Page 264 - Geleceğin İnşası Eğitim 2002-2024
P. 264

KAYNAKÇA




                                                                                                                           Commission  of  European  Communities.  (2001a).  Communication  from  the  commission:
            Adabaş, A. (2016). Bartın üniversitesi lisansüstü eğitim öğrencilerinin yaşam boyu öğren-                            Making a European area of lifelong learning a reality. http://eur-lex.europa.eu/LexU-
                   mede anahtar yeterliklere sahip olma düzeyleri [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi].
                   Bartın Üniversitesi.                                                                                          riServ/LexUriServ.do?uri=COM:2001:0678:FIN:EN:PDF
                                                                                                                           Commission of European Communities. (2005). Towards a European qualifications fra-
            Aksoy, M. (2013). Kavram olarak hayat boyu öğrenme ve hayat boyu öğrenmenin Avrupa                                   mework  for  lifelong  learning.  http://www.encore-edu.org/ENCoRE-documents/con-
                   Birliği serüveni. Bilig, 64, 23-48.
                                                                                                                                 sultation_eqf_en.pdf
            Arslan, N., Demirbağ, M. ve Dilmen, H.(2024). Lifelong learning and adult education: A                         Cotton, K. (1998). From high school student to lifelong learner your route to independence.
                   literature review, IJERE, 119-122.
                                                                                                                                  Northwest Regional Educational Laboratory.
            Avrupa Eğitim Bilgi Ağı [EURYDICE] (2000). Lifelong learning: The contribution of edu-                         Dave, R. H. (1976). Foundations of lifelong learning education. Pergamon Press.
                   cation systems in the member states of the European Union, results of the Eurydice.
                   https://op.europa.eu/en/publication-detail/-/publication/e36cfb36-b16a-4dd8-99e1-                       Devlet Planlama Teşkilatı-[DPT]. (1995). Yedinci beş yıllık kalkınma planı (1996-2000).
                   c70482e392b9                                                                                                   https://www.sbb.gov.tr/wp-content/uploads/2022/07/Yedinci_Bes_Yillik_Kalkin-
                                                                                                                                  ma_Plani-1996-2000.pdf
            Avrupa Komisyonu. (1995). White paper on education and training, teaching and learning,
                   towards  the  learning  society.  http://europa.eu/documents/comm/white_papers/pdf/                     Devlet Planlama Teşkilatı-[DPT]. (2000). Uzun vadeli strateji ve sekizinci beş yıllık kalkınma
                   com95_590_en.pdf                                                                                               planı: 2001-2005. https://www.sbb.gov.tr/wp-content/uploads/2022/07/Uzun_Vade-
                                                                                                                                  li_Strateji_ve_Sekizinci_Bes_Yillik_Kalkinma_Plani-2001-2005.pdf
            Avrupa  Komisyonu.  (2002).  Follow-up  of  the  “Report  on  the  concrete  future  objectives
                   of  the  education  and  training  systems.  https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/                Diker Coşkun, Y. ve Demirel, M. (2012). Üniversite öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme
                   TXT/?uri=LEGISSUM:c11049&frontOfficeSuffix=%2F                                                                 eğilimleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42, 108- 120.

            Avrupa Parlamentosu-[EP] (2000). Santa Maria da Feira European Council, 19 and 20 June                         Dünya  Bankası.  (2003).  Lifelong  learning  in  the  global  knowledge  economy  chal-
                   2000: Conclusions of the Presidency.                                                                           lenges  for  developing  countries.  https://documents1.worldbank.org/curated/
                                                                                                                                  en/528131468749957131/pdf/Lifelong-learning-in-the-global-knowledge-econom-
            Avrupa Yetişkin Eğitimi Derneği [EAEA] (2024). About us. https://eaea.org/about-us/
                                                                                                                                  y-challenges-for-developing-countries.pdf
            Bacakoğlu, T. Y. (2022). Türkiye’de yetişkin eğitimi tarihine genel bir bakış, Temel Eğitim                    Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü-[OECD]. (1996). Lifelong learning for all. https://
                   Dergisi, 14, 18-29.
                                                                                                                                  one.oecd.org/document/DEELSA/ED/CERI/CD(2000)12/PART1/REV2/En/pdf
            Berberoğlu, B. (2010). Yaşam boyu öğrenme ile bilgi ve iletişim teknolojileri açısından Tür-                   Electronic Platform for Adult Learning in Europe [EPALE]. (2024).  Avrupa’da Yetişkin
                   kiye’nin Avrupa Birliği’ndeki konumu. Bilgi Ekonomisi ve Yönetim Dergisi, 5(2),                                Öğrenimi Elektronik Platformu, EPALE Paydaşları, https://epale.ec.europa.eu/tr
                   113-126.
                                                                                                                           Ersoy, A. ve Yılmaz, B. (2009). Yaşam boyu öğrenme ve Türkiye’de halk kütüphaneleri.
            Birleşmiş Milletler Eğitim, Bilim ve Kültür Kurumu- [UNESCO]. (2016a). Conceptions and                                Türk Kütüphaneciliği, 23(4), 803-834.
                   realities of lifelong learning. https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000245626
                                                                                                                           European  Council.  (2000a).  Presidency  conclusions:  Lisbon  European  Council,  23-24
            Commission of European Communities. (1993). Green paper: European social policy. COM                                  March  2000.  https://www.consilium.europa.eu/uedocs/cms_data/docs/pressdata/en/
                   (93), 551 final. https://op.europa.eu/en/publication-detail/-/publication/434c867b-61                          ec/00100-r1.en0.htm
                   5c-45bc-950b-2512022c2e8b/language-en
                                                                                                                           European Council. (2000b). Santa Maria Da Feira European Council 19 and 20 June 2000,
            Commission of European Communities. (2000). Commission staffworking paper: A mem-                                     conclusions of the Presidency. https://www.europarl.europa.eu/summits/fei1_en.htm
                  orandum  on  lifelong  learning.  http://arhiv.acs.si/dokumenti/Memorandum_on_Life-
                  long_Learning.pdf
                                                                                                                           Eurostat.  (2024).  Glossar:  Lebenslanges  Lernen,    https://ec.europa.eu/eurostat/statistic-
   259   260   261   262   263   264   265   266   267   268   269