Page 107 - Geleceğin İnşası Eğitim 2002-2024
P. 107

BÖLÜMÜN



 ÖZETİ


 “Eğitimin  Demokratikleşmesi,  Eğitime  Katılım  ve  Eğitimde  Fırsat  Eşitliği”  başlıklı  bu  bölüm,
 Türkiye’de 2002-2024 yılları arasında gerçekleştirilen reformları ve projeleri ele alarak eğitimde

 demokratikleşme sürecini kapsamlı bir şekilde incelemektedir. Bölüm, eğitimde toplumsal adalet
 ve eşitlik ilkeleri doğrultusunda eğitime katılımın artırılması ve fırsat eşitliğinin sağlanması için

 atılan adımları tanımlamaktadır. Bu süreçte, Millî Eğitim Bakanlığı’nın stratejik planları ve Avrupa
 Birliği uyum sürecinde yapılan düzenlemeler yoluyla eğitimde demokratik değerlerin yerleşmesi

 hedeflenmiştir.  Eğitimde  kapsayıcılığı  artırmak  amacıyla  çeşitli  projeler  ve  yasal  düzenlemeler
 geliştirilmiş, özellikle dezavantajlı grupların eğitime erişimi desteklenmiştir.


 YANIT VERİLEN


 SORULAR




   >  Türkiye’de eğitimin demokratikleşmesi sürecinde hangi reformlar ve projeler hayata

 geçirilmiştir?
   >  Eğitime  katılım  ve  eğitimde  fırsat  eşitliğini  artırmak  için  hangi  stratejik  adımlar

 atılmıştır?
   >  Eğitimde kapsayıcılığı sağlamak adına Millî Eğitim Bakanlığı tarafından hangi projeler

 geliştirilmiştir?

   >  Avrupa Birliği uyum sürecinin eğitim politikalarına etkileri nelerdir?

   >  Dezavantajlı grupların eğitimde fırsat eşitliğine erişimi nasıl desteklenmiştir?

   >  Eğitimde fırsat eşitliği için dijitalleşme ve teknolojinin rolü nedir?

   >  Eğitimde  demokratikleşme  sürecinde  okul  yönetimi  ve  müfredat  nasıl
 şekillendirilmiştir?
   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112