968 doi.org/10.1016/B978-0-12-815970-5.00023-1
Aydın, F., & Silik, Y. (2018). Teknoloji okuryazarlığı: tarihsel bir betimleme. Ihlara Eğitim Dağhan, G., Kalaycı, E. ve Seferoğlu, S. S. (2011, Şubat). Millî Eğitim Şûralarındaki tekno-
Araştırmaları Dergisi, 3(2), 107-126. loji politikalarının incelenmesi. XIII Akademik Bilişim Konferansı. Malatya, Türki-
ye.
Bayraktar, R. (2015). Öğretmenlerin eğitim teknolojileri kullanım düzeylerinin belirlenme-
si: ölçek geliştirme çalışması (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi). Trabzon. Karaden- Dağhan, G., Kibar, P. N., Akkoyunlu, B., & Baskan, G. A. (2015). Öğretmen ve yöneticilerin
iz Teknik Üniversitesi. etkileşimli tahta ve tablet bilgisayar kullanımına yönelik yaklaşımları ve görüşleri.
Turkish journal of computer and mathematics education (TURCOMAT), 6(3), 399-
Bergdahl, N., & Nouri, J. (2021). Covid-19 and crisis-prompted distance education in Swe- 417. https://doi.org/10.16949/turcomat.42868