Page 385 - Geleceğin İnşası Eğitim 2002-2024
P. 385

OKUYORUM Projesi  Din Öğretiminde Dayanıklı Sınıflar Hareketi

 İmam hatip okullarındaki öğrencilerin okuyan, düşünen, yorumlayan, eleştiren, okumayı bir yaşam   2023 yılının sonunda başlayan Din Öğretiminde Dayanıklı Sınıflar Hareketi Projesi ile öğretmenlerimizin

 biçimi hâline getiren bireyler olarak yetişmelerini sağlamak, onların bilimsel, sosyal, kültürel, sanatsal,   zor  zamanlarla  başa  çıkma,  hayata  devam  edebilme  ve  yaşadıklarından  öğrenme  becerilerinin
 edebî ve meslekî gelişimlerine çok yönlü katkıda bulunmak amaçlanmıştır. Öğrenci ve öğretmenlerin   geliştirilmesi hedeflenmektedir. Proje kapsamında Dayanıklı Sınıflar Hareketi Kursu ve Dayanıklı Sınıflar
 ayda  bir  kitap  okumaları  esas  alınarak  2021  yılından  itibaren  uygulanan  projeye  toplam  401  bin  640   Hareketi Mesleki Gelişim Topluluğu olmak üzere iki ayrı eğitim düzenlenmiştir. Hedef kitle din kültürü ve

 öğrenci dâhil olmuştur. Bu proje kapsamında 2021 yılında toplam 2 bin 637 okula hibe desteği verilmiş,   ahlak bilgisi öğretmenleri ile İHL meslek dersi öğretmenleridir. Kasım 2024 itibarıyla 4 kurs ve bir mesleki
 PROJELER İLE BİLİMSEL, SOSYAL,
 19 bin 629 kitap okuma takımıyla 19 bin 629 öğretmen ve 196 bin 290 öğrenciye ulaşılmış ve toplamda   gelişim topluluğu eğitimi ile 213 öğretmenimize eğitim verilmiştir.
 KÜLTÜREL, SANATSAL FAALİYETLER
 2 milyon 459 bin 375 TL destek verilmiştir. Yine bu proje kapsamında 2022 yılında 2.292 okuldan 14
             HİKMET Projesi
 bin 905 kitap okuma takımı oluşturulmuş ve 14 bin 905 öğretmen ile 149 bin 50 öğrenciye ulaşılmıştır.
 Aynı projenin 2023 yılı kapsamında ise 1.752 imam hatip okulu ile toplam 8 bin 393 kitap okuma takımı   İmam  hatip  okullarında  2016  yılında  uygulanmaya  başlanan  “Program  Çeşitliliği”ni  destekleyecek

 oluşturulmuş, 8 bin 933 öğretmen ve 83 bin 930 öğrenciye ulaşılmıştır. Projeyi ilk defa uygulayan 327   mahiyette,  Anadolu  imam  hatip  liselerinde  öğrencilerimizin  Türkiye  Yüzyılı  vizyonu  perspektifinde
 okula ise kitap desteği sağlanmıştır.  yetişmelerini,  gelişmelerini  ve  kariyer  planlamalarını  sağlamak  amacıyla  Hikmet  (Hayat-İlim-Kültür-
            Medeniyet-Eğitim-Teknoloji) projesi geliştirilmiştir. Proje 2023-2024 eğitim öğretim yılında ülkemizin
 HİSAR Projesi
            farklı  coğrafi  bölgelerinden  seçilen  24  proje  Anadolu  imam  hatip  lisesinde  sadece  9.  sınıflarda
 Bilimsel  uygulamalar  ve  teknoloji  alanında  öğrencilerin  bireysel  yeteneklerini  desteklemek,  onları   uygulanmıştır. Proje faaliyetleri İnovasyon ve Teknolojiden Sosyal Duyarlılık ve Sosyal Hizmetlere kadar
 bu alanda yönlendiren eğitimciler yetiştirmek ve öğretmenlerin meslekî gelişimine katkıda bulunmak   birçok alanı kapsamaktadır. 2024-2025 eğitim öğretim yılında ise 50 proje Anadolu imam hatip lisesinde
 amaçlanmaktadır. Proje kapsamında; 231 öğretmene beşer günlük İnovasyon, STEM, Kodlama ve Robotik   9, 10 ve 11. sınıflarda uygulama çalışması başlamıştır.
 eğitici eğitimi verilmiştir. Eğitici eğitimi alan öğretmenlerin her biri illerinde eğitim vermesi neticesinde
             Evliya Çelebi Öğrenci Değişim Programı
 70 ilimizde 648 hizmet içi eğitim verilerek 10.270  öğretmenimiz İnovasyon, STEM, Atölye, Robotik eğitimi
 alarak TEKNOFEST, TÜBİTAK, Erasmus projelerine hazırlıklara başlamışlardır.   Öğrencilerin  ülkemizin  kültürel  zenginlik  ve  çeşitliliğini  tanıması,  millî,  manevî  ve  insanî  değerlerle
            kuşanması, farklı kültür çevrelerinde yetişmiş öğrencilerin sosyo-kültürel açıdan birbirlerini tanıması ve
 PRODEMİ
 382        kardeşlik duygularının gelişmesine katkıda bulunmak, toplumsal sorumluluk ve gönüllülük programları   383

 İmam  hatip  okullarımızda  proje  yazımı  ve  uygulanması  kültürünü  geliştirmek  amacıyla   ile model uygulamaların hayata geçirilmesi amaçlanmaktadır. Bu programa 2022 yılında 1.074.500,00 TL
 öğretmenlerimize eğitim vermeyi  hedeflemiş projedir. PRODEMİ Projesi, kapsamında verilen eğitimlerin   bütçe ayrılmış olup bu programdan 68 okul, 783 öğrenci ve 135 öğretmen/yönetici istifade etmiştir. 2023
 (çevrim içi ve yüz yüze) ardından, katılımcı öğretmenler (okullarında - ilçelerinde) meslektaşlarına proje   yılında ise 3.636.500,00 TL bütçe ayrılan bu programa 80 okuldan 882 öğrenci katılım göstermiştir. 2024
 yönetimi seminerleri verir ve proje ekipleri oluşturma süreçlerini yönetirler. Bu süreçte, Din Öğretimi   yılında program bütçesi 7.782.000,00 TL olmak üzere yükseltilmiş ve bu programa 102 okuldan 1098

 Genel  Müdürlüğü  bünyesindeki  proje  koordinatörlüğü,  okullardaki  proje  çalışmalarını  takip  ederek   öğrenci ve 199 öğretmen/yönetici katılım göstermiştir.
 rehberlik sağlar. Aksaray Hizmet İçi Eğitim Enstitüsü’nde 28 Ağustos – 1 Eylül 2023 tarihleri arasında
            4. Bilimsel, Sosyal, Kültürel ve Sportif Faaliyetler
 30  saatlik  “Proje  Hazırlama  Yöntem  ve  Uygulamaları  Semineri”  Türkiye  Geneli  farklı  branşlardan  70

 kursiyerin  katılımıyla  gerçekleştirilmiştir.  Aksaray  Hizmet  İçi  Eğitim  Enstitüsü’nde  25  -  29  Mart  2024   Okulların öğrencileri akademik yönden bilgilerle donatmak kadar onları çeşitli kültürel, sosyal, bilimsel
 tarihleri arasında 30 saatlik “Proje Hazırlama Yöntem ve Uygulamaları Semineri” Türkiye Geneli farklı   ve sportif faaliyetlerle destekleyerek sosyalleşmelerini ve gelişimlerini desteklemeleri de gerekmektedir.
 branşlardan 89 kursiyerin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Sakarya’da 4-8 Kasım 2024’te 120 kursiyerin   Öğrencilerde istenilen davranışların geliştirilmesi amacıyla gerekli ortamın yaratılması, ilgili faaliyetlerin
 katılımıyla 30 saatlik “Proje Hazırlama Yöntem ve Uygulamaları Semineri” gerçekleştirilmiştir.  düzenlenerek ders esnasında öğrencilere aktarılamayan bilgi ve becerilerin ya da derste teorik olarak

            öğrenilen  bilgilerin  uygulanabilmesi  için  sosyal  etkinliklerin  rolünü  yadsımak  mümkün  değildir.  Bu
            anlamda sosyal etkinlikler, eğitim öğretim sürecini destekleyen alternatif öğretim yollarından birisidir
   380   381   382   383   384   385   386   387   388   389   390