Page 300 - Geleceğin İnşası Eğitim 2002-2024
P. 300

Bu bölümde, afet ve kriz dönemlerinde eğitim çalışmalarına yönelik küresel ve Türkiye’deki

                                                                                                                        gelişmeler  incelenmektedir.  Çalışmada,  afet  ve  kriz  dönemlerinde  eğitimin  genel  çerçevesi
                                                                                                                        ve  temel  ilkeleri  ele  alınarak  afet  ve  kriz  kavramları,  kriz  yönetimi,  dünyada  ve  Türkiye’de
                                                                                                                        uygulanan  afet  ve  kriz  dönemi  eğitim  politikaları,  Türkiye’deki  salgın  ve  deprem  süreçlerinde
                                                                                                                        eğitimin  durumu  ile  geleceğe  yönelik  çıkarımlar  tartışılmaktadır.  Bölümde  benimsenen

                                                                                                                        yöntem, sistematik derleme olarak tanımlanmaktadır. Sistematik derleme, belirli bir araştırma

                            11. 11.                                                                                     Berge, 2018). Bu süreç, daha önce yapılmış araştırmaların bulgularını sistematik bir çerçevede

                                                                                                                        sorusuna yanıt arayışında, literatürde mevcut olan çalışmaların kapsamlı bir biçimde toplanması,
                                                                                                                        analiz  edilmesi  ve  sentezlenmesini  içeren  bir  araştırma  yaklaşımıdır  (Yılmaz,  2021;  Pollock  ve


                                                                                                                        değerlendirerek  eğitim  alanında  kriz  dönemlerinin  sürdürülebilirliği  ve  niteliği  konusundaki
                                                                                                                        anlayışın  derinleştirilmesini  amaçlamaktadır.  Literatür  taraması,  COVID-19  pandemisi  ve
                                                                                                                        deprem  gibi  kriz  durumlarının  eğitim  sistemine  olan  etkileri  üzerine  yapılmış  akademik
                                                            BÖLÜM
                                                                                                                        çalışmalar, raporlar ve politika belgeleri dâhil olmak üzere çeşitli kaynaklardan elde edilen verileri
                                                                                                                        içermektedir. Bu yöntem, elde edilen verilerin karşılaştırılmasına ve farklılıkların belirlenmesine
                                                                                                                        olanak tanırken sonuçların güvenilirliğini artırarak eğitim politikalarının geliştirilmesi için öneriler
                                                                                                                        sunmayı hedeflemektedir. Böylece Türkiye’deki afet ve kriz dönemlerinin eğitim sistemine olan
                                                                                                                                                                                                                         299
                                                                                                                        etkilerine dair daha kapsamlı ve güvenilir bulgular elde edilmesi beklenmektedir.
             AFET VE KRİZ


             DÖNEMLERİNDE



             EĞİTİM ÇALIŞMALARI






                                                                                                                                  Dr. Ayşe ZAMBAK
                                                                                                                                  Cemil Meriç Anadolu Lisesi, Adana
                                                                                                                                  0000-0003-1386-9920


                                                                                                                                  Dr. Davut ATIŞ

                                                                                                                                  Tepebaşı İlçe Millî Eğitim Müdürlüğü, Eskişehir
                                                                                                                                  0000-0001-8503-4426
   295   296   297   298   299   300   301   302   303   304   305