Page 212 - Geleceğin İnşası Eğitim 2002-2024
P. 212
Türkiye, genç nüfus bakımından büyük bir potansiyele sahiptir. Kaliteli eğitim ile bu potansiyel
ülkenin büyümesine, sosyal ve ekonomik açıdan iyileşmesine katkıda bulunabilecektir. Mesleki
ve teknik eğitim; öğrencilerin bedensel, zihinsel, ahlaki ve sosyal gelişimini desteklemeyi,
demokratik değerlere sahip bireyler olarak yükseköğretime ve iş hayatına hazırlamayı, eğitim-
istihdam ilişkilerini güçlendirmeyi, proje üretme, eleştirel düşünme, yabancı dil, teknoloji ve
yaşam boyu öğrenme becerilerini kazandırmayı hedeflemektedir. Ayrıca, sanayi ve hizmet
8. 8.BÖLÜM sektörlerinde ulusal ve uluslararası standartlara uygun, iş sağlığı ve güvenliği bilincine sahip bir
iş gücü yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Mesleki eğitim hem dünyada hem Türkiye’de ekonomik
kalkınma ve istihdam yönünden kritik bir değere sahiptir. Bu nedenle Millî Eğitim Bakanlığı son
MESLEKİ EĞİTİM yıllarda mesleki eğitim politikalarında önemli bir değişim sürecine girmiştir.
Dr. Çiğdem DEMİR
Millî Eğitim Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı, Ankara
0009-0001-2872-0005
Dr. Volkan Alparslan KILIÇ
Körfez Meslekî ve Teknik Anadolu Lisesi, Kocaeli
0000-0002-5335-0077
Murat Sercan ALBAYRAK
Millî Eğitim Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı, Ankara
0000-0002-1458-3513