Page 383 - Geleceğin İnşası Eğitim 2002-2024
P. 383

Projesi, 2024-2023 eğitim öğretim yılında 21.372 okulda aktif olarak uygulanmış; proje sayesinde şu ana   ERDEM Projesi
 kadar 996.886 öğrenci ve 1.993.772 veliye ulaşılmıştır (MEB DÖGM, 2024).
               “Her okul en iyisini hak ediyor” mottosuyla başlatılan ERDEM Projesi ile imam hatip okullarında fırsat
 Kapsayıcı Eğitim Bağlamında Okul Yöneticilerinin Mesleki Gelişimi Projesi  ve koşullar ile mevcut kaynakların daha etkin ve verimli bir şekilde kullanılması, ihtiyaç duyulan alanlarda
            planlı ve sürekli iyileştirme anlayışıyla çalışmalar yapılması, okulların kendi potansiyelleri doğrultusunda
 Millî Eğitim Bakanlığı ve UNICEF iş birliği ile okul yöneticilerinin mesleki gelişimlerini ve liderlik yönlerini
            hazırladıkları  projeler  ile  eğitim  ve  öğretimin  iyileştirilmesi,  okullar  ve  bölgeler  arası  başarı  farkının
 destekleyerek  kapsayıcı  bir  okulda  yöneticilik  yapmak  için  ortak  bir  vizyon  ve  misyon  oluşturmayı
            azaltılması hedeflenmiştir. Ayrıca toplumsal sorumluluk ve gönüllülük faaliyetleri ile öğrenci, öğretmen
 PROJELER İLE BİLİMSEL, SOSYAL,
 amaçlayan proje kapsamında yöneticilere 30 saatlik eğitim verilmiştir. İlk olarak 108 okul yöneticisi eğitici
 KÜLTÜREL, SANATSAL FAALİYETLER
            ve velilerin dini ve kültürel değerlerini özümsemesi, ailesine, çevresine ve diğer canlılara karşı görev ve
 eğitmeni olarak hazırlanmış ve 17 farklı ilde toplam 9377 okul yöneticisine eğitim verilmiştir. Ardından
            sorumluluklarını  hatırlatmak  ve  farkındalıklarını  artırmak  amaçlanmaktadır.  2020-2021,  2021-2022,
 184 okul yöneticisine yönelik eğitici eğitimi verilerek toplamda 9669 okul yöneticisine; okul gelişimi ve
            2022-2023 eğitim öğretim yıllarında başarılı bir şekilde yürütülen projeden toplam 54.203 öğrenci, 5.759
 yönetimi,  toplum  temelli  okul  yönetimi,  öğretimsel  liderlik,  insan  kıymetleri  yönetimi,  maddi  kaynak
            öğretmen ve 30.044 veli faydalanmış 337 okulumuza 6.000.000 TL proje desteği sağlanmıştır.
 yönetimi ve kapsayıcı eğitim konularında eğitim sunulmuştur (MEB ÖYGM, 2023b).
             FEYZA Projesi
 SADÂ Kültür, Sanat ve Edebiyat Programı

               Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi Başkanlığı ile Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı iş birliğinde ve
 Din Öğretimi Genel Müdürlüğü, “İmam Hatip Okulları Öğrenci Başarısının Artırılmasına Yönelik Ar-Ge
            ilgili paydaşların etkin katılımıyla Genel Müdürlüğümüzce FEYZA (Fırsatları Artıran Eğitimde Yapay Zekâ)
 Çalışmaları” kapsamında 2020 yılından bu yana imam hatip okullarındaki eğitim öğretim faaliyetlerini
            projesi hayata geçirilmiştir. Bu proje ile Ulusal Yapay Zekâ Stratejisi 2021-2025’in vizyonu kapsamında da
 çok yönlü desteklemektedir. Bu bağlamda, öğrencilerin kültür, sanat, edebiyat vb. alanlarda araştırma
            yer aldığı gibi “müreffeh bir Türkiye için çevik ve sürdürülebilir yapay zekâ ekosistemiyle küresel ölçekte
 ve  çalışmalara  ilgisini  artırmak,  hayal  gücü,  üretkenlik,  yenilikçilik  ve  problem  çözme  gibi  21.  yüzyıl
            değer üretmek” amaçlanmaktadır. Ayrıca yapay zekâ konusunda öğrenci ve öğretmenlerde farkındalık
 becerilerini edinmelerini sağlamak, kültürel ve sanatsal ürünler ortaya koyacakları atölye ve özel alanlar
            oluşturmak,  öğretim  programları  çerçevesinde  kılavuz  kitap  ve  eğitim  materyalleri  hazırlamak  da
 oluşturmak,  edebî  ve  estetik  bakış  açısı  kazandırmak  özellikle  de  medeniyetimiz  ve  kültürümüzden
            öncelikli  hedeflerimizdendir.  Proje  kapsamında  öğretmenlerimizin  yapay  zekâ  uygulamaları  alanında
 ilham  alarak  edebiyat,  şiir,  müzik,  resim,  tiyatro,  sinema  vb.  alanlarda  eserler  vermelerini  sağlamak
            özgün içerik üretmelerini sağlamak, onların kişisel ve mesleki gelişimlerini desteklemek ve öğrencilere
 amacıyla  “SADÂ  Kültür,  Sanat  ve  Edebiyat  Programı”nı  başlatmıştır.  Program  dâhilinde  imam  hatip
            algoritmik düşünce ve yapay zekâ becerileri kazandırmak amacıyla Yapay Zekâ Uygulamaları Öğretmen
 okullarında fırsat ve koşullar ile mevcut kaynakların daha etkin ve verimli bir şekilde kullanılması, ihtiyaç
 380        El Kitabı hazırlanmıştır. Kitap, 1. Yapay Zekâ Okuryazarlığı 2. Blok Tabanlı Yapay Zekâ Uygulamaları 3.   381
 duyulan alanlarda planlı ve sürekli iyileştirme anlayışıyla çalışmalar yapılması, okulların kendi ihtiyaç ve
            Gerçek Hayat Problemlerine STEM Tabanlı Yapay Zekâ Çözümleri 4. Yapay Öğrenme Algoritmaları ve
 potansiyelleri  doğrultusunda  hazırladıkları  projeler  ile  eğitim  ve  öğretimin  iyileştirilmesi,  kültür  sanat
            Uygulamaları olmak üzere dört bölümden oluşmaktadır. Her bir bölümde, kuramsal bilgilerin yanında
 ve  edebiyat  alanlarında  okullarımızın  fiziksel  kapasitesinin  geliştirilerek  eğitim  ve  sanatsal  üretim
            öğrencilerimizin farklı öğrenme alanlarında pek çok kazanım edinmeleri amacıyla etkinliklere, zengin
 kalitesinin  arttırılması  hedeflenmektedir.  21.  yüzyıl  becerileriyle  donanmış  ve  bu  donanımı  insanlık
            içerikli film ve belgesel önerileri de yer verilmiştir.
 hayrına sarf edebilen, bilime aşina, kültür ve sanata meraklı, duyarlı, nitelikli, ahlaklı bireyler yetiştirmek,
 kültür ve sanat dünyamıza katkı sunmuş önemli isimleri ve eserlerini tanıtmak ve öğrencilerimizin bu   Başarılı Örnekler Sergisi
 alanda eser ve ürün ortaya koymalarına katkı sağlamak amaçlanmaktadır. Proje kapsamında 120 okul;
               İmam hatip okulları; bilim, sanat, spor ve kültür gibi pek çok alanda yürüttüğü çalışmalar ve toplumsal
 edebiyat ve yazarlık, tiyatro, müzik, sinema ve fotoğrafçılık ile resim, karikatür ve animasyon alanlarında
            sorumlulukla,  değerler  konusunda  örnek  projeleriyle  öncü  olmaya  devam  etmektedir.  Bu  güzel
 desteklenmiştir.
            uygulamaların  tüm  okullarımızda  yaygınlaştırılması  için  İmam  Hatip  Okulları  Başarılı  Örnekler  Sergisi
            düzenlenmektedir.  İlkini  2021  yılında  gerçekleştirdiğimiz  Başarılı  Örnekler  Sergisi  2022,  2023  ve  2024
            yıllarında da yürütülmüş olup Sergi Ödül Töreni imam hatip okullarının yeniden açılışının 72. yıldönümü

            olan 17 Ekim’de Ankara’da gerçekleştirilmiştir.
   378   379   380   381   382   383   384   385   386   387   388