Page 393 - Geleceğin İnşası Eğitim 2002-2024
P. 393

EKİP ve Öğrenci Kulüpleri Projesi   Bölüm Değerlendirmesi

 Millî  Eğitim  Bakanlığı  Ortaöğretim  Genel  Müdürlüğü  himayesinde  faaliyet  gösteren  38  farklı  ildeki
               Sürekli  değişen  ve  dönüşen  dünyanın  yansıması  olarak  politik,  ekonomik,  teknolojik  ve  kültürel
 100 okulda 2022-2023 eğitim öğretim yılında pilot uygulaması yapılan ve kulüp faaliyetlerini kurumlar
            değişimler  kaçınılmazdır.  Özellikle  son  yirmi  yılda  teknolojinin  günlük  hayata  olan  yadsınamaz  etkisi
 arası iş birliği ile yürütmek amacıyla “EKİP (Etkin, Katılımcı, İnovatif, Proaktif) Öğrenci Kulüpleri Projesi”
            kendisini her alanda göstermektedir. Millî Eğitim Bakanlığı da yaşanan bu değişimlere ayak uydurmak,
 uygulamaya konulmuştur. Bu proje ile öğrencilerin, 21. yüzyıl becerilerinde vurgulandığı gibi akademik
            en güncel gelişmeleri eğitim öğretim faaliyetlerine yansıtabilmek amacıyla var gücüyle çalışmaktadır.
 yönden olduğu kadar duygusal ve sosyal gelişimlerinin de desteklenmesi amacıyla çoklu okuryazarlık,
            Bu  noktada  öğrenciler  başta  olmak  üzere  öğretmen,  yönetici  ve  veli  fark  etmeksizin  eğitimin  tüm
 PROJELER İLE BİLİMSEL, SOSYAL,
 liderlik,  girişimcilik,  patent,  proje  fikri,  sürdürülebilir  yaşam  gibi  güncel  çalışma  alanlarına  yönelik
 KÜLTÜREL, SANATSAL FAALİYETLER
            paydaşlarının bu gelişmelerden en yüksek düzeyde fayda sağlayabilmesi için yapılan çalışmalar sadece
 faaliyetlerle desteklenmeleri amaçlanmıştır (MEB OGM, 2022). Bu projenin uygulama süreci 2024-2025
            okullarla sınırlandırılmamaktadır. Yapılan proje faaliyetleri gerek araştırma geliştirme noktasında gerek
 yılı  itibariyle  öğrenci  kulüpleri  adı  altında  kapsamı  ve  içeriği  daha  da  genişletilerek  sürdürülmektedir.
            okulda öğrenilen bilgilerin pratiğe dökülmesi noktasında farklı kurum ve kuruluşlar, hatta uluslararası
 Yeni  düzenlemelerle  Türkiye  Yüzyılı  Maarif  Modeli’nde  vurgulandığı  gibi  öğrencilerin sosyal-duygusal
            düzeyde iş birlikleri ile desteklenmektedir. Hayata dönük bu uygulamaları yaygınlaştırmak amacıyla çok
 öğrenme  becerilerini  geliştirmeyi  amaçlayan,  bütünsel  bir  eğitim  yaklaşımını  esas  alan,  öğrencilerin
            sayıda farklı temada projeler faaliyete geçirilmiş, söz konusu projelerden bir kısmı ise tamamlanmıştır.
 bireysel farklılıklarına ve çevresel koşullara uygun, esnek bir yapıda kulüp faaliyetleri adı altında çeşitli
            Bir kısım proje ise halen yürütülme aşamasındadır.
 çalışmalar  sunulmaktadır.  Bu  sayede  öğrencilerin  sosyalleştikleri,  potansiyellerini  keşfettikleri  bu
 doğrultuda gerekli bilgi ve becerileri kazandıkları, öz disiplinlerini geliştirmek ve sorumluluk aldıkları bir   Benzer şekilde öğrencilerin gelecekte ülkelerinin bekası için kendisini ifade edebilen, olaylara çok yönlü
 deneyim ortamını onlara sağlamak hedeflenmektedir (MEB OGM, 2024c).   bir şekilde farklı bakış açıları ile yaklaşabilen, sorgulayıcı ve çağın gerektirdiği bilgiler kadar becerilerle
            de donatılmış şekilde yetiştirilebilmeleri amacıyla bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif faaliyetlere de yer
            verilmektedir.  Geçen  yirmi  yılı  aşkın  sürede  eğitimde  belirli  nitelik  ve  standartları  yakalamış  ülkelerin
            yaptıkları çalışmalar incelenmiş, Türk millî ve manevi değerleri de ilke edinilerek bahse konu çalışmalarla

            ilgili  yönetmelikte  düzenlemeler  ve  güncellemeler  yapılmış,  tüm  stratejik  planlarda  gerekli  amaç  ve
            hedeflerle konu alanı önceliklendirilmiş, yapılan düzenleme ve güncellemelerde öğrencilere çok sayıda
            seçenek sunulmaya çalışılmıştır.
 390                                                                                                       391
               Sonuç  olarak  bir  ülkenin  eğitim  vizyonu  oluşturulurken  millî  bilinci  koruyarak  çağı  yakalamak
            amacıyla yerel, ulusal ve uluslararası düzeyde gelişmeleri ve ihtiyaçları takip etmek önem arz etmektedir.
            Bu  hususta  gerek  projelerin  gerekse  sosyal  faaliyetlerin,  eğitim  paydaşlarının  üzerindeki  etkisi

            yadsınamayacağından, gelecek yıllarda da Millî Eğitim Bakanlığının önderliğinde daha da çeşitli, gittikçe
            kalitesi bir önceki işlerin üzerine çıkacak çalışmalar ve faaliyetlerle başta öğrenciler olmak üzere tüm
            eğitim paydaşları desteklenmeye devam edilecektir.
   388   389   390   391   392   393   394   395   396   397   398