Page 150 - Geleceğin İnşası Eğitim 2002-2024
P. 150

BÖLÜMÜN


               ÖZETİ


                  “İnsan Kaynakları Yönetimi ve Öğretmen İstihdamı” başlıklı bu bölüm, Türkiye’deki öğretmen

               yetiştirme,  istihdam  ve  insan  kaynakları  yönetimi  süreçlerine  dair  stratejik  planları  ve  yasal
               düzenlemeleri  incelemektedir.  2002-2024  yılları  arasında  öğretmen  niteliğini  artırmaya

               yönelik  yapılan  çalışmalara  odaklanarak,  öğretmen  yetiştirme  programlarının  güncellenmesi,
               mesleki  gelişim  imkânlarının  genişletilmesi  ve  öğretmenlik  mesleğinin  toplumsal  statüsünün

               güçlendirilmesi  hedeflenmiştir.  Ayrıca,  bölgeler  arası  öğretmen  dağılımında  denge  sağlamak,
               çoklu  değerlendirme  sistemleri  ile  öğretmen  seçimini  iyileştirmek  ve  öğretmenlerin  dijital

               becerilerinin geliştirilmesi gibi stratejik yaklaşımlar bu bölümde detaylandırılmaktadır.


               YANIT VERİLEN


               SORULAR


                     >  2002-2024  yılları  arasında  öğretmen  yetiştirme  ve  istihdam  süreçlerinde  hangi

                      stratejik değişiklikler yapılmıştır?

                     >  Öğretmenlerin mesleki gelişimlerini desteklemek amacıyla hangi program ve projeler
                      geliştirilmiştir?

                     >  Türkiye’de  insan  kaynakları  yönetimi  kapsamında  öğretmen  istihdamında  hangi
                      politika ve düzenlemeler uygulanmıştır?

                     >  Bölgeler  arası  öğretmen  dağılımındaki  dengenin  sağlanması  için  hangi  önlemler

                      alınmıştır?
                     >  Öğretmenlerin  dijital  becerilerini  artırmak  amacıyla  hangi  eğitim  imkânları

                      sunulmuştur?
                     >  Öğretmenlik  mesleğinin  toplumsal  statüsünün  güçlendirilmesi  için  hangi  adımlar

                      atılmıştır?

                     >  Öğretmen ve yönetici yeterliliklerinin artırılması konusunda ne gibi hedefler konulmuş
                      ve hangi uygulamalar hayata geçirilmiştir?
   145   146   147   148   149   150   151   152   153   154   155