Page 384 - Geleceğin İnşası Eğitim 2002-2024
P. 384
OKUYORUM Projesi Din Öğretiminde Dayanıklı Sınıflar Hareketi
İmam hatip okullarındaki öğrencilerin okuyan, düşünen, yorumlayan, eleştiren, okumayı bir yaşam 2023 yılının sonunda başlayan Din Öğretiminde Dayanıklı Sınıflar Hareketi Projesi ile öğretmenlerimizin
biçimi hâline getiren bireyler olarak yetişmelerini sağlamak, onların bilimsel, sosyal, kültürel, sanatsal, zor zamanlarla başa çıkma, hayata devam edebilme ve yaşadıklarından öğrenme becerilerinin
edebî ve meslekî gelişimlerine çok yönlü katkıda bulunmak amaçlanmıştır. Öğrenci ve öğretmenlerin geliştirilmesi hedeflenmektedir. Proje kapsamında Dayanıklı Sınıflar Hareketi Kursu ve Dayanıklı Sınıflar
ayda bir kitap okumaları esas alınarak 2021 yılından itibaren uygulanan projeye toplam 401 bin 640 Hareketi Mesleki Gelişim Topluluğu olmak üzere iki ayrı eğitim düzenlenmiştir. Hedef kitle din kültürü ve
öğrenci dâhil olmuştur. Bu proje kapsamında 2021 yılında toplam 2 bin 637 okula hibe desteği verilmiş, ahlak bilgisi öğretmenleri ile İHL meslek dersi öğretmenleridir. Kasım 2024 itibarıyla 4 kurs ve bir mesleki
PROJELER İLE BİLİMSEL, SOSYAL,
19 bin 629 kitap okuma takımıyla 19 bin 629 öğretmen ve 196 bin 290 öğrenciye ulaşılmış ve toplamda gelişim topluluğu eğitimi ile 213 öğretmenimize eğitim verilmiştir.
KÜLTÜREL, SANATSAL FAALİYETLER
2 milyon 459 bin 375 TL destek verilmiştir. Yine bu proje kapsamında 2022 yılında 2.292 okuldan 14
HİKMET Projesi
bin 905 kitap okuma takımı oluşturulmuş ve 14 bin 905 öğretmen ile 149 bin 50 öğrenciye ulaşılmıştır.
Aynı projenin 2023 yılı kapsamında ise 1.752 imam hatip okulu ile toplam 8 bin 393 kitap okuma takımı İmam hatip okullarında 2016 yılında uygulanmaya başlanan “Program Çeşitliliği”ni destekleyecek
oluşturulmuş, 8 bin 933 öğretmen ve 83 bin 930 öğrenciye ulaşılmıştır. Projeyi ilk defa uygulayan 327 mahiyette, Anadolu imam hatip liselerinde öğrencilerimizin Türkiye Yüzyılı vizyonu perspektifinde
okula ise kitap desteği sağlanmıştır. yetişmelerini, gelişmelerini ve kariyer planlamalarını sağlamak amacıyla Hikmet (Hayat-İlim-Kültür-
Medeniyet-Eğitim-Teknoloji) projesi geliştirilmiştir. Proje 2023-2024 eğitim öğretim yılında ülkemizin
HİSAR Projesi
farklı coğrafi bölgelerinden seçilen 24 proje Anadolu imam hatip lisesinde sadece 9. sınıflarda
Bilimsel uygulamalar ve teknoloji alanında öğrencilerin bireysel yeteneklerini desteklemek, onları uygulanmıştır. Proje faaliyetleri İnovasyon ve Teknolojiden Sosyal Duyarlılık ve Sosyal Hizmetlere kadar
bu alanda yönlendiren eğitimciler yetiştirmek ve öğretmenlerin meslekî gelişimine katkıda bulunmak birçok alanı kapsamaktadır. 2024-2025 eğitim öğretim yılında ise 50 proje Anadolu imam hatip lisesinde
amaçlanmaktadır. Proje kapsamında; 231 öğretmene beşer günlük İnovasyon, STEM, Kodlama ve Robotik 9, 10 ve 11. sınıflarda uygulama çalışması başlamıştır.
eğitici eğitimi verilmiştir. Eğitici eğitimi alan öğretmenlerin her biri illerinde eğitim vermesi neticesinde
Evliya Çelebi Öğrenci Değişim Programı
70 ilimizde 648 hizmet içi eğitim verilerek 10.270 öğretmenimiz İnovasyon, STEM, Atölye, Robotik eğitimi
alarak TEKNOFEST, TÜBİTAK, Erasmus projelerine hazırlıklara başlamışlardır. Öğrencilerin ülkemizin kültürel zenginlik ve çeşitliliğini tanıması, millî, manevî ve insanî değerlerle
kuşanması, farklı kültür çevrelerinde yetişmiş öğrencilerin sosyo-kültürel açıdan birbirlerini tanıması ve
PRODEMİ
382 kardeşlik duygularının gelişmesine katkıda bulunmak, toplumsal sorumluluk ve gönüllülük programları 383
İmam hatip okullarımızda proje yazımı ve uygulanması kültürünü geliştirmek amacıyla ile model uygulamaların hayata geçirilmesi amaçlanmaktadır. Bu programa 2022 yılında 1.074.500,00 TL
öğretmenlerimize eğitim vermeyi hedeflemiş projedir. PRODEMİ Projesi, kapsamında verilen eğitimlerin bütçe ayrılmış olup bu programdan 68 okul, 783 öğrenci ve 135 öğretmen/yönetici istifade etmiştir. 2023
(çevrim içi ve yüz yüze) ardından, katılımcı öğretmenler (okullarında - ilçelerinde) meslektaşlarına proje yılında ise 3.636.500,00 TL bütçe ayrılan bu programa 80 okuldan 882 öğrenci katılım göstermiştir. 2024
yönetimi seminerleri verir ve proje ekipleri oluşturma süreçlerini yönetirler. Bu süreçte, Din Öğretimi yılında program bütçesi 7.782.000,00 TL olmak üzere yükseltilmiş ve bu programa 102 okuldan 1098
Genel Müdürlüğü bünyesindeki proje koordinatörlüğü, okullardaki proje çalışmalarını takip ederek öğrenci ve 199 öğretmen/yönetici katılım göstermiştir.
rehberlik sağlar. Aksaray Hizmet İçi Eğitim Enstitüsü’nde 28 Ağustos – 1 Eylül 2023 tarihleri arasında
4. Bilimsel, Sosyal, Kültürel ve Sportif Faaliyetler
30 saatlik “Proje Hazırlama Yöntem ve Uygulamaları Semineri” Türkiye Geneli farklı branşlardan 70
kursiyerin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Aksaray Hizmet İçi Eğitim Enstitüsü’nde 25 - 29 Mart 2024 Okulların öğrencileri akademik yönden bilgilerle donatmak kadar onları çeşitli kültürel, sosyal, bilimsel
tarihleri arasında 30 saatlik “Proje Hazırlama Yöntem ve Uygulamaları Semineri” Türkiye Geneli farklı ve sportif faaliyetlerle destekleyerek sosyalleşmelerini ve gelişimlerini desteklemeleri de gerekmektedir.
branşlardan 89 kursiyerin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Sakarya’da 4-8 Kasım 2024’te 120 kursiyerin Öğrencilerde istenilen davranışların geliştirilmesi amacıyla gerekli ortamın yaratılması, ilgili faaliyetlerin
katılımıyla 30 saatlik “Proje Hazırlama Yöntem ve Uygulamaları Semineri” gerçekleştirilmiştir. düzenlenerek ders esnasında öğrencilere aktarılamayan bilgi ve becerilerin ya da derste teorik olarak
öğrenilen bilgilerin uygulanabilmesi için sosyal etkinliklerin rolünü yadsımak mümkün değildir. Bu
anlamda sosyal etkinlikler, eğitim öğretim sürecini destekleyen alternatif öğretim yollarından birisidir