Page 392 - Geleceğin İnşası Eğitim 2002-2024
P. 392
EKİP ve Öğrenci Kulüpleri Projesi Bölüm Değerlendirmesi
Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Genel Müdürlüğü himayesinde faaliyet gösteren 38 farklı ildeki
Sürekli değişen ve dönüşen dünyanın yansıması olarak politik, ekonomik, teknolojik ve kültürel
100 okulda 2022-2023 eğitim öğretim yılında pilot uygulaması yapılan ve kulüp faaliyetlerini kurumlar
değişimler kaçınılmazdır. Özellikle son yirmi yılda teknolojinin günlük hayata olan yadsınamaz etkisi
arası iş birliği ile yürütmek amacıyla “EKİP (Etkin, Katılımcı, İnovatif, Proaktif) Öğrenci Kulüpleri Projesi”
kendisini her alanda göstermektedir. Millî Eğitim Bakanlığı da yaşanan bu değişimlere ayak uydurmak,
uygulamaya konulmuştur. Bu proje ile öğrencilerin, 21. yüzyıl becerilerinde vurgulandığı gibi akademik
en güncel gelişmeleri eğitim öğretim faaliyetlerine yansıtabilmek amacıyla var gücüyle çalışmaktadır.
yönden olduğu kadar duygusal ve sosyal gelişimlerinin de desteklenmesi amacıyla çoklu okuryazarlık,
Bu noktada öğrenciler başta olmak üzere öğretmen, yönetici ve veli fark etmeksizin eğitimin tüm
PROJELER İLE BİLİMSEL, SOSYAL,
liderlik, girişimcilik, patent, proje fikri, sürdürülebilir yaşam gibi güncel çalışma alanlarına yönelik
KÜLTÜREL, SANATSAL FAALİYETLER
paydaşlarının bu gelişmelerden en yüksek düzeyde fayda sağlayabilmesi için yapılan çalışmalar sadece
faaliyetlerle desteklenmeleri amaçlanmıştır (MEB OGM, 2022). Bu projenin uygulama süreci 2024-2025
okullarla sınırlandırılmamaktadır. Yapılan proje faaliyetleri gerek araştırma geliştirme noktasında gerek
yılı itibariyle öğrenci kulüpleri adı altında kapsamı ve içeriği daha da genişletilerek sürdürülmektedir.
okulda öğrenilen bilgilerin pratiğe dökülmesi noktasında farklı kurum ve kuruluşlar, hatta uluslararası
Yeni düzenlemelerle Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nde vurgulandığı gibi öğrencilerin sosyal-duygusal
düzeyde iş birlikleri ile desteklenmektedir. Hayata dönük bu uygulamaları yaygınlaştırmak amacıyla çok
öğrenme becerilerini geliştirmeyi amaçlayan, bütünsel bir eğitim yaklaşımını esas alan, öğrencilerin
sayıda farklı temada projeler faaliyete geçirilmiş, söz konusu projelerden bir kısmı ise tamamlanmıştır.
bireysel farklılıklarına ve çevresel koşullara uygun, esnek bir yapıda kulüp faaliyetleri adı altında çeşitli
Bir kısım proje ise halen yürütülme aşamasındadır.
çalışmalar sunulmaktadır. Bu sayede öğrencilerin sosyalleştikleri, potansiyellerini keşfettikleri bu
doğrultuda gerekli bilgi ve becerileri kazandıkları, öz disiplinlerini geliştirmek ve sorumluluk aldıkları bir Benzer şekilde öğrencilerin gelecekte ülkelerinin bekası için kendisini ifade edebilen, olaylara çok yönlü
deneyim ortamını onlara sağlamak hedeflenmektedir (MEB OGM, 2024c). bir şekilde farklı bakış açıları ile yaklaşabilen, sorgulayıcı ve çağın gerektirdiği bilgiler kadar becerilerle
de donatılmış şekilde yetiştirilebilmeleri amacıyla bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif faaliyetlere de yer
verilmektedir. Geçen yirmi yılı aşkın sürede eğitimde belirli nitelik ve standartları yakalamış ülkelerin
yaptıkları çalışmalar incelenmiş, Türk millî ve manevi değerleri de ilke edinilerek bahse konu çalışmalarla
ilgili yönetmelikte düzenlemeler ve güncellemeler yapılmış, tüm stratejik planlarda gerekli amaç ve
hedeflerle konu alanı önceliklendirilmiş, yapılan düzenleme ve güncellemelerde öğrencilere çok sayıda
seçenek sunulmaya çalışılmıştır.
390 391
Sonuç olarak bir ülkenin eğitim vizyonu oluşturulurken millî bilinci koruyarak çağı yakalamak
amacıyla yerel, ulusal ve uluslararası düzeyde gelişmeleri ve ihtiyaçları takip etmek önem arz etmektedir.
Bu hususta gerek projelerin gerekse sosyal faaliyetlerin, eğitim paydaşlarının üzerindeki etkisi
yadsınamayacağından, gelecek yıllarda da Millî Eğitim Bakanlığının önderliğinde daha da çeşitli, gittikçe
kalitesi bir önceki işlerin üzerine çıkacak çalışmalar ve faaliyetlerle başta öğrenciler olmak üzere tüm
eğitim paydaşları desteklenmeye devam edilecektir.