Page 106 - Geleceğin İnşası Eğitim 2002-2024
P. 106

BÖLÜMÜN



               ÖZETİ


                  “Eğitimin  Demokratikleşmesi,  Eğitime  Katılım  ve  Eğitimde  Fırsat  Eşitliği”  başlıklı  bu  bölüm,
               Türkiye’de 2002-2024 yılları arasında gerçekleştirilen reformları ve projeleri ele alarak eğitimde

               demokratikleşme sürecini kapsamlı bir şekilde incelemektedir. Bölüm, eğitimde toplumsal adalet
               ve eşitlik ilkeleri doğrultusunda eğitime katılımın artırılması ve fırsat eşitliğinin sağlanması için

               atılan adımları tanımlamaktadır. Bu süreçte, Millî Eğitim Bakanlığı’nın stratejik planları ve Avrupa
               Birliği uyum sürecinde yapılan düzenlemeler yoluyla eğitimde demokratik değerlerin yerleşmesi

               hedeflenmiştir.  Eğitimde  kapsayıcılığı  artırmak  amacıyla  çeşitli  projeler  ve  yasal  düzenlemeler
               geliştirilmiş, özellikle dezavantajlı grupların eğitime erişimi desteklenmiştir.


               YANIT VERİLEN


               SORULAR




                     >  Türkiye’de eğitimin demokratikleşmesi sürecinde hangi reformlar ve projeler hayata

                      geçirilmiştir?
                     >  Eğitime  katılım  ve  eğitimde  fırsat  eşitliğini  artırmak  için  hangi  stratejik  adımlar

                      atılmıştır?
                     >  Eğitimde kapsayıcılığı sağlamak adına Millî Eğitim Bakanlığı tarafından hangi projeler

                      geliştirilmiştir?

                     >  Avrupa Birliği uyum sürecinin eğitim politikalarına etkileri nelerdir?

                     >  Dezavantajlı grupların eğitimde fırsat eşitliğine erişimi nasıl desteklenmiştir?

                     >  Eğitimde fırsat eşitliği için dijitalleşme ve teknolojinin rolü nedir?

                     >  Eğitimde  demokratikleşme  sürecinde  okul  yönetimi  ve  müfredat  nasıl
                      şekillendirilmiştir?
   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111