Page 106 - Geleceğin İnşası Eğitim 2002-2024
P. 106
BÖLÜMÜN
ÖZETİ
“Eğitimin Demokratikleşmesi, Eğitime Katılım ve Eğitimde Fırsat Eşitliği” başlıklı bu bölüm,
Türkiye’de 2002-2024 yılları arasında gerçekleştirilen reformları ve projeleri ele alarak eğitimde
demokratikleşme sürecini kapsamlı bir şekilde incelemektedir. Bölüm, eğitimde toplumsal adalet
ve eşitlik ilkeleri doğrultusunda eğitime katılımın artırılması ve fırsat eşitliğinin sağlanması için
atılan adımları tanımlamaktadır. Bu süreçte, Millî Eğitim Bakanlığı’nın stratejik planları ve Avrupa
Birliği uyum sürecinde yapılan düzenlemeler yoluyla eğitimde demokratik değerlerin yerleşmesi
hedeflenmiştir. Eğitimde kapsayıcılığı artırmak amacıyla çeşitli projeler ve yasal düzenlemeler
geliştirilmiş, özellikle dezavantajlı grupların eğitime erişimi desteklenmiştir.
YANIT VERİLEN
SORULAR
> Türkiye’de eğitimin demokratikleşmesi sürecinde hangi reformlar ve projeler hayata
geçirilmiştir?
> Eğitime katılım ve eğitimde fırsat eşitliğini artırmak için hangi stratejik adımlar
atılmıştır?
> Eğitimde kapsayıcılığı sağlamak adına Millî Eğitim Bakanlığı tarafından hangi projeler
geliştirilmiştir?
> Avrupa Birliği uyum sürecinin eğitim politikalarına etkileri nelerdir?
> Dezavantajlı grupların eğitimde fırsat eşitliğine erişimi nasıl desteklenmiştir?
> Eğitimde fırsat eşitliği için dijitalleşme ve teknolojinin rolü nedir?
> Eğitimde demokratikleşme sürecinde okul yönetimi ve müfredat nasıl
şekillendirilmiştir?