Page 371 - Geleceğin İnşası Eğitim 2002-2024
P. 371
BÖLÜMÜN
ÖZETİ
“Projeler ile Bilimsel, Sosyal, Kültürel, Sanatsal Faaliyetler” başlıklı bu bölüm, Türkiye’de 2002-
2024 yılları arasında gerçekleştirilen projeler ve faaliyetler kapsamında Millî Eğitim Bakanlığı’nın
bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikler yoluyla eğitim öğretim faaliyetlerinin kapsamını
genişletme çabalarını incelemektedir. Bölüm, öğrencilere sadece akademik bilgi kazandırmanın
ötesinde, onların kişisel gelişimlerini, toplumsal katkı sağlayabilme yeteneklerini ve 21. yüzyıl
becerilerini geliştirmeyi hedefleyen projeleri kapsamaktadır. Bu süreçte, FATİH, Harezmi Eğitim
Modeli, PİKTES gibi eğitimde yenilikçi yaklaşımların uygulandığı öne çıkan projelere yer verilmiştir.
Bu tür etkinlikler, öğrencilerin yaratıcılık, problem çözme, iş birliği ve eleştirel düşünme gibi
becerilerini destekleyerek daha kapsayıcı ve yenilikçi bir eğitim ortamı sağlamaktadır.
YANIT VERİLEN
SORULAR
> 2002-2024 yılları arasında Türkiye’de gerçekleştirilen büyük çaplı eğitim projeleri
nelerdir?
> FATİH Projesi, Harezmi Eğitim Modeli gibi projeler eğitime nasıl yenilikler getirmiştir?
> Bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal faaliyetlerin öğrencilerin gelişimine katkıları
nelerdir?
> Proje tabanlı öğrenme yaklaşımı nasıl uygulanmaktadır?
> Sosyal ve sanatsal etkinliklerin, öğrencilerin 21. yüzyıl becerilerini geliştirmede rolü
nedir?
> Eğitimde çok yönlü gelişimi destekleyen projelerin kapsamı nedir?
> Millî Eğitim Bakanlığı’nın stratejik planlarında bu tür etkinliklere nasıl yer verilmiştir?