Page 103 - Geleceğin İnşası Eğitim 2002-2024
P. 103
Kayıkçı, K., Sabancı, A. (2009). Yeni İlköğretim Programının Değerlendirilmesi. Millî Eği- On Birinci Kalkınma Planı. (2019, 18 Temmuz). Resmi Gazete (Sayı: 30840). Erişim adresi:
tim, 38(181),240-252. https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2019/07/20190723M1.pdf.
Keskinkılıç Yumuşak, G. (2017). 2005 Fen ve Teknoloji ve 2013 Fen Bilimleri Öğretim Orakcı, Ş., Durnalı, M., & Özkan, O. (2018). Curriculum reforms in Turkey. In Economic
Programı Madde ve Değişim Öğrenme Alanı Kazanımlarının Karşılaştırmalı Analizi. and geopolitical perspectives of the commonwealth of independent states and Eur-
Bartin University Journal of Faculty of Education, 6(2), 596-614. asia (pp. 225-251). IGI Global.
Kliebard, H. M. (2004). The struggle for the American curriculum, 1893-1958. Routledge. Ornstein, A. C., & Hunkins, F. P. (2017). Curriculum: Foundations, principles, and issues.
Pearson Higher Ed.
Leite, C., Morgado, J. C., & Seabra, F. (2014). External School Evaluation in Portugal – a
glance at the impacts on curricular and pedagogical practices. European Journal of Palmer, M. J. (1993). Performans Değerlendirmeleri, Rota Yayınları, 1. Baskı, İstanbul, 9-10.
Curriculum Studies, 1(1), 33-43.
Paulo, S., Shewbridge, C., Nusche, D., & Herzog, H. D. (2009). Evaluation and Assessment
MEB 2023 Eğitim Vizyonu, Erişim adresi: https://www.gmka.gov.tr/dokumanlar/yayin- Frameworks for Improving School Outcomes Common Policy Challenges. Educa-
lar/2023_E%C4%9Fitim%20Vizyonu.pdf tion and Training Policy, 21, 1-10.
MEB Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı, 2018 Erişim adresi: https://mufredat.meb.gov. Resmî Gazete. (2003, 24 Aralık). Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu. (Sayı: 25326).
tr/ProgramDetay.aspx?PID=325 Erişim adresi: https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuatmetin/1.5.5018.pdf.
MEB Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programı, 2018 Erişim adresi: https://mufredat.meb.gov. Schiro, M. S. (2020). Eğitim programı kuramları: Çatışmalı görüşler ve süregelen sorunlar
tr/ProgramDetay.aspx?PID=326 (F. Mızıkacı, Translator). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
MEB Matematik Dersi Öğretim Programı, 2018 Erişim adresi: https://mufredat.meb.gov.tr/ Schiro, M. S. (2012). Curriculum theory: Conflicting visions and enduring concerns. Sage
ProgramDetay.aspx?PID=329 publications.
MEB Öğretim Programları Değerlendirme Raporu, 2020 Erişim adresi: https://ttkb.meb. Strateji Geliştirme Birimlerinin Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik. (2006, 18
gov.tr/www/yayinlarimiz/icerik/532’den Şubat). Resmî Gazete (Sayı: 26084). Erişim adresi; https://www.resmigazete.gov.tr/
eskiler/2006/02/20060218-2.htm.
MEB Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı, 2018 Erişim adresi: https://mufredat.meb.
gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=354 Şimşek, H., & A. Yıldırım (2007), Öğretmen Eğitiminde Akreditasyon: İngiltere ve ABD
Modelleri. Yükseköğretim Kurulu.
Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Genel Müdürlüğü. (2024). “Türkiye Yüzyılı Maarif Mo-
deli” Bilgi Notu. TEDMEM. (2024). Türk Eğitim Derneği “Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli” Ortak Metni ve
Taslak Öğretim Programlarına İlişkin Değerlendirmeler. https://tedmem.org/stora-
Millî Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. (2024). Türkiye Yüzyılı Maarif ge/writes/May2024/jRig4W4mjT6skSOcRARS.pdf. 1.10.2024 tarihinde erişilmiştir.
Modeli Öğretim Programları Ortak Metni. MEB Yayınları.
Ülçay, O. (2024). Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Değerlendirmesi. Ulusal Eğitim Toplum
Millî Eğitim Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı. (2019). Millî Eğitim Bakanlığı ve Dünya Dergisi, 1(2), 70-75.
2019-2023 Stratejik Planı. Erişim adresi: https://sgb.meb.gov.tr/meb_iys_dos-
yalar/2019_12/31105532_Milli_EYitim_BakanlYYY_2019-2023_Stratejik_ Vanhoof, J., and Van Petegem P. (2007). How to match internal and external evaluation?
PlanY__31.12.pdf Conceptual reflections from a Flemish perspective. Studies in Educational Evaluati-
on, 33(2), 101-119.
Null, W. (2023). Curriculum: From theory to practice. Rowman & Littlefield.
Whitby, K. (2010). School inspection: Recent experiences in high-performing education sys-
OECD. (2013). Synergies for better learning: An international perspective on evaluation and tems. CFBT Education Trust.
assessment. OECD.
Yücel, E. Ö., & Özkan, M. (2013). 2013 Fen Bilimleri Programının 2005 Fen Ve Teknoloji
OECD. (2022). Education at a Glance 2022: OECD Indicators, OECD Publishing, Paris. Programıyla Çevre Konuları Açısından Karşılaştırılması. Uludağ Üniversitesi Eğitim
Erişim adresi: https://doi.org/10.1787/3197152b-en. Fakültesi Dergisi, 26(1), 237-266.