Page 213 - Geleceğin İnşası Eğitim 2002-2024
P. 213

Türkiye, genç nüfus bakımından büyük bir potansiyele sahiptir. Kaliteli eğitim ile bu potansiyel
            ülkenin büyümesine, sosyal ve ekonomik açıdan iyileşmesine katkıda bulunabilecektir. Mesleki
            ve  teknik  eğitim;  öğrencilerin  bedensel,  zihinsel,  ahlaki  ve  sosyal  gelişimini  desteklemeyi,

            demokratik değerlere sahip bireyler olarak yükseköğretime ve iş hayatına hazırlamayı, eğitim-
            istihdam  ilişkilerini  güçlendirmeyi,  proje  üretme,  eleştirel  düşünme,  yabancı  dil,  teknoloji  ve
            yaşam  boyu  öğrenme  becerilerini  kazandırmayı  hedeflemektedir.  Ayrıca,  sanayi  ve  hizmet
 8. 8.BÖLÜM  sektörlerinde ulusal ve uluslararası standartlara uygun, iş sağlığı ve güvenliği bilincine sahip bir

            iş gücü yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Mesleki eğitim hem dünyada hem Türkiye’de ekonomik

            kalkınma ve istihdam yönünden kritik bir değere sahiptir. Bu nedenle Millî Eğitim Bakanlığı son
 MESLEKİ EĞİTİM  yıllarda mesleki eğitim politikalarında önemli bir değişim sürecine girmiştir.










                    Dr. Çiğdem DEMİR

                    Millî Eğitim Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı, Ankara
                    0009-0001-2872-0005


                    Dr. Volkan Alparslan KILIÇ

                    Körfez Meslekî ve Teknik Anadolu Lisesi, Kocaeli
                    0000-0002-5335-0077


                    Murat Sercan ALBAYRAK

                    Millî Eğitim Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı, Ankara
                    0000-0002-1458-3513
   208   209   210   211   212   213   214   215   216   217   218