Page 151 - Geleceğin İnşası Eğitim 2002-2024
P. 151

BÖLÜMÜN


 ÖZETİ


 “İnsan Kaynakları Yönetimi ve Öğretmen İstihdamı” başlıklı bu bölüm, Türkiye’deki öğretmen

 yetiştirme,  istihdam  ve  insan  kaynakları  yönetimi  süreçlerine  dair  stratejik  planları  ve  yasal
 düzenlemeleri  incelemektedir.  2002-2024  yılları  arasında  öğretmen  niteliğini  artırmaya

 yönelik  yapılan  çalışmalara  odaklanarak,  öğretmen  yetiştirme  programlarının  güncellenmesi,
 mesleki  gelişim  imkânlarının  genişletilmesi  ve  öğretmenlik  mesleğinin  toplumsal  statüsünün

 güçlendirilmesi  hedeflenmiştir.  Ayrıca,  bölgeler  arası  öğretmen  dağılımında  denge  sağlamak,
 çoklu  değerlendirme  sistemleri  ile  öğretmen  seçimini  iyileştirmek  ve  öğretmenlerin  dijital

 becerilerinin geliştirilmesi gibi stratejik yaklaşımlar bu bölümde detaylandırılmaktadır.


 YANIT VERİLEN


 SORULAR


   >  2002-2024  yılları  arasında  öğretmen  yetiştirme  ve  istihdam  süreçlerinde  hangi

 stratejik değişiklikler yapılmıştır?

   >  Öğretmenlerin mesleki gelişimlerini desteklemek amacıyla hangi program ve projeler
 geliştirilmiştir?

   >  Türkiye’de  insan  kaynakları  yönetimi  kapsamında  öğretmen  istihdamında  hangi
 politika ve düzenlemeler uygulanmıştır?

   >  Bölgeler  arası  öğretmen  dağılımındaki  dengenin  sağlanması  için  hangi  önlemler

 alınmıştır?
   >  Öğretmenlerin  dijital  becerilerini  artırmak  amacıyla  hangi  eğitim  imkânları

 sunulmuştur?
   >  Öğretmenlik  mesleğinin  toplumsal  statüsünün  güçlendirilmesi  için  hangi  adımlar

 atılmıştır?

   >  Öğretmen ve yönetici yeterliliklerinin artırılması konusunda ne gibi hedefler konulmuş
 ve hangi uygulamalar hayata geçirilmiştir?
   146   147   148   149   150   151   152   153   154   155   156