Page 300 - Geleceğin İnşası Eğitim 2002-2024
P. 300
Bu bölümde, afet ve kriz dönemlerinde eğitim çalışmalarına yönelik küresel ve Türkiye’deki
gelişmeler incelenmektedir. Çalışmada, afet ve kriz dönemlerinde eğitimin genel çerçevesi
ve temel ilkeleri ele alınarak afet ve kriz kavramları, kriz yönetimi, dünyada ve Türkiye’de
uygulanan afet ve kriz dönemi eğitim politikaları, Türkiye’deki salgın ve deprem süreçlerinde
eğitimin durumu ile geleceğe yönelik çıkarımlar tartışılmaktadır. Bölümde benimsenen
yöntem, sistematik derleme olarak tanımlanmaktadır. Sistematik derleme, belirli bir araştırma
11. 11. Berge, 2018). Bu süreç, daha önce yapılmış araştırmaların bulgularını sistematik bir çerçevede
sorusuna yanıt arayışında, literatürde mevcut olan çalışmaların kapsamlı bir biçimde toplanması,
analiz edilmesi ve sentezlenmesini içeren bir araştırma yaklaşımıdır (Yılmaz, 2021; Pollock ve
değerlendirerek eğitim alanında kriz dönemlerinin sürdürülebilirliği ve niteliği konusundaki
anlayışın derinleştirilmesini amaçlamaktadır. Literatür taraması, COVID-19 pandemisi ve
deprem gibi kriz durumlarının eğitim sistemine olan etkileri üzerine yapılmış akademik
BÖLÜM
çalışmalar, raporlar ve politika belgeleri dâhil olmak üzere çeşitli kaynaklardan elde edilen verileri
içermektedir. Bu yöntem, elde edilen verilerin karşılaştırılmasına ve farklılıkların belirlenmesine
olanak tanırken sonuçların güvenilirliğini artırarak eğitim politikalarının geliştirilmesi için öneriler
sunmayı hedeflemektedir. Böylece Türkiye’deki afet ve kriz dönemlerinin eğitim sistemine olan
299
etkilerine dair daha kapsamlı ve güvenilir bulgular elde edilmesi beklenmektedir.
AFET VE KRİZ
DÖNEMLERİNDE
EĞİTİM ÇALIŞMALARI
Dr. Ayşe ZAMBAK
Cemil Meriç Anadolu Lisesi, Adana
0000-0003-1386-9920
Dr. Davut ATIŞ
Tepebaşı İlçe Millî Eğitim Müdürlüğü, Eskişehir
0000-0001-8503-4426