Page 382 - Geleceğin İnşası Eğitim 2002-2024
P. 382

Projesi, 2024-2023 eğitim öğretim yılında 21.372 okulda aktif olarak uygulanmış; proje sayesinde şu ana           ERDEM Projesi
            kadar 996.886 öğrenci ve 1.993.772 veliye ulaşılmıştır (MEB DÖGM, 2024).
                                                                                                                              “Her okul en iyisini hak ediyor” mottosuyla başlatılan ERDEM Projesi ile imam hatip okullarında fırsat
             Kapsayıcı Eğitim Bağlamında Okul Yöneticilerinin Mesleki Gelişimi Projesi                                     ve koşullar ile mevcut kaynakların daha etkin ve verimli bir şekilde kullanılması, ihtiyaç duyulan alanlarda
                                                                                                                           planlı ve sürekli iyileştirme anlayışıyla çalışmalar yapılması, okulların kendi potansiyelleri doğrultusunda
               Millî Eğitim Bakanlığı ve UNICEF iş birliği ile okul yöneticilerinin mesleki gelişimlerini ve liderlik yönlerini
                                                                                                                           hazırladıkları  projeler  ile  eğitim  ve  öğretimin  iyileştirilmesi,  okullar  ve  bölgeler  arası  başarı  farkının
            destekleyerek  kapsayıcı  bir  okulda  yöneticilik  yapmak  için  ortak  bir  vizyon  ve  misyon  oluşturmayı
                                                                                                                           azaltılması hedeflenmiştir. Ayrıca toplumsal sorumluluk ve gönüllülük faaliyetleri ile öğrenci, öğretmen
     PROJELER İLE BİLİMSEL, SOSYAL,
            amaçlayan proje kapsamında yöneticilere 30 saatlik eğitim verilmiştir. İlk olarak 108 okul yöneticisi eğitici
        KÜLTÜREL, SANATSAL FAALİYETLER
                                                                                                                           ve velilerin dini ve kültürel değerlerini özümsemesi, ailesine, çevresine ve diğer canlılara karşı görev ve
            eğitmeni olarak hazırlanmış ve 17 farklı ilde toplam 9377 okul yöneticisine eğitim verilmiştir. Ardından
                                                                                                                           sorumluluklarını  hatırlatmak  ve  farkındalıklarını  artırmak  amaçlanmaktadır.  2020-2021,  2021-2022,
            184 okul yöneticisine yönelik eğitici eğitimi verilerek toplamda 9669 okul yöneticisine; okul gelişimi ve
                                                                                                                           2022-2023 eğitim öğretim yıllarında başarılı bir şekilde yürütülen projeden toplam 54.203 öğrenci, 5.759
            yönetimi,  toplum  temelli  okul  yönetimi,  öğretimsel  liderlik,  insan  kıymetleri  yönetimi,  maddi  kaynak
                                                                                                                           öğretmen ve 30.044 veli faydalanmış 337 okulumuza 6.000.000 TL proje desteği sağlanmıştır.
            yönetimi ve kapsayıcı eğitim konularında eğitim sunulmuştur (MEB ÖYGM, 2023b).
                                                                                                                           FEYZA Projesi
             SADÂ Kültür, Sanat ve Edebiyat Programı

                                                                                                                              Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi Başkanlığı ile Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı iş birliğinde ve
               Din Öğretimi Genel Müdürlüğü, “İmam Hatip Okulları Öğrenci Başarısının Artırılmasına Yönelik Ar-Ge
                                                                                                                           ilgili paydaşların etkin katılımıyla Genel Müdürlüğümüzce FEYZA (Fırsatları Artıran Eğitimde Yapay Zekâ)
            Çalışmaları” kapsamında 2020 yılından bu yana imam hatip okullarındaki eğitim öğretim faaliyetlerini
                                                                                                                           projesi hayata geçirilmiştir. Bu proje ile Ulusal Yapay Zekâ Stratejisi 2021-2025’in vizyonu kapsamında da
            çok yönlü desteklemektedir. Bu bağlamda, öğrencilerin kültür, sanat, edebiyat vb. alanlarda araştırma
                                                                                                                           yer aldığı gibi “müreffeh bir Türkiye için çevik ve sürdürülebilir yapay zekâ ekosistemiyle küresel ölçekte
            ve  çalışmalara  ilgisini  artırmak,  hayal  gücü,  üretkenlik,  yenilikçilik  ve  problem  çözme  gibi  21.  yüzyıl
                                                                                                                           değer üretmek” amaçlanmaktadır. Ayrıca yapay zekâ konusunda öğrenci ve öğretmenlerde farkındalık
            becerilerini edinmelerini sağlamak, kültürel ve sanatsal ürünler ortaya koyacakları atölye ve özel alanlar
                                                                                                                           oluşturmak,  öğretim  programları  çerçevesinde  kılavuz  kitap  ve  eğitim  materyalleri  hazırlamak  da
            oluşturmak,  edebî  ve  estetik  bakış  açısı  kazandırmak  özellikle  de  medeniyetimiz  ve  kültürümüzden
                                                                                                                           öncelikli  hedeflerimizdendir.  Proje  kapsamında  öğretmenlerimizin  yapay  zekâ  uygulamaları  alanında
            ilham  alarak  edebiyat,  şiir,  müzik,  resim,  tiyatro,  sinema  vb.  alanlarda  eserler  vermelerini  sağlamak
                                                                                                                           özgün içerik üretmelerini sağlamak, onların kişisel ve mesleki gelişimlerini desteklemek ve öğrencilere
            amacıyla  “SADÂ  Kültür,  Sanat  ve  Edebiyat  Programı”nı  başlatmıştır.  Program  dâhilinde  imam  hatip
                                                                                                                           algoritmik düşünce ve yapay zekâ becerileri kazandırmak amacıyla Yapay Zekâ Uygulamaları Öğretmen
            okullarında fırsat ve koşullar ile mevcut kaynakların daha etkin ve verimli bir şekilde kullanılması, ihtiyaç
    380                                                                                                                    El Kitabı hazırlanmıştır. Kitap, 1. Yapay Zekâ Okuryazarlığı 2. Blok Tabanlı Yapay Zekâ Uygulamaları 3.   381
            duyulan alanlarda planlı ve sürekli iyileştirme anlayışıyla çalışmalar yapılması, okulların kendi ihtiyaç ve
                                                                                                                           Gerçek Hayat Problemlerine STEM Tabanlı Yapay Zekâ Çözümleri 4. Yapay Öğrenme Algoritmaları ve
            potansiyelleri  doğrultusunda  hazırladıkları  projeler  ile  eğitim  ve  öğretimin  iyileştirilmesi,  kültür  sanat
                                                                                                                           Uygulamaları olmak üzere dört bölümden oluşmaktadır. Her bir bölümde, kuramsal bilgilerin yanında
            ve  edebiyat  alanlarında  okullarımızın  fiziksel  kapasitesinin  geliştirilerek  eğitim  ve  sanatsal  üretim
                                                                                                                           öğrencilerimizin farklı öğrenme alanlarında pek çok kazanım edinmeleri amacıyla etkinliklere, zengin
            kalitesinin  arttırılması  hedeflenmektedir.  21.  yüzyıl  becerileriyle  donanmış  ve  bu  donanımı  insanlık
                                                                                                                           içerikli film ve belgesel önerileri de yer verilmiştir.
            hayrına sarf edebilen, bilime aşina, kültür ve sanata meraklı, duyarlı, nitelikli, ahlaklı bireyler yetiştirmek,
            kültür ve sanat dünyamıza katkı sunmuş önemli isimleri ve eserlerini tanıtmak ve öğrencilerimizin bu           Başarılı Örnekler Sergisi
            alanda eser ve ürün ortaya koymalarına katkı sağlamak amaçlanmaktadır. Proje kapsamında 120 okul;
                                                                                                                              İmam hatip okulları; bilim, sanat, spor ve kültür gibi pek çok alanda yürüttüğü çalışmalar ve toplumsal
            edebiyat ve yazarlık, tiyatro, müzik, sinema ve fotoğrafçılık ile resim, karikatür ve animasyon alanlarında
                                                                                                                           sorumlulukla,  değerler  konusunda  örnek  projeleriyle  öncü  olmaya  devam  etmektedir.  Bu  güzel
            desteklenmiştir.
                                                                                                                           uygulamaların  tüm  okullarımızda  yaygınlaştırılması  için  İmam  Hatip  Okulları  Başarılı  Örnekler  Sergisi
                                                                                                                           düzenlenmektedir.  İlkini  2021  yılında  gerçekleştirdiğimiz  Başarılı  Örnekler  Sergisi  2022,  2023  ve  2024
                                                                                                                           yıllarında da yürütülmüş olup Sergi Ödül Töreni imam hatip okullarının yeniden açılışının 72. yıldönümü

                                                                                                                           olan 17 Ekim’de Ankara’da gerçekleştirilmiştir.
   377   378   379   380   381   382   383   384   385   386   387