Page 371 - Geleceğin İnşası Eğitim 2002-2024
P. 371

BÖLÜMÜN


 ÖZETİ


 “Projeler ile Bilimsel, Sosyal, Kültürel, Sanatsal Faaliyetler” başlıklı bu bölüm, Türkiye’de 2002-

 2024 yılları arasında gerçekleştirilen projeler ve faaliyetler kapsamında Millî Eğitim Bakanlığı’nın
 bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikler yoluyla eğitim öğretim faaliyetlerinin kapsamını

 genişletme çabalarını incelemektedir. Bölüm, öğrencilere sadece akademik bilgi kazandırmanın
 ötesinde,  onların  kişisel  gelişimlerini,  toplumsal  katkı  sağlayabilme  yeteneklerini  ve  21.  yüzyıl

 becerilerini geliştirmeyi hedefleyen projeleri kapsamaktadır. Bu süreçte, FATİH, Harezmi Eğitim
 Modeli, PİKTES gibi eğitimde yenilikçi yaklaşımların uygulandığı öne çıkan projelere yer verilmiştir.

 Bu  tür  etkinlikler,  öğrencilerin  yaratıcılık,  problem  çözme,  iş  birliği  ve  eleştirel  düşünme  gibi
 becerilerini destekleyerek daha kapsayıcı ve yenilikçi bir eğitim ortamı sağlamaktadır.


 YANIT VERİLEN



 SORULAR


   >  2002-2024  yılları  arasında  Türkiye’de  gerçekleştirilen  büyük  çaplı  eğitim  projeleri

 nelerdir?
   >  FATİH Projesi, Harezmi Eğitim Modeli gibi projeler eğitime nasıl yenilikler getirmiştir?

   >  Bilimsel,  sosyal,  kültürel  ve  sanatsal  faaliyetlerin  öğrencilerin  gelişimine  katkıları

 nelerdir?
   >  Proje tabanlı öğrenme yaklaşımı nasıl uygulanmaktadır?

   >  Sosyal  ve  sanatsal  etkinliklerin,  öğrencilerin  21.  yüzyıl  becerilerini  geliştirmede  rolü

 nedir?

   >  Eğitimde çok yönlü gelişimi destekleyen projelerin kapsamı nedir?
   >  Millî Eğitim Bakanlığı’nın stratejik planlarında bu tür etkinliklere nasıl yer verilmiştir?
   366   367   368   369   370   371   372   373   374   375   376