Page 383 - Geleceğin İnşası Eğitim 2002-2024
P. 383
Projesi, 2024-2023 eğitim öğretim yılında 21.372 okulda aktif olarak uygulanmış; proje sayesinde şu ana ERDEM Projesi
kadar 996.886 öğrenci ve 1.993.772 veliye ulaşılmıştır (MEB DÖGM, 2024).
“Her okul en iyisini hak ediyor” mottosuyla başlatılan ERDEM Projesi ile imam hatip okullarında fırsat
Kapsayıcı Eğitim Bağlamında Okul Yöneticilerinin Mesleki Gelişimi Projesi ve koşullar ile mevcut kaynakların daha etkin ve verimli bir şekilde kullanılması, ihtiyaç duyulan alanlarda
planlı ve sürekli iyileştirme anlayışıyla çalışmalar yapılması, okulların kendi potansiyelleri doğrultusunda
Millî Eğitim Bakanlığı ve UNICEF iş birliği ile okul yöneticilerinin mesleki gelişimlerini ve liderlik yönlerini
hazırladıkları projeler ile eğitim ve öğretimin iyileştirilmesi, okullar ve bölgeler arası başarı farkının
destekleyerek kapsayıcı bir okulda yöneticilik yapmak için ortak bir vizyon ve misyon oluşturmayı
azaltılması hedeflenmiştir. Ayrıca toplumsal sorumluluk ve gönüllülük faaliyetleri ile öğrenci, öğretmen
PROJELER İLE BİLİMSEL, SOSYAL,
amaçlayan proje kapsamında yöneticilere 30 saatlik eğitim verilmiştir. İlk olarak 108 okul yöneticisi eğitici
KÜLTÜREL, SANATSAL FAALİYETLER
ve velilerin dini ve kültürel değerlerini özümsemesi, ailesine, çevresine ve diğer canlılara karşı görev ve
eğitmeni olarak hazırlanmış ve 17 farklı ilde toplam 9377 okul yöneticisine eğitim verilmiştir. Ardından
sorumluluklarını hatırlatmak ve farkındalıklarını artırmak amaçlanmaktadır. 2020-2021, 2021-2022,
184 okul yöneticisine yönelik eğitici eğitimi verilerek toplamda 9669 okul yöneticisine; okul gelişimi ve
2022-2023 eğitim öğretim yıllarında başarılı bir şekilde yürütülen projeden toplam 54.203 öğrenci, 5.759
yönetimi, toplum temelli okul yönetimi, öğretimsel liderlik, insan kıymetleri yönetimi, maddi kaynak
öğretmen ve 30.044 veli faydalanmış 337 okulumuza 6.000.000 TL proje desteği sağlanmıştır.
yönetimi ve kapsayıcı eğitim konularında eğitim sunulmuştur (MEB ÖYGM, 2023b).
FEYZA Projesi
SADÂ Kültür, Sanat ve Edebiyat Programı
Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi Başkanlığı ile Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı iş birliğinde ve
Din Öğretimi Genel Müdürlüğü, “İmam Hatip Okulları Öğrenci Başarısının Artırılmasına Yönelik Ar-Ge
ilgili paydaşların etkin katılımıyla Genel Müdürlüğümüzce FEYZA (Fırsatları Artıran Eğitimde Yapay Zekâ)
Çalışmaları” kapsamında 2020 yılından bu yana imam hatip okullarındaki eğitim öğretim faaliyetlerini
projesi hayata geçirilmiştir. Bu proje ile Ulusal Yapay Zekâ Stratejisi 2021-2025’in vizyonu kapsamında da
çok yönlü desteklemektedir. Bu bağlamda, öğrencilerin kültür, sanat, edebiyat vb. alanlarda araştırma
yer aldığı gibi “müreffeh bir Türkiye için çevik ve sürdürülebilir yapay zekâ ekosistemiyle küresel ölçekte
ve çalışmalara ilgisini artırmak, hayal gücü, üretkenlik, yenilikçilik ve problem çözme gibi 21. yüzyıl
değer üretmek” amaçlanmaktadır. Ayrıca yapay zekâ konusunda öğrenci ve öğretmenlerde farkındalık
becerilerini edinmelerini sağlamak, kültürel ve sanatsal ürünler ortaya koyacakları atölye ve özel alanlar
oluşturmak, öğretim programları çerçevesinde kılavuz kitap ve eğitim materyalleri hazırlamak da
oluşturmak, edebî ve estetik bakış açısı kazandırmak özellikle de medeniyetimiz ve kültürümüzden
öncelikli hedeflerimizdendir. Proje kapsamında öğretmenlerimizin yapay zekâ uygulamaları alanında
ilham alarak edebiyat, şiir, müzik, resim, tiyatro, sinema vb. alanlarda eserler vermelerini sağlamak
özgün içerik üretmelerini sağlamak, onların kişisel ve mesleki gelişimlerini desteklemek ve öğrencilere
amacıyla “SADÂ Kültür, Sanat ve Edebiyat Programı”nı başlatmıştır. Program dâhilinde imam hatip
algoritmik düşünce ve yapay zekâ becerileri kazandırmak amacıyla Yapay Zekâ Uygulamaları Öğretmen
okullarında fırsat ve koşullar ile mevcut kaynakların daha etkin ve verimli bir şekilde kullanılması, ihtiyaç
380 El Kitabı hazırlanmıştır. Kitap, 1. Yapay Zekâ Okuryazarlığı 2. Blok Tabanlı Yapay Zekâ Uygulamaları 3. 381
duyulan alanlarda planlı ve sürekli iyileştirme anlayışıyla çalışmalar yapılması, okulların kendi ihtiyaç ve
Gerçek Hayat Problemlerine STEM Tabanlı Yapay Zekâ Çözümleri 4. Yapay Öğrenme Algoritmaları ve
potansiyelleri doğrultusunda hazırladıkları projeler ile eğitim ve öğretimin iyileştirilmesi, kültür sanat
Uygulamaları olmak üzere dört bölümden oluşmaktadır. Her bir bölümde, kuramsal bilgilerin yanında
ve edebiyat alanlarında okullarımızın fiziksel kapasitesinin geliştirilerek eğitim ve sanatsal üretim
öğrencilerimizin farklı öğrenme alanlarında pek çok kazanım edinmeleri amacıyla etkinliklere, zengin
kalitesinin arttırılması hedeflenmektedir. 21. yüzyıl becerileriyle donanmış ve bu donanımı insanlık
içerikli film ve belgesel önerileri de yer verilmiştir.
hayrına sarf edebilen, bilime aşina, kültür ve sanata meraklı, duyarlı, nitelikli, ahlaklı bireyler yetiştirmek,
kültür ve sanat dünyamıza katkı sunmuş önemli isimleri ve eserlerini tanıtmak ve öğrencilerimizin bu Başarılı Örnekler Sergisi
alanda eser ve ürün ortaya koymalarına katkı sağlamak amaçlanmaktadır. Proje kapsamında 120 okul;
İmam hatip okulları; bilim, sanat, spor ve kültür gibi pek çok alanda yürüttüğü çalışmalar ve toplumsal
edebiyat ve yazarlık, tiyatro, müzik, sinema ve fotoğrafçılık ile resim, karikatür ve animasyon alanlarında
sorumlulukla, değerler konusunda örnek projeleriyle öncü olmaya devam etmektedir. Bu güzel
desteklenmiştir.
uygulamaların tüm okullarımızda yaygınlaştırılması için İmam Hatip Okulları Başarılı Örnekler Sergisi
düzenlenmektedir. İlkini 2021 yılında gerçekleştirdiğimiz Başarılı Örnekler Sergisi 2022, 2023 ve 2024
yıllarında da yürütülmüş olup Sergi Ödül Töreni imam hatip okullarının yeniden açılışının 72. yıldönümü
olan 17 Ekim’de Ankara’da gerçekleştirilmiştir.