Page 400 - Geleceğin İnşası Eğitim 2002-2024
P. 400
BÖLÜMÜN
ÖZETİ
“Teknolojik Altyapı ve Teknolojinin Eğitime Entegrasyonu” başlıklı bu bölüm, 2002-2024 yılları
arasında Türkiye’de ve dünyada eğitim teknolojilerinde yaşanan dönüşümü kapsamaktadır. Bu
dönemde, eğitim sistemine entegre edilen teknolojik altyapı projeleri, özellikle FATİH Projesi ve
Eğitim Bilişim Ağı (EBA) aracılığıyla, dijital eğitim imkanlarının yaygınlaştırılması hedeflenmiştir.
Bölümde, teknolojinin eğitime entegrasyonu sürecinde kullanılan araçların etkinliği, COVID-19
döneminde hız kazanan uzaktan eğitim uygulamaları ve öğretmenlerin dijital becerilerinin
geliştirilmesine dair detaylar ele alınmaktadır. Bu çalışmalar, eğitimde fırsat eşitliğini artırmayı ve
öğrencilerin dijital çağda gerekli becerilere sahip olmasını sağlamayı amaçlamaktadır.
YANIT VERİLEN
SORULAR
> Türkiye’de teknolojinin eğitimde entegrasyonu kapsamında hangi büyük projeler
gerçekleştirilmiştir?
> FATİH Projesi ve EBA’nın eğitim sistemine katkıları nelerdir?
> Eğitimde teknolojik altyapının geliştirilmesi öğrencilerin eğitim sürecini nasıl
etkilemektedir?
> COVID-19 pandemisi sırasında ve sonrasında uzaktan eğitimin rolü nedir?
> Öğretmenlerin dijital yeterliliklerini artırmak için hangi eğitimler ve programlar
uygulanmıştır?
> Teknolojik araçların eğitime entegrasyonu, eğitimde fırsat eşitliği sağlamada nasıl bir
rol oynamaktadır?
> Millî Eğitim Bakanlığı’nın teknolojiyi eğitimde etkili bir şekilde kullanmaya yönelik
stratejileri nelerdir?