Page 262 - Geleceğin İnşası Eğitim 2002-2024
P. 262

Bölüm Değerlendirmesi


               Yirminci  yüzyıldan  itibaren  dünya;  sosyal,  ekonomik  ve  kültürel  alanlarda  büyük  dönüşümler
            geçirmiştir.  Bu  değişimler,  bireylerin  hızla  gelişen  koşullara  uyum  sağlamasını  ve  yaşamları  boyunca

            sürekli  eğitim  alma  gereksinimini  de  beraberinde  getirmiştir.  Günlük  yaşamlarını  toplumsal  düzenle
            uyum içinde sürdürebilmek ve mesleki gelişmelerini takip edebilmek için bireylerin kendilerini sürekli
            olarak  yenilemeleri  artık  bir  zorunluluk  olmuştur.  Bilgi  ve  teknoloji  çağının  hız  kazandığı  yüzyılın  son
            çeyreğinde, eğitim artık yalnızca okul ortamları, yaş ve belirli niteliklerle sınırlı kalmamış, sürekli gelişim

            ve  dönüşüm  ihtiyacı  etrafında  şekillenen  hayat  boyu  öğrenme  kavramı  gittikçe  daha  fazla  önem
            kazanmıştır.
        HAYAT BOYU ÖĞRENME  yapılmış olsa da hayat boyu öğrenme kavramı asıl görünürlüğünü 1970’li yıllardan sonra elde etmiştir.
               Her ne kadar kadim dinlerden ve eski çağlardan bu yana sürekli öğrenme ve gelişme ihtiyacına vurgu


            Bu  kavramı  diğer  eğitim  disiplinlerinden  ayıran  temel  unsur,  bireyi  merkezine  alması  ve  bu  eğitim
            faaliyetlerinin belirli bir zaman dilimi ile sınırlı kalmaksızın okul dışındaki öğrenimi desteklemesidir. Bu

            çerçevede hayat boyu öğrenme için; “bireylere örgün eğitim aracılığıyla yeterince aktarılamayan bilgi ve
            becerilerin toplumsal, ekonomik ve bireysel ihtiyaçlara yanıt verecek şekilde yaşam boyunca aktarıldığı
            bir süreç” tanımı yapılabilir. İnsanlara yeni deneyimler kazandırmak ve onlara öğrenme fırsatları sunmak,
            dolayısıyla toplumsal uyumu ve ekonomik kalkınmayı desteklemek de hayat boyu öğrenme açısından

            son derece önemlidir.

               Sosyal  katılım  sayesinde  demokrasi  anlayışında  gelişim  sağlaması,  bireylerin  kişisel  gelişimlerine
            destek  olması,  iktisadi  açıdan  gelişmeyi  ve  ilerlemeyi  sağlaması,  bireye  temel  beceriler  edindirmesi,
    260                                                                                                                                                                                                                  261
            eğitimi öğrenen bireye daha yakın hale getirmesi, her çeşit eğitime değer verilerek belgelendirilmesi ve
            eğitimde yeni yöntemlerin geliştirilmesi ile öne çıkan hayat boyu öğrenme; matematik, fen, teknoloji
            alanlarında, ana dil ve yabancı dil kapsamında faaliyet gösterebilmektedir.


               Özellikle  Avrupa  genelinde  UNESCO  Hayat  Boyu  Öğrenme  Enstitüsü  (UIL),  Avrupa  Yetişkin  Eğitimi
            Derneği [EAEA] ve Avrupa Yetişkin Öğrenimi Elektronik Platformu [EPALE] gibi platformlarla bu alandaki
            çalışmaların gitgide yaygınlaşarak iş birliğinin artacağı ve Türkiye’nin de bu çalışmalarda aktif rol alacağı

            öngörülmektedir.
   257   258   259   260   261   262   263   264   265   266   267