Page 102 - Geleceğin İnşası Eğitim 2002-2024
P. 102

Kayıkçı, K., Sabancı, A.  (2009). Yeni İlköğretim Programının Değerlendirilmesi. Millî Eği-                    On Birinci Kalkınma Planı. (2019, 18 Temmuz). Resmi Gazete (Sayı: 30840). Erişim adresi:
                   tim, 38(181),240-252.                                                                                          https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2019/07/20190723M1.pdf.

            Keskinkılıç Yumuşak, G. (2017). 2005 Fen ve Teknoloji ve 2013 Fen Bilimleri Öğretim                            Orakcı, Ş., Durnalı, M., & Özkan, O. (2018). Curriculum reforms in Turkey. In Economic
                   Programı Madde ve Değişim Öğrenme Alanı Kazanımlarının Karşılaştırmalı Analizi.                                and geopolitical perspectives of the commonwealth of independent states and Eur-
                   Bartin University Journal of Faculty of Education, 6(2), 596-614.                                              asia (pp. 225-251). IGI Global.

            Kliebard, H. M. (2004). The struggle for the American curriculum, 1893-1958. Routledge.                        Ornstein, A. C., & Hunkins, F. P. (2017). Curriculum: Foundations, principles, and issues.
                                                                                                                                  Pearson Higher Ed.
            Leite, C., Morgado, J. C., & Seabra, F. (2014). External School Evaluation in Portugal – a
                   glance at the impacts on curricular and pedagogical practices. European Journal of                      Palmer, M. J. (1993). Performans Değerlendirmeleri, Rota Yayınları, 1. Baskı, İstanbul, 9-10.
                   Curriculum Studies, 1(1), 33-43.
                                                                                                                           Paulo, S., Shewbridge, C., Nusche, D., & Herzog, H. D. (2009). Evaluation and Assessment
            MEB  2023  Eğitim  Vizyonu,  Erişim  adresi:  https://www.gmka.gov.tr/dokumanlar/yayin-                               Frameworks for Improving School Outcomes Common Policy Challenges. Educa-
                   lar/2023_E%C4%9Fitim%20Vizyonu.pdf                                                                             tion and Training Policy, 21, 1-10.

            MEB Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı, 2018 Erişim adresi: https://mufredat.meb.gov.                        Resmî Gazete. (2003, 24 Aralık). Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu. (Sayı: 25326).
                   tr/ProgramDetay.aspx?PID=325                                                                                   Erişim adresi: https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuatmetin/1.5.5018.pdf.

            MEB Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programı, 2018 Erişim adresi: https://mufredat.meb.gov.                        Schiro, M. S. (2020). Eğitim programı kuramları: Çatışmalı görüşler ve süregelen sorunlar
                   tr/ProgramDetay.aspx?PID=326                                                                                   (F. Mızıkacı, Translator). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.

            MEB Matematik Dersi Öğretim Programı, 2018 Erişim adresi: https://mufredat.meb.gov.tr/                         Schiro, M. S. (2012). Curriculum theory: Conflicting visions and enduring concerns. Sage
                   ProgramDetay.aspx?PID=329                                                                                      publications.

            MEB  Öğretim  Programları  Değerlendirme  Raporu,  2020  Erişim  adresi:  https://ttkb.meb.                    Strateji Geliştirme Birimlerinin Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik. (2006, 18
                   gov.tr/www/yayinlarimiz/icerik/532’den                                                                         Şubat). Resmî Gazete (Sayı: 26084). Erişim adresi; https://www.resmigazete.gov.tr/
                                                                                                                                  eskiler/2006/02/20060218-2.htm.
            MEB Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı, 2018 Erişim adresi: https://mufredat.meb.
                   gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=354                                                                        Şimşek, H., & A. Yıldırım (2007), Öğretmen Eğitiminde Akreditasyon: İngiltere ve ABD
                                                                                                                                  Modelleri. Yükseköğretim Kurulu.
            Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Genel Müdürlüğü. (2024). “Türkiye Yüzyılı Maarif Mo-
                   deli” Bilgi Notu.                                                                                       TEDMEM. (2024). Türk Eğitim Derneği “Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli” Ortak Metni ve
                                                                                                                                  Taslak Öğretim Programlarına İlişkin Değerlendirmeler. https://tedmem.org/stora-
            Millî Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. (2024). Türkiye Yüzyılı Maarif                             ge/writes/May2024/jRig4W4mjT6skSOcRARS.pdf. 1.10.2024 tarihinde erişilmiştir.
                   Modeli Öğretim Programları Ortak Metni. MEB Yayınları.
                                                                                                                           Ülçay, O. (2024). Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Değerlendirmesi. Ulusal Eğitim Toplum
            Millî  Eğitim  Bakanlığı  Strateji  Geliştirme  Başkanlığı.  (2019).  Millî  Eğitim  Bakanlığı                        ve Dünya Dergisi, 1(2), 70-75.
                   2019-2023  Stratejik  Planı.  Erişim  adresi:  https://sgb.meb.gov.tr/meb_iys_dos-
                   yalar/2019_12/31105532_Milli_EYitim_BakanlYYY_2019-2023_Stratejik_                                      Vanhoof, J., and Van Petegem P. (2007). How to match internal and external evaluation?
                   PlanY__31.12.pdf                                                                                               Conceptual reflections from a Flemish perspective. Studies in Educational Evaluati-
                                                                                                                                  on, 33(2), 101-119.
            Null, W. (2023). Curriculum: From theory to practice. Rowman & Littlefield.
                                                                                                                           Whitby, K. (2010). School inspection: Recent experiences in high-performing education sys-
            OECD. (2013). Synergies for better learning: An international perspective on evaluation and                           tems. CFBT Education Trust.
                   assessment. OECD.
                                                                                                                           Yücel, E. Ö., & Özkan, M. (2013). 2013 Fen Bilimleri Programının 2005 Fen Ve Teknoloji
            OECD. (2022). Education at a Glance 2022: OECD Indicators, OECD Publishing, Paris.                                    Programıyla Çevre Konuları Açısından Karşılaştırılması. Uludağ Üniversitesi Eğitim
                   Erişim adresi: https://doi.org/10.1787/3197152b-en.                                                            Fakültesi Dergisi, 26(1), 237-266.
   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107