Page 212 - Geleceğin İnşası Eğitim 2002-2024
P. 212

Türkiye, genç nüfus bakımından büyük bir potansiyele sahiptir. Kaliteli eğitim ile bu potansiyel
                                                                                                                          ülkenin büyümesine, sosyal ve ekonomik açıdan iyileşmesine katkıda bulunabilecektir. Mesleki
                                                                                                                          ve  teknik  eğitim;  öğrencilerin  bedensel,  zihinsel,  ahlaki  ve  sosyal  gelişimini  desteklemeyi,

                                                                                                                          demokratik değerlere sahip bireyler olarak yükseköğretime ve iş hayatına hazırlamayı, eğitim-
                                                                                                                          istihdam  ilişkilerini  güçlendirmeyi,  proje  üretme,  eleştirel  düşünme,  yabancı  dil,  teknoloji  ve
                                                                                                                          yaşam  boyu  öğrenme  becerilerini  kazandırmayı  hedeflemektedir.  Ayrıca,  sanayi  ve  hizmet
                           8. 8.BÖLÜM                                                                                     sektörlerinde ulusal ve uluslararası standartlara uygun, iş sağlığı ve güvenliği bilincine sahip bir

                                                                                                                          iş gücü yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Mesleki eğitim hem dünyada hem Türkiye’de ekonomik

                                                                                                                          kalkınma ve istihdam yönünden kritik bir değere sahiptir. Bu nedenle Millî Eğitim Bakanlığı son
                  MESLEKİ EĞİTİM                                                                                          yıllarda mesleki eğitim politikalarında önemli bir değişim sürecine girmiştir.










                                                                                                                                  Dr. Çiğdem DEMİR

                                                                                                                                  Millî Eğitim Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı, Ankara
                                                                                                                                  0009-0001-2872-0005


                                                                                                                                  Dr. Volkan Alparslan KILIÇ

                                                                                                                                  Körfez Meslekî ve Teknik Anadolu Lisesi, Kocaeli
                                                                                                                                  0000-0002-5335-0077


                                                                                                                                  Murat Sercan ALBAYRAK

                                                                                                                                  Millî Eğitim Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı, Ankara
                                                                                                                                  0000-0002-1458-3513
   207   208   209   210   211   212   213   214   215   216   217