Page 209 - Geleceğin İnşası Eğitim 2002-2024
P. 209

2024 eğitim öğretim yılında 25 olarak gerçekleşmiştir.     Bölüm Değerlendirmesi


 Tablo 7. Yıllara Göre Şube Başına Düşen Öğrenci Sayısı  Millî  Eğitim  Bakanlığı  Anayasa,  1739  sayılı  Millî  Temel  Eğitim  Kanunu  ve  1  sayılı  Cumhurbaşkanlığı
            Kararnamesi’nde verilen görevleri yerine getirmek ve politika belgelerinde yer alan amaç ve hedeflere
 Şube Başına Düşen Öğrenci Sayısı
            ulaşabilmek  için  merkezi  yönetim  bütçesinden  kendisine  ayrılan  bütçe  ödeneğini  kullanmaktadır.  Bu
    2002-2003  2012-2023  2022-2023  2023-2024
            bütçe  içerisinde  eğitim  altyapısının  inşasında  kullanılacak  yatırım  ödenekleri  önemli  bir  yere  sahiptir.
 İlköğretim  27  -  -  -
 EĞİTİM YATIRIMLARI VE FİZİKİ ALTYAPI
            Ülkemizdeki eğitim altyapısı; fiziki yapı, insan kaynağı ve teknolojik donanım açısından dünyada hatırı
 İlkokul  -  22  22  22
            sayılır  bir  konuma  gelmiştir.  Eğitimin  tüm  kademelerinde  okullaşma  oranları  artırılmış,  derslik  ve
 Ortaokul  -  27  23  23
            öğretmen  başına  düşen  öğrenci  sayısı  önemli  ölçüde  azaltılarak  OECD  ortalamasına  yaklaştırılmıştır.
 Ortaöğretim  29  23  25  25
            Eğitimde  imkân  ve  fırsat  eşitliğini  güçlendirmek  için  dezavantajlı  öğrenciler  başta  olmak  üzere
  Millî Eğitim İstatistikleri Örgün Eğitim 2023/’2024 ve Geçmişten Günümüze Sayılarla Eğitim 1923-2023 yayınlarından
            toplumun  tüm  kesimlerinin  eğitim  faaliyetlerine  erişimi  daha  da  kolaylaştırılmıştır.2002-2024  yılları
 derlenerek hazırlanmıştır.
            arasında  derslik  sayısını  343  binden  608  bin  seviyesine  taşıyarak  ülkemizin  dört  bir  yanı  modern

            eğitim  kurumlarıyla  donatılmıştır.  Her  eğitim  kademesinde  derslik  başına  düşen  öğrenci  sayısı,  yeni
            yapılan derslikler sayesinde, ülke genelinde her geçen gün azalmaktadır. Yapılan yatırımlar sonrasında
            derslik  başına  düşen  öğrenci  sayısı  ilköğretimde  23’e,  ortaöğretimde  ise  22’ye  düşmüştür.  Okullar,
            laboratuvardan kütüphaneye ve spor salonuna kadar öğrencilerin ihtiyaç duyacağı her türlü imkânla

            donatılmıştır.  Okulların  fiziki  altyapıları  geliştirilirken  sınıflar  en  yeni  teknolojik  donanımlara,  yüksek
            hızlı ve güvenlikli internete kavuşturulmuştur. Öğrencilerin modern, interaktif ve zengin bir öğrenme
            ortamında ders görmeleri için yüz binlerce dersliğe etkileşimli tahta kurulmuştur. Bu yönüyle neredeyse
            tüm dersliklerinde etkileşimli tahta olan dünyadaki ilk ve tek ülke Türkiye olmuştur. Fiziki altyapı alanında

            atılan  tüm  bu  adımlar,  uluslararası  alanda  da  karşılığını  bulmuştur.  Türkiye,  OECD  ülkeleri  arasında
            eğitimde teknolojik altyapı sağlama konusunda üst sıralarda yer almaktadır. PISA 2022 raporunda dijital
 206                                                                                                       207
            kaynak eksikliği bildiren okulların oranı OECD ortalamasının çok altında yer almıştır. Dijital öğrenmeye
            hazır olma konusunda %91 gibi bir iyileşme oranıyla OECD ülkeleri geride bırakılmıştır. 2002-2024 yılları

            arasında eğitim öğretime yapılan devasa yatırımlarla lider ülke Türkiye idealine uygun şekilde eğitim
            öğretim  altyapısı  geliştirilmektedir.  Millî  Eğitim  Bakanlığı,  eğitim-öğretimin  kesintiye  uğramaması
            için  aralıksız  çalışırken  aynı  zamanda  yeni  yatırımlarla  eğitimin  niteliğini  artırmaya  ve  eğitimin  fiziki
            altyapısını güçlendirmeye devam etmektedir. Gölpek, F. (2012). Eğitim Getirilerinin Özel ve Sosyal Açıdan

            İncelenmesi. Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14(1), 43-53.
   204   205   206   207   208   209   210   211   212   213   214